Ga naar inhoud

Het algemene vaccinatietopic 2024


Evee

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, bunnyempress zei:

@Lappie2 Wij zijn hebben het gelijk getrokken en nu zijn we het aan het vervroegen. Lodewijk was van september en Scarlett van juli.

Zijn samen naar 31 mei gegaan. Dit jaar willen we verder vervroegen naar april. Dan zitten we niet vast met evt. vakanties, zijn ze min of meer door de rui heen en hebben we in de toekomst de beste bescherming als ze oud worden. Vroeger werd altijd vroeg in het voorjaar gevaccineerd. Dat hoeft niet meer, maar wij vinden dat dus wel fijn.

Lappie deden we ook altijd in April.

Om dezelfde reden als jij😇 plus de hitte in de auto. April is dan nog niet heet.

Wil de boys volgend jaar ook in April laten vaccineren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag met de konijnen en de cavia’s naar de dierenarts geweest voor de vaccinaties.

Ik was 220,78 euro kwijt.

Wel duurder geworden dan vorig jaar want toen was ik inclusief de rabiës vaccinatie van Ollie 224 euro kwijt.

 

Maar goed Fluffy, Pip, Bibi en Coco zijn weer helemaal goed gekeurd gelukkig ❤️

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hubble en Silke hebben vanmorgen hun vaccinatie en gezondheidscheck gehad. Hubble bleek een wat onregelmatige hartslag te hebben en was iets afgevallen. Hij is inmiddels 10 en vlgs de dierenarts moeten we er rekening meehouden dat hij misschien niet lang meer bij ons zal zijn. Ik hoop maar dat hij het nog een tijdje volhoudt. Hij eet goed en voelt zich in ieder geval nog energiek genoeg om Silke lastig te vallen ☺️

 

Ik was 98 euro kwijt, ze zijn niet persé goedkoper in het Noorden geloof ik, @Kolino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een goedkopere maar ze is verder rijden en ik ga anders ook altijd naar deze. Ze hebben ook konijnkundige dierenartsen. De goedkopere heeft geen dure apparatuur dus je kunt er niet voor alles terecht. Toen onze vorige voedster geopereerd moest worden ben ik er wel heengegaan, dat scheelde echt te veel qua kosten. Ik was ook benieuwd naar haar mening waarom onze voedster steeds urinebrand had. Maar verder blijf ik maar bij de duurdere praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2024 om 01:45, To van de Veluwe zei:

Best veel geld. Via googelen- in de buurt van Eindhoven - kwam ik ook 37.50 tegen per konijn. Scheelt toch weer 23 euro. Ik ben benieuwd wat ik in juni kwijt ben.

37,50 per konijn is tegenwoordig echt uitzonderlijk helaas. 98 euro voor 2 konijnen is al heel netjes. 
 

De prijzen bij dierenartsen zijn de laatste tijd enorm gestegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bij mijn huidige dierenarts altijd 110 euro kwijt voor 2 konijnen. Dit jaar moet ik waarschijnlijk naar een andere KK dierenarts (tijdelijk de nijntjes naar m'n vriend verhuisd ivm problemen in mijn appartement, maar nu is het meer een permanente verhuizing geworden 😉), die kliniek lijkt iets duurder dan mijn huidige/vorige dierenarts dus ik ben benieuwd hoeveel het gaat worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en een vraagje: vorig jaar moest ik mijn konijnen begin juni laten vaccineren, maar toen was het in juni al heel warm. Ik durfde toen in die zomerhitte niet naar de dierenarts uit angst voor oververhitting. Ze zijn toen 30 juni gevaccineerd.

 

Maar idealiter laat ik ze liever vóór de zomermaanden vaccineren. Bijv. ergens in mei. Kan het kwaad om konijnen 1 maand of iets meer dan een maand eerder te laten vaccineren? (Dus 10 - 11 maanden na de vorige?)

 

Sowieso ga ik nog even overleggen wat slim is met de EC van Bunnie. Ze is nu weer fit en stabiel, dus op zich durf ik het wel aan om haar over ± een maand te laten vaccineren. Maar het is wel fijn om de mening vd dierenarts hier even over te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bunnie.and.Clyde zei:

Kan het kwaad om konijnen 1 maand of iets meer dan een maand eerder te laten vaccineren? (Dus 10 - 11 maanden na de vorige?)

Nee dat kan prima, zou niet met meer dan 3 maanden tegelijk vervroegen, das een beetje zonde van het geld. Maar als je ze nu een maand eerder doet is geen enkel probleem. E.C. is wel een dingetje, normaal zou je dan een korte kuur met panacur kunnen doen (14 dagen uit mijn hoofd gezegd). De dierenarts heeft daar vast een goed plan voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .