Ga naar inhoud

Kou! - Algemeen "wat te doen bij koud weer" topic


Evee

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Wij hebben sinds een week 2 lieve konijntjes.  Ze zijn buiten geboren een zitten nu dan ook in een buiten hok.  Ze zijn nu 9 weekjes oud. Nu wordt het komende week een regenachtig weer.  Ik weet dat je konijnen die je buiten houd niet zomaar binnen kunt houden,  maar is het ook schadelijk als je ze een paar uur mee  naar  binnen neemt zodat ze even lekker kunnen bewegen? Ons hok staat op poten en daaronder zit en ruime ren alleen op de tegels en word daar dus ook nat...

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijnen hebben een waterafstotende winterjas aan, dus die hebben het binnen snikheet. Daar doe je ze dus geen plezier mee. Van de regen merken ze zelf niets, dus ze zijn niet zielig. 

 

Zit de ren helemaal onder het hok? Blijft het daar dan niet gedeeltelijk droog?

Je zou nog kunnen kijken of je de ren aan een kant ducht kunt maken met perspex, maar dan moet je wel even goed kijken of ze dan nog voldoende frisse lucht krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik wilde zeggen dat je mij wel af en toe wel mag lenen, want ik heb het heel vaak heel warm, maar da's misschien een beetje raar.. Oja, en ik snurk, haha. 😅

Ik weet niet voor wie het aanbod allemaal bedoeld was, maar volgens mij ben je mijn type in elk geval niet. Maar toch bedankt 😂.

 

8 uur geleden zei JokeC:

Ik denk maar zo dat er ook genoeg mensen zijn die (af en toe?) hun partner willen ruilen voor een grote snuggle safe. Zeg nou zelf, snuggle safes snurken toch beduidend minder. 😁

Ik snurk trouwens ook, dus dat vind ik niet zo'n punt. En als het goed is heb je aan een partner net iets meer dan aan een snuggle safe, dus dat zou ik er dan nog wel voor over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik weet niet voor wie het aanbod allemaal bedoeld was, maar volgens mij ben je mijn type in elk geval niet. Maar toch bedankt 😂.

 

Scheelt dat ik niet echt te huur ben, haha. Dan toch maar een grote snuggle safe voor jou en een grote ice pod voor mij. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb het niet koud in bed hoor. Kwestie van een kruik en veel dekens. Behalve als ik erg moe ben, dan blijf ik de hele nacht klappertanden.

Maar ik vind het zo ontzettend ongezellig in je eentje 😥

 

Ik kan me wel voorstellen dat dat erg ongezellig is ja, al vind ik het soms ook wel heel prettig om alleen te zijn, maar altijd alleen is natuurlijk een ander verhaal. Je hebt wel een zoontje, toch? Of is hij niet zo van de 'snuggles'? 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik amuseerde me wel in mijn eentje hoor, totdat ik een relatie kreeg die wel goed ging. Nu ik weet hoe het kan zijn is alleen toch een stuk minder leuk. Ach, we maken er het beste van.

Ja klopt, dus begint te puberen, dus dat wisselt nogal. Heel af en toe wil en mag hij een nachtje bij mij slapen. Heel gezellig hoor, hij houdt in zijn slaap de hele nacht mijn hand vast 😍

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Marjoleink:

Ik heb het niet koud in bed hoor. Kwestie van een kruik en veel dekens. Behalve als ik erg moe ben, dan blijf ik de hele nacht klappertanden.

Maar ik vind het zo ontzettend ongezellig in je eentje 😥

Ik heb een elektrische deken op een tijdschakelaar zitten, zo lekker! Vond dat altijd voor oude mensen, maar ben een paar jaar terug toen ik veel gewrichtspijn had toch om zo een ding gegaan, geen spijt van! 

Je moet hem alleen niet volle por aan laten staan de hele nacht, dan zweet je je echt helemaal leeg 😂 Vandaar dus de tijdschakelaar er tussen, zodat mijn bedje lekker is voorverwarmd als ik er in stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb ook een elektrische deken! Zet ‘m aan zo’n drie uur voor ik naar bed ga en dan stap ik in een lekker warm bedje. Eerst nog effe douchen... hmmm kan er nu al naar verlangen. Nog een uurtje dan mag ik weer naar boven ( want dan is m’n interne accu leeg/voorraad ‘lampjes’ op, dus douchen en vanuit mijn bedje nog wat FB en forum checken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb twee binnenkonijnen op bezoek die bij mij een weekje vakantie komen vieren. (Ze komen 1 a 2 keer per jaar.) Ik vroeg me af of ik ze nu kan laten loslopen op mijn balkon, met deze temperatuur (13.9 graden). (Mijn balkon kennen ze goed, en vinden ze geweldig. Het balkon is erg beschut en blijft droog bij regen en wind.)

 

Bestaat er een kans dat ze omdat ze binnen gewend zijn, en dan nu opeens met een lage temperatuur in aanraking komen, ze te vroeg gaan verharen en een wintervacht gaan ontwikkelen, ook al is het misschien maar een paar dagen koud? En ze dan in de zomer met een te warme vacht zitten? (Het verschil tussen binnen en buiten is 10 graden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is niet verstandig om ze nu te laten loslopen op het balkon. Dat kan alleen als buiten & binnen temperatuur zo veel mogelijk gelijk zijn. Als het bij jullie in huis dus 20 graden is, kunnen ze ook pas naar buiten als de buitentemperatuur rond de 20 graden zit. 

 

Qua wintervacht zal het op het moment wel meevallen. Het probleem met grotere temperatuurschommelingen is dat ze een flinke weerstanddip daar van krijgen. Kwaaltjes die sluimerden, kunnen dan juist (weer) opsteken. Bijvoorbeeld EC, snot enz. Ze mogen op het moment dus op zich wel van binnen naar buiten en andersom, maar alleen als dat kan qua temperatuurverschillen. Niet meer dan een paar graden verschil is prima.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei BunnieHop:

Hoe zit het dan eigenlijk met buiten konijnen en zo'n groot temperatuur verschil?

Het was gister hier denk ik 23/24 graden, en nu 14 ofzo.

 

 

 

Ook voor buitenkonijnen moet je tocht en plotselinge temperatuurschommelingen mijden, ook bij hun zakt de weerstand er door, maar dat is eigenlijk vooral als je met ze gaat sjouwen, niet van nature. 

 

Als ze de hele tijd buiten blijven verandert de temperatuur geleidelijk aan.  Het is niet opeens plots in 1 seconde van 24 naar 14 gegaan. Het is dan dus geen plotselinge temperatuurschommeling, maar het zakt of stijgt langzaam aan. Daar kunnen ze gelukkig wel tegen, mits ze gewoon gezond zijn 🙂 Buitenkonijnen zijn gewend aan het normale temperatuurverschil tussen dag & nacht en de verschillende seizoenen. Daar trekken ze 4x per jaar een ander jasje voor aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

 

Ook voor buitenkonijnen moet je tocht en plotselinge temperatuurschommelingen mijden, ook bij hun zakt de weerstand er door, maar dat is eigenlijk vooral als je met ze gaat sjouwen, niet van nature. 

 

Als ze de hele tijd buiten blijven verandert de temperatuur geleidelijk aan.  Het is niet opeens plots in 1 seconde van 24 naar 14 gegaan. Het is dan dus geen plotselinge temperatuurschommeling, maar het zakt of stijgt langzaam aan. Daar kunnen ze gelukkig wel tegen, mits ze gewoon gezond zijn 🙂 Buitenkonijnen zijn gewend aan het normale temperatuurverschil tussen dag & nacht en de verschillende seizoenen. Daar trekken ze 4x per jaar een ander jasje voor aan. 

Pfoe, da's een opluchting!

Ik schrok al ff van een bericht ergens hierboven.

 

Nee, ik pak ze echt alleen als ze naar de DA moeten, verder laat ik ze met rust (op een keertje aaien na als ze het toelaten natuurlijk).

 

Blij om te horen dat ik me geen zorgen hoeft te maken 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-6-2020 at 12:24 zei Evee:

Nee, het is niet verstandig om ze nu te laten loslopen op het balkon. Dat kan alleen als buiten & binnen temperatuur zo veel mogelijk gelijk zijn. Als het bij jullie in huis dus 20 graden is, kunnen ze ook pas naar buiten als de buitentemperatuur rond de 20 graden zit.

Dan laat ik ze binnen. Jammer dat het nu net koude dagen zijn, nu ze hier op vakantie zijn. (Eentje heeft ook een aantal jaar een chronische niesaandoening. Ooit heeft ze er antibiotica voor gehad (als ik het goed heb), maar dat heeft niet geholpen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .