Ga naar inhoud

Wat eten jouw konijnen vandaag voor groenvoer?


Evee

Aanbevolen berichten

Vandaag hier alleen andijvie. Ik was ooit gestopt met groenten omdat Wannes er regelmatig een gasbuikje van kreeg, en een maand geleden weer mee begonnen. Nu zag ik gisterochtend wat rare, nattige keutels en Wannes had een beetje vies poepertje. Dus gisteren een dagje geen groente en nu even alleen andijvie. Kijken of het daar aan ligt of aan de witlof of komkommer. Zo gaat het weken goed en dan ineens toch niet meer.

aangepast door Okki
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is "de vracht" binnengekomen. We hebben o.a. 25 kg "etenswaren" voor de moppies. Daarom had ik vandaag alle restanten verschillende hooisoorten op een berg gegooid en raad eens wat: die kleine doerakken zitten de hele dag al in die hooiberg te smikkelen, terwijl ze normaal geen fanatieke hooi-eters zijn zoals veel moppies hier op het forum. Rare beestjes, hoor. Wat moet ik hier nu weer van denken?

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof, komkommer, broccoli (zomaar wat snippertjes want durf Monky niet te veel te geven), peterselie en dille.

Wat ik wel grappig vind is dat ze geen komkommer aanpakken als ik zo een stukje geef maar als ik het in hele kleine stukjes snij en door de rest van de groenten / kruiden meng is het allemaal op 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag op het menu:

 

- komkommer

- beetje wortel

- sla

- komkommer

- witlof

- een heel klein beetje ( i.v.m het hoge eiwitgehalte, nu het lente is.) geplukt gras

- koriander

- blauwe besjes

- witte kool (echt ini-mini beetje)

- spinazie

 

Ik geef niet altijd zo'n grote groentschotel hoor. Minstens 5 verschillende soorten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks krijgen ze hier andijvie, witlof en rucola. Aangevuld met wisselende groente zoals paksoi, paprika, klein beetje bloemkoolblad of peterselie.Sinds enkele dagen eten ze ook weer kleine beetjes groen uit de natuur o.a. paardenbloem, weegbree, gras en bramenblaadjes. Dat zal de komende tijd steeds meer de supermarktgroente vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .