Ga naar inhoud

Het bijnamen topic


Aanbevolen berichten

Met de konijnen valt het op zich wel mee op het moment hier 😉

 

Harold = Harrie

Brenda = Brennie of Brenniepennie

Sofie = Soof of Sofietje

 

En als drietal noem ik ze Pantoffeldiertjes, beerdiertjes, bunnies, bunbuns, minimonstertjes, nijnosaurussen of "Harold en z'n harem".

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Evee zei:

@Lappie2 jij hebt door wat de aanleiding was voor dit topic, vermoed ik 😂

Precies 🤪😂😂

 

Komt ie

Callahan= Kleine, Rat, en meneer fluf kont (2 schattige baby fluffjes achterop)🥰 

 

Leeuw= wollie bollie, en Oow kijk da Ken die.. omdat hij al zoveel meer kan en het klinkt als zijn (toen nog een zij haha) eerste naam Candy. En dan is hij zo trots hihi en wij ook natuurlijk

 

Kip= Kip voor mij..soms skippie maar dochter noemt hem Kuru of Nugget

Hij reageert direct op Kip en Kuru.

 

Alle 3 bij elkaar The Boys

Als ik binnen kom en vraag...Hoe is het met the boys dan heb ik direct contact met alle 3. Kip gaat zitten tetteren tegen me en de andere 2 komen naar me toe of beginnen zich uit te sloven.

 

Ach die arme dieren met al die namen🤪😂😂

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic! 😁

 

Do heet eigenlijk Dominique, maar ik noem haar al een paar jaar Do. Verder soms Dootje.

 

Dobby is hier nog maar 1,5 week en heette daarvoor Jasch. Ik moest dus eerst nog even aan zijn nieuwe naam wennen. Toch lijkt het dat hij hier al veel langer is! Ik heb een berg variaties op Dobby als bijnaam bedacht, maar alleen nog maar Dobber een paar keer in de praktijk gedacht.

 

Jerry noemde ik soms Jerrytje, en in zijn jongere jaren stuntpiloot.

 

Samen: de nijnen, nijnies, nijnerds, moppies (of apart moppie), flappers of flappentappers.

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man kort alles af. Vreselijk vind ik het. Als hij Scarlett Scar noemt krijgt hij gelijk gemopper van mij te horen. Scar is een stomme leeuw van de Lion King. Niet mijn lieve moppie, diva, meisje-lief, schatje, petoetje 🥰
 

Lodewijk wordt soms Lo-Lo. Wat ik dus ook dom vind klinken (sorry man!). Of Pino. Die snap ik ook al niet, maar volgens mijn man heb ik nooit genoeg tv gekeken. Duidelijk is mijn Lodewijk gewoon Lodewijk, patatje, ventje en springkikkertje. 
 

Mijn man vindt dat ik dus altijd enorm lange bijnamen verzin. En dat Scarlett wordt voorgetrokken want zij heeft een eigen liedje en Lodewijk niet. Ik zei dat Lodewijk nog niet stil genoeg blijft zitten voor een heel liedje tijdens het knuffelen. 

aangepast door bunnyempress
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hazel: Hazelien(tje), Hazeltje, meisje. 

Soltar: Solly, Solliebollie, Bollie of Solliebollieoliebollie 🤣

Loeki: Loek-loek, kleine boef, Boeffie.

 

Samen de Nijntjes of boefjes.

 


Olaf de hamster noem ik vaak Ollie, Olliebollie, kleine Oliebol.

 

En Molly de kat vaak, Molls, Molska, Molski, Molliebollie, Meisje, schatje, liefje. 

aangepast door Annasbeestenbende
Loeki perongeluk met een E aan het einde geschreven.
  • Haha 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Artemis: Meisje of gewoon Artemis

Apollo: Appeltje, big boi (ookal is hij de kleinste van het stel)

Samen: de nijnen, monstertjes, fluffbeesten

 

Muffin de kat: Mr. Muffin, Buddy, our boy (in berichtjes naar mijn man, zoals: Hoe is het met our boy? Kijk deze foto van our boy, our boy heeft al eten gehad dus laat je niet omkopen 😉)

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt zo enorm grappig dat zoveel van ons meisje als bijnaam hebben voor de voedsters of poes, terwijl je jongetje, ventje, mannetje e.d. helemaal niet zo vaak ziet. Op 1 of ander manier vind ik meisje/meissie ook super schattig klinken als koosnaampje, terwijl ik dat voor jongens varianten niet zo voel. Wijffie wordt in de buurt ook veel gebruikt, maar dat vind ik toch niet zo lief klinken. Ik denk dat het door de klanken komt, want bij mijn weten zijn meisjes niet liever dan jongens 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 17-2-2024 om 09:52, Lienappelsien zei:

🤣 jij hebt een hoop variaties!

 

Ik was in de veronderstelling dat je er nog 3 had, maar dus nog maar 2…

Ja, Marlo is een jaar geleden ingeslapen. We hebben nu alleen nog Galaxy en Nala. Maar die twee vinden elkaar meer dan lief gelukkig 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, rabbitPuk zei:

Kloddertje hier, kloddertje daar...

Ze piest momenteel regelmatig buiten de bak dus ze doet de naam eer aan🤦🏼‍♀️😂

 

Hier had mijn man de hele ren goed schoongemaakt en de boomstronken anders opgesteld een paar weken geleden.

Toen hoorde ik regelmatig "pis-konijn", waar hij Lodewijk mee bedoelt, die opeens bedacht dat hij alles wel weer moest markeren.

Als je het niet op tijd opruimt, dan plast Scarlett er over heen, want het moet toch niet kunnen dat de ren naar haar maatje ruikt. 🙄

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, bunnyempress zei:

 

Hier had mijn man de hele ren goed schoongemaakt en de boomstronken anders opgesteld een paar weken geleden.

Toen hoorde ik regelmatig "pis-konijn", waar hij Lodewijk mee bedoelt, die opeens bedacht dat hij alles wel weer moest markeren.

Als je het niet op tijd opruimt, dan plast Scarlett er over heen, want het moet toch niet kunnen dat de ren naar haar maatje ruikt. 🙄

 Nee dat kan natuurlijk niet. Monsters zijn het ook hè🙈

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .