Ga naar inhoud

Kattentopic 2024


Evee

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
42 minuten geleden, Suus1978 zei:

Wat leuk!! Heb je hem via via of uit het asiel? Fijn dat hij nu oud mag worden in een rustige omgeving.

We hebben hem via verhuisdieren.nl. Ook wel in asiels gekeken hoor, maar daar waren er op dit moment geen die aansloten bij onze situatie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Muffin went heel goed bij ons. Eerst de bovenverdieping goed ontdekt en komt nu ook steeds vaker beneden, maar nog wel alleen als mijn man of ik daar ook zijn. Hij komt ook al regelmatig aandacht vragen bij ons, maar gisteren was een hoogtepunt, toen kwam hij voor het eerst bij mij op schoot liggen. Na 5 dagen, sneller dan ik had verwacht, lag hij lekker op schoot te snurken.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna is doof. Daar ben ik vrij zeker van. We hadden al zo een vermoeden omdat ze harder ging mauwen. Maar ze reageert nu ook echt niet meer op roepen of geluiden. Soms moet ik haar wakker maken voor etenstijd. En dan gaat ze luidkeels mauwen en komt wel kijken wat er staat. Maar vroeger hoorde ze al als ik met de bakjes in de keuken bezig was, dat is nu niet meer. Ze komt ook niet meer als je roept.

 

Volgende maand wordt ze 18 jaar oud. Ze is echt een oud dametje, maar haar gewicht is nu wel stabiel en ze eet best ok. Een bakje natvoer van lilly's kitchen (wel de smooth paté), wat slagroom, een plakje kipfilet en soms een paar brokjes. En natuurlijk water.

 

Ze slaapt bij ons in bed, de afgelopen tijd ook echt op mij. Eerst lag ze op mijn kussen. En ik dus niet meer. Dus een tweede kussen gekocht. Maar ik had kunnen weten dat dat geen oplossing was. Inmiddels ligt ze gewoon met haar hoofd op mijn hoofd te slapen. Hartstikke lief, maar echt top slaap ik er niet van. Kriebelende snorharen in je neus. Of ze spint zo hard dat ik niet kan slapen van de herrie. Lunie heeft echter privileges en ik stuur haar niet weg, op haar oude dag mag ze best bij mij slapen, ook als ik daardoor minder goed slaap. Afgelopen nacht lag ik op mijn zij, en zij lag met haar hoofd op mijn hoofd, haar kin op mijn wang te slapen 😅 Mega onconfortabel voor mij, maar zij was zo gelukkig aan het spinnen dat ik haar toch maar heb laten liggen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Evee zei:

Kriebelende snorharen in je neus. Of ze spint zo hard dat ik niet kan slapen van de herrie. Lunie heeft echter privileges en ik stuur haar niet weg, op haar oude dag mag ze best bij mij slapen, ook als ik daardoor minder goed slaap. Afgelopen nacht lag ik op mijn zij, en zij lag met haar hoofd op mijn hoofd, haar kin op mijn wang te slapen 😅 Mega onconfortabel voor mij, maar zij was zo gelukkig aan het spinnen dat ik haar toch maar heb laten liggen. 

😅🥰 Ik kan me hier zo goed in vinden.

 

Nu Ruud al 9 maanden niet thuis is, wordt de verleiding steeds groter om Cuby mee de slapkamer in te nemen maar ik doe het niet. Ruud wil het sowieso niet, wat ik ook wel weer snap. Dus als ik er nu mee begin en "stel" Ruud is van plan om toch weer naar huis te keren 😅 (Sorry Ruud) dan wordt het natuurlijk een probleem en krabt Cuby iedere nacht aan de slaapkamerdeur want die grenst aan de woonkamer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man is allergisch voor katten, wij hadden de regel dus geen katten op de slaapkamer. Maar we moeten de deuren boven er nog steeds inzetten sinds de verbouwing 😂 en aangezien ik vroeger 3 katten had en nu nog maar 1. Vind ik dat luna best bij ons op de kamer mag. Jammer voor mijn man zijn allergie 😝

Als het niet van de kat is, is het wel een allergie van wat anders, snotteren en huilen doet hij toch wel 😂

En luna is langer in mijn leven dan mijn man, hij komt dus gewoon op de 2e plaats. Achter Luna.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

😅🥰 Ik kan me hier zo goed in vinden.

 

Nu Ruud al 9 maanden niet thuis is, wordt de verleiding steeds groter om Cuby mee de slapkamer in te nemen maar ik doe het niet. Ruud wil het sowieso niet, wat ik ook wel weer snap. Dus als ik er nu mee begin en "stel" Ruud is van plan om toch weer naar huis te keren 😅 (Sorry Ruud) dan wordt het natuurlijk een probleem en krabt Cuby iedere nacht aan de slaapkamerdeur want die grenst aan de woonkamer. 

Ik snap dat het verleidelijk is, maar slim dat je het niet doet. Anders is het straks zo sneu voor Cuby, die snapt er dan niks meer van.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dieren zijn soms zo goed in leren wat onze gewoontes zijn. Muffin zit vaak door het raam in de woonkamer naar me te kijken als ik in de achtertuin bij de konijnen ben. Blijkbaar doe ik altijd precies hetzelfde en weet hij dat ook al heel goed, want vandaag zag ik, zodra ik klaar was en terug naar binnen wilde lopen, dat hij me binnen bij de keukendeur zat op te wachten. Dus hij wist precies dat ik eerst bij mijn eigen konijnen ben, dan bij de pleegkonijnen, dan de schuurdeur dicht, en dan kom ik weer binnen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .