Ga naar inhoud

Kou! - Algemeen "wat te doen bij koud weer" topic


Evee

Aanbevolen berichten

Huh? Is dat een review van die roze snuggle safe?https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/snugglesafe-heatpad-warmtekussen.html

 

Ik heb er nooit slechte ervaringen over gehoord. Ik heb er ook 1, die is al een jaar of 7 oud. Ik gebruik hem alleen als een konijn ziek is. Overigens doe ik hem altijd  zonder hoesje in de magnetron, daarna doe ik hem weer in het hoesje. 

 

Er kan natuurlijk een keer een productiefout in zitten en hij zal ook niet oneindig mee gaan. Zou die hond er niet mee gespeeld hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, ik lees het met verbazing! Ik heb er drie die redelijk intensief gebruikt worden. De eerste zo'n tien jaar geleden gekocht, de rest geen idee meer maar ook niet in de laatste vijf jaar dus ik vind ook dat ze al behoorlijk lang mee gaan. Ik zie ook niet in hoe ze dit kapot kunnen bijten, het is keihard plastic. Ik heb ook helemaal niet het idee dat er 'smurrie' in zit? Voelt eerder massief aan. 

 

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke website komt dat van?

 

Ik verkoop ze al jaren, gebruik ze zelf nog langer, en heb nooit nieuwe hoeven kopen of er ook maar één terug gehad die kapot was.

Behalve bij verkeerd gebruik (opwarmen op een metalen rooster waar hij dan door smelt, of de oven-stand van de combi-magnetron gebruiken en dat soort dingen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Evee:

Welke website komt dat van?

 

Ik verkoop ze al jaren, gebruik ze zelf nog langer, en heb nooit nieuwe hoeven kopen of er ook maar één terug gehad die kapot was.

Behalve bij verkeerd gebruik (opwarmen op een metalen rooster waar hij dan door smelt, of de oven-stand van de combi-magnetron gebruiken en dat soort dingen). 

 

Ik leg hem altijd op het metalen rooster van de combi-magnetron. Wel op magnetron-stand natuurlijk. Dat moet toch gewoon kunnen? Volgens mij wordt dat metalen rooster ook amper warm als je de magnetron-stand gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Lienappelsien:

 

Ik leg hem altijd op het metalen rooster van de combi-magnetron. Wel op magnetron-stand natuurlijk. Dat moet toch gewoon kunnen? Volgens mij wordt dat metalen rooster ook amper warm als je de magnetron-stand gebruikt.

Dat mag officieel niet, omdat het metaal heter word dan de rest. Het kan de heatpad beschadigen, en dan is hij minder betrouwbaar. Je kan hem beter op een glazen onderplaat leggen, als de magnetron die heeft tenminste, anders op een bord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Evee:

Dat mag officieel niet, omdat het metaal heter word dan de rest. Het kan de heatpad beschadigen, en dan is hij minder betrouwbaar. Je kan hem beter op een glazen onderplaat leggen, als de magnetron die heeft tenminste, anders op een bord. 

Misschien is dat hetgeen er bij die andere mensen ook is misgegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Lienappelsien:

Een ander review:

"brand door snugglesafe

door de enorme warmte die het kussen het eerste uur genereert is mijn bank in brand gevlogen met grote gevolgschade. Oppassen waarin je de snugglesafe wikkelt dus!"

 

Zou dat waar zijn? Ze kunnen wel echt heel warm worden (of ligt dat er aan dat ik hem dus op een rooster leg? 😶)

Misschien met hoesje en al in de magnetron gedaan? Dit staat bij een andere review:

Eén advies: haal de SnuggleSafe beslist uit het hoesje voor het de magnetron in gaat. Heb me aan maximale tijd en Wattage gehouden, maar tijdens een zoveelste opwarming bleek toch het klittenband van het hoesje te smelten en zwart verkoold. Gaf rook en leverde brandgevaar op.

 

meeste reviews zijn gewoon positief hoor, maar schrik altijd van dit soort verhalen. Toch goed om rekening mee te houden denk ik. Ik houd het zelf wel bij een extra laag stro 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Lienappelsien:

Een ander review:

"brand door snugglesafe

door de enorme warmte die het kussen het eerste uur genereert is mijn bank in brand gevlogen met grote gevolgschade. Oppassen waarin je de snugglesafe wikkelt dus!"

 

Zou dat waar zijn? Ze kunnen wel echt heel warm worden (of ligt dat er aan dat ik hem dus op een rooster leg? 😶)

 

Ik vind dat ze wel flink heet worden maar niet zo heet dat je je huid er aan verbrandt dus dat kan toch ook nooit heet genoeg zijn om brand te veroorzaken? Ik weet niet, ik heb toch het gevoel dat dit met foutief gebruik te maken heeft, ik heb die dingen honderden zo niet duizenden keren opgewarmd? Ik heb nooit zin om met die hoesjes te prutsen dus ik wikkel ze altijd in een handdoek of fleecekleedje (na het opwarmen dan). Of in de snuggle safe mand. Maar ook met hoesjes wel vaak genoeg gebruikt (sporadisch ook wel mee in de magnetron gestopt, maar dat lijkt me inderdaad niet zo'n strak plan al ging het altijd goed) ging ook prima. 

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei mammafelina:

Ik heb hier niet de originele snuggelsafe maar een rode warmte schijf van Trixie.

Deze vind ik ook niet echt super warm worden en al helemaal niet lang warm blijven.

Toevallig iemand die beide warmte schijven geprobeerd heeft?

Blijft de originele snuggelsafe wel langer warm of maakt het niet uit?

 

Ik heb beide schijven hier liggen, die van trixie blijft maar 4 uur warm, staat ook op de doos. Snuggelsafes blijven veel langer warm. 

Ik had een trixie besteld om te kijken of het wat was om ook te verkopen, want ze zijn een stuk goedkoper. Maar ik vind het echt een budget ding, haalt het niet bij de echte.

 

Snugglesafes worden inderdaad behoorlijk warm, maar je kan ze gewoon vastpakken, dus hoe vliegt je bank dan in de fik?! 

 

Ik verwarm ze zonder hoes, op de glazen plaat in de magnetron. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, het weer is nu weer best wel zacht anders dan 2 weken terug. Vlekje begint weer meer uit te haren. Hebben jullie konijnen dat ook? Het is wel weinig hoor paar haartjes als ik haar aai, niet zoals in de rui ofzo. Maar als het echt koud is laat ze geen haar los.

 

Ze heeft verder gewoon een volledige wintervacht aangemaakt hoor. Ik merkte het omdat ik best wel weer traanogen en een snotneus kreeg als ik haar kusjes gaf. 😅 Als ze geen haren loslaat gebeurd dit niet en kan ik haar lekker knuffelen zonder allergisch te worden. Daarom ben ik een beetje teleurgesteld.😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2020 at 00:22 zei BaasjevanBrownie:

Een van mijn konijntjes begon ook enorm te verharen de afgelopen weken, was helemaal kaal bovenop. Maar gelukkig nu weer een dik vachtje terug 🙂

Wow helemaal kaal klinkt ook wel heftig. Vlekje is nu echt flink aan het verharen. Snap wel dat ze het warm heeft. Maar ik denk dan als het straks weer kouder wordt kan ze er dan wel weer tegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja helemaal kaal zei ik misschien niet helemaal goed, hij had een heel dun laagje nog wel, maar schrok er wel van. Was ook alleen bovenop, heel vreemd, maar gelukkig nu weer een dik vachtje 🙂

Denk dat als het koud wordt ze gewoon weer een nieuw dik vachtje aanmaken, of misschien juist wel dikker. Maar ik vroeg het me ook af. Maar extra veel stro in het hok doen met koude nachten! En ik las dat johannesbrood ook kan helpen voor een goede vacht, dus dat heb ik extra gegeven toen hij z’n haartjes zo hard verloor, maar geen idee of dat ook echt geholpen heeft of het sowieso wel weer terug was gekomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd op fb getagd in een bericht waarbij twee Golden Retrievers totaal verbaasd waren toen hun baasje de deur open deed en er zeker een meter/anderhalve meter sneeuw lag buiten. Ik denk dat als dat hier zou vallen menig konijnenbaasje in de vlekken zou schieten. Waar moet je in vredesnaam je konijnen laten dan..? Zo’n pak smelt ook niet in een dag weg, dus een dag binnen is ook geen optie. En niet iedereen heeft een schuur tot de beschikking om de konijnen in te huisvesten. Of een kamer in huis waar ze voor lange tijd in kunnen. Ik zou echt een probleem hebben dan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .