Ga naar inhoud

Voedster Daisy heeft baarmoedertumoren wat nu


Rosanna

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik ben een tijdje uit de lucht geweest. Maar heb nu toch de ervaring en de bunny harten van jullie nodig. 

Gisteren was mijn voedster Daisy anders dan normaal. Na een bezoek aan de dierenarts en een echo zijn er meerdere tumoren geconstateerd. Gezien haar leeftijd 6 jaar en de hoeveelheid heb ik al besloten niet te opereren. De dierenarts zij meteen euthanasie. Maar bij mij de grote twijfel. Ze is veel rustiger dan normaal. Maar eet, drinkt, hobbelt nog. Je ziet dat ze ziek is en dat het volgens mij niet langs meer duurt. Maar samen met haar rammetje Body lijken ze nu zo gelukkig. Wat nu? Euthanasie of toch wachten en aankijken. Mijn moederhart breekt. Vandaar mijn vraag aan jullie. 

aangepast door Rosanna
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal lees, waarom niet meer opereren? Zijn de tumoren naar andere organen uitgezaaid? Als het echt alleen nog de baarmoeder is zou ik kiezen voor verwijdering.. Uitzaaiing, heb je twee opties, of meteen in laten slapen of met pijnstilling doorgaan tot het lijden wordt, liefste iets daarvoor. Maar hoe dan ook raak je haar in dat geval kwijt. Ik zou in ieder geval pijnstilling regelen bij de dierenarts en duidelijke afspraken maken met jezelf wanneer het genoeg is. Beide opties is wat voor te zeggen. Tijd nemen om afscheid te nemen kan ook heel waardevol zijn, mits je konijn daar niet onder lijdt.

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook toch nog één keer overwegen of een operatie een optie is. Als de operatie technisch mogelijk is, dan heeft ze daarna nog een paar mooie jaren te gaan. 

 

Mocht je beslissen het niet te doen, dan zou ik zelf de komende week of misschien 2 weken van haar genieten en rustig afscheid nemen. Ik zou niet te lang wachten. Konijnen laten pijn niet snel zien, dus als ze het wel laat zien dan is ze echt al aan het lijden. Liever iets te vroeg euthanasie dan te laat. 

 

Sterkte in ieder geval! 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kolino zei:

Als ik je verhaal lees, waarom niet meer opereren? Zijn de tumoren naar andere organen uitgezaaid? Als het echt alleen nog de baarmoeder is zou ik kiezen voor verwijdering.. Uitzaaiing, heb je twee opties, of meteen in laten slapen of met pijnstilling doorgaan tot het lijden wordt, liefste iets daarvoor. Maar hoe dan ook raak je haar in dat geval kwijt. Ik zou in ieder geval pijnstilling regelen bij de dierenarts en duidelijke afspraken maken met jezelf wanneer het genoeg is. Beide opties is wat voor te zeggen. Tijd nemen om afscheid te nemen kan ook heel waardevol zijn, mits je konijn daar niet onder lijdt.

Bedankt voor de reactie. Maandag heb ik sowieso een afspraak met haar eigen dierenarts. De tumoren hebben blijkbaar bloedvaten, etc. waardoor de operatie complex is. 

Ze is in de laatste 2 dagen ook 200 gram afgevallen terwijl ze goed eet. 

Wat ik vooral nietvwil is dat ze onnodig lijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Miekmoek zei:

Ik zou ook toch nog één keer overwegen of een operatie een optie is. Als de operatie technisch mogelijk is, dan heeft ze daarna nog een paar mooie jaren te gaan. 

 

Mocht je beslissen het niet te doen, dan zou ik zelf de komende week of misschien 2 weken van haar genieten en rustig afscheid nemen. Ik zou niet te lang wachten. Konijnen laten pijn niet snel zien, dus als ze het wel laat zien dan is ze echt al aan het lijden. Liever iets te vroeg euthanasie dan te laat. 

 

Sterkte in ieder geval! 

Bedank voor je reactie. Ik ga maandag naar haar eigen dierenarts om alles nog een keer te bespreken. Voor nu probeer ik alles te doen om haar happy te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, 

Gisteren met mijn dierenarts overleg gehad. Mijn Daisy is terminaal. Ze is nu nog thuis bij mij en Body. Vandaag had ze een goede dag, maar vanavond niet. Als ze de nacht op deze manier doormoet. Zullen Body en ik helaas echt afscheid moeten gaan nemen. Ze lijdt nog niet heel erg, want ze eet nog. Maar de benauwdheid door de tumoren in haar longen zorgen ervoor dat ze niet meer hopt en vrijstil zit. Bedankt voor al jullie reacties. Body en ik zullen vanavond van haar genieten en morgen afscheid nemen. Euthanasie is nu echt het beste voor haar. Mijn lieve Daisy iss in april pas 6 geworden. Had zo gehoopt op nog een lange tijd samen. Mijn hart breekt. 

  • Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .