Ga naar inhoud

cameratoezicht bij (buiten) konijnen


Zaar12

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Cheeta26 zei:

Ik heb mijn camera dus binnengekregen gisteren, rond 9.30. Meteen aan de lader gelegd en toen ik gisteren naar bed ging was het oplaadlampje nog niet uit. Vanmorgen wel, ding laad dus wel lang. 


Eerste keer laden van elektronica kan soms wel tot 24 uur duren, maar de keren daarna niet. Vanwege de veiligheid worden ze meestal compleet 100% ontladen opgestuurd, maar in dagelijks gebruik laden we vaak eerder op en gaat het sneller. De eerste 20% opladen kost vaak meer energie dan de 20-90% en de laatste 10% duurt vaak ook langer in verhouding. Hoor graag hoe je hem in het gebruik vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de app geinstalleerd, alle besturing gaat via de app, ook het aan en uitzetten. De camera zelf heeft maar één knop, dat is de Sync knop. Even kort een test gedaan. Er zitten bevestigings schroeven bij en een bevestigingsstandaard. Die kan je los koppelen. Je kan de camera dus los halen en ergens anders neerzetfen als je wilt terwijl de standaard blijft hangen 

 

De wifi lijkt het te houden buiten, dat zou heel fijn zijn,  want als ik aan de westkant van de ren sta is de verbinding bij ons al slecht omdat ons huis nogal dikke muren heeft.

 

Mijn partner gaat hem bevestigen, waarschijnlijk aan de westkant van de ren in het midden omdat je dan het meeste overzicht hebt. Toen ik de beste positie uitzocht had ik meteen twee nieuwsgierige konijnen bij me staan haha.

 

Waarschijnlijk hangen we hem morgen of overmorgen op, als Kushi gecastreerd is gaat hij mee naar binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Cheeta26 zei:

De wifi lijkt het te houden buiten, dat zou heel fijn zijn,  want als ik aan de westkant van de ren sta is de verbinding bij ons al slecht omdat ons huis nogal dikke muren heeft.

 

Mijn partner gaat hem bevestigen, waarschijnlijk aan de westkant van de ren in het midden omdat je dan het meeste overzicht hebt. Toen ik de beste positie uitzocht had ik meteen twee nieuwsgierige konijnen bij me staan haha.

 

Leuk dat je konijnen ook zo nieuwsgierig zijn. Lodewijk houdt van mijn telefoon, moet hij altijd even aantikken om te kijken of het toch niet eten is. Foto's maken moet dus altijd snel gebeuren 🤣. Mijn ouders hebben een WiFi-repeater om te zorgen dat ze nog wel wifi op zolder hadden, maar dat is tegenwoordig oude technologie. Bij mijn broer en bij ons hangt een mesh-netwerk, wat er voor zorgt dat je door je hele huis en tuin hetzelfde wifi behoudt en waar hij dus naadloos overschakelt als je heen en weer loopt. Zeker met nieuwbouwhuizen of grote afstanden is dat heel fijn. En als je verhuisd, kun je het gewoon weer meenemen. Tweedehands zijn oudere stations vaak ook makkelijk te vinden - die worden minder ondersteunt voor netwerk toepassingen die IT-ers al graag willen hebben zoals bijv. IPv6, terwijl de meeste mensen nu nog alleen apparatuur hebben die op IPv4 draait.

aangepast door bunnyempress
tweedehands ding vermelden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schakel de camera af en toe in nu. De camera staat gericht op de ren. Vanmiddag tussen twee wijken door even gekeken. Kushi was hooi aan het eten in de hoek maar ik kon ook inzoomen. Als ik klaar ben met kijken zet ik hem weer uit

 

Ik heb echter nog geen idee hoe ik dingen kan terugkijken

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah nee, de opname werd onderbroken dus die heb ik niet meegepakt maar ik had niet verwacht hem daar aan te treffen (ik stond overigens echt direct om de hoek, daar staan bakken met hooi om de mand bij te vullen) toen ik terugkwam 😂 gelukkig komt het niet zo vaak voor, was nu net een samenloop van omstandigheden want meestal loop ik via een andere deur als ik hooi ga halen en nu ging ik hier langs en het was etenstijd dus waarschijnlijk dachten ze HOEZO GA JIJ NU WEG 😂 als ik echt weg ga via die deur let ik wel heel goed op en met klanten bijv. ben ik ook heel streng, aanbellen en wachten tot iemand open doet, niet zelf binnen stappen. Maar meestal zijn ze helemaal niet met die deur bezig. Gelukkig loopt Guus ook niet meer zo hard 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Dollie zei:

Hahah nee, de opname werd onderbroken dus die heb ik niet meegepakt maar ik had niet verwacht hem daar aan te treffen (ik stond overigens echt direct om de hoek, daar staan bakken met hooi om de mand bij te vullen) toen ik terugkwam 😂 gelukkig komt het niet zo vaak voor, was nu net een samenloop van omstandigheden want meestal loop ik via een andere deur als ik hooi ga halen en nu ging ik hier langs en het was etenstijd dus waarschijnlijk dachten ze HOEZO GA JIJ NU WEG 😂 als ik echt weg ga via die deur let ik wel heel goed op en met klanten bijv. ben ik ook heel streng, aanbellen en wachten tot iemand open doet, niet zelf binnen stappen. Maar meestal zijn ze helemaal niet met die deur bezig. Gelukkig loopt Guus ook niet meer zo hard 🤭

 

Fijn dat je Guus snel weer te pakken had. Ik vind het wel bijzonder dat het andere konijn terug naar binnen gaat. Hier zetten ze hun tandjes in de deur in de hoop dat ze hem kunnen tegenhouden. Scarlett loopt meestal langzaam en zit relaxt, totdat ze naar binnen kan sneaken, dan trekt ze opeens een sprintje. Afhankelijk van wat ze wil, staat ze dan heel lief stil op de mat binnen (meer aandacht graag) of rent ze gelijk naar waar ze weet dat eten ligt (VOEDSEL) om haar eigen snoepjes te pakken (gewoon je tanden erin zetten en gaan scheuren). Lodewijk probeert ook altijd naar binnen te sneaken langs Scarlett en zijn favoriet is gelijk doorrennen tot de keuken en onder de open vaatwasserdeur gaan zitten (geen idee waarom, waarschijnlijk veiligheid ofzo) of op de bank te gaan springen of onder de andere bank te gaan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een camera van Reolink met PoE als “Bunny cam”. Werkt erg goed, en ze zijn niet duur, ik dacht 60euro via Amazon. Doen niet veel onder voor de duurdere beveiligings camera’s die we hebben hangen. 
 

https://youtu.be/D2dfiNNaNFc

 

Het levert grappige beelden op soms. 

En een fijn idee dat je ze op afstand in de gaten kunt houden. En de vriendin heeft ze geregeld op de achtergrond aan staan als ze aan het werk is haha. 

 

 

 

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Terminal zei:

Wij hebben een camera van Reolink met PoE als “Bunny cam”. Werkt erg goed, en ze zijn niet duur, ik dacht 60euro via Amazon. Doen niet veel onder voor de duurdere beveiligings camera’s die we hebben hangen. 
 

https://youtu.be/D2dfiNNaNFc

 

Het levert grappige beelden op soms. 

En een fijn idee dat je ze op afstand in de gaten kunt houden. En de vriendin heeft ze geregeld op de achtergrond aan staan als ze aan het werk is haha. 

 

 

 

 

Ik was de foto’s van de nacht beelden vergeten 🙂 

9095E7DC-3EF7-46A6-B679-32D144DF4EA2.jpeg

6A19260A-BF59-4EF0-A992-2E6F948FD48E.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels nu ruim een maand ervaring met de camera. Batterij op 60 procent nu. In principe heb ik hem bijna elke nacht aanstaan tussen gemiddeld middernacht en 8-9 uur.  Hij neemt op bij beweging en maakt dan filmpjes van 11 tot 20 seconden. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen. 

 

Soms spiek ik overdag wel eens als ik mijn lunchtrommel aan het leegeten ben tussen mijn wijken door. Of als ze in de hoek van de ren zitten waar ik ze niet kan zien vanuit het keukenraam. 

 

De nachtbeelden kijk ik 's morgens terug want tussen half 7 en hun verzorgingstijd van 9 uur is er de meeste kans op binkies, zoomies en andere gekkigheid. Nu het eerder licht wordt worden ze ook eerder wakker.

 

Ik vind hem wel zo onwijs ideaal. Hij staat gericht onder een hoek dat ik nog wel het hele dak van het schuilhok kan zien want dat is hun middag-slaapplek. 

 

Laatst was Micha 's avonds niet lekker en toen we terug waren van de dierenarts kon ik via de camera zien dat hij van de andijvie at en hooi ging eten.

 

Qua geluidsopname reikt hij ver. Onze buren hebben kippen en blijkbaar een haan. Dat beest kraait elke morgen op een rare manier. Er zit een oprit, een tuin tussen ons en de buren en dat geluid pakt hij nog.

 

Ik maakte me even zorgen over het bereik van onze wifi want ons huis heeft dikke muren. Maar hij doet het perfect

 

 

 

Hier een voorbeeld van het bereik van de luidspreker. Die is net niet synchroon met het beeld

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je tevreden bent @Cheeta26 en dank voor het delen van je ervaring.

Wij hebben alleen nog een test opstelling staan, maar binnenkort gaan we kijken naar een echte camera. Ik geniet ook van de caperiolen die ik zie als ik er niet bij ben.

Plus dat ik ook als ik aan het werk ben en geen zin heb om op te staan kan zien wat ze doen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 21-3-2023 om 15:41, Evee zei:

Je mag de openbare weg inderdaad niet filmen en moet een bordje of sticker ophangen dat er camera's hangen. 

Je mag dus alleen eigen terrein filmen. Uitzondering kan bijv. wel zijn als jij een gehandicaptenparkeerplek voor de deur hebt met vast kenteken, waardoor je dus altijd daar je auto zet, dan mag je die plek wel mee filmen. 

Late quote, maar ben ook aan het kijken voor camera's binnen. Die hebben we nu nog niet. Vandaar dat ik weer bij dit topic uitkwam.

In de tuin hebben we er wel. Door de vorige bewoners ooit bij AliExpress besteld, maar ze doen het nog altijd erg goed! Toen er laatst een minitraktor gestolen was, is de politieagent bij ons aan de deur geweest om te vragen of wij beelden hadden. Aangezien onze camera altijd opneemt en het om een erg groot tijdsbestek ging (zaterdagmiddag tot en met dinsdagochtend) zijn we wel begonnen met de beelden bekijken, maar hebben we het opgegeven en niet alles bekeken. Dat zou ons uren werk hebben gekost. Omdat het ook om twee camera's ging die beiden het weiland en de straat grotendeels meenemen in hun beeld. Maar de politie wilde die beelden wel graag hebben. Mag het? Nee. Worden ze bekeken als er iets is geweest? Ja, graag zelfs. Ze zullen ze alleen niet als bewijsmateriaal mogen gebruiken, maar om de pakkans te vergroten worden de beelden wel bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 29-3-2023 om 16:48, Cheeta26 zei:

Ik schakel de camera af en toe in nu.

Heb je nog steeds schik in je camera. Ik heb dit topic even doorgespit en zag dat jouw camera ook aardig waterdicht is. Iemand was zo vriendelijk om al die codes hier te vermelden. Dank! Jouw opname van de kamer vind ik erg duidelijk.

Heb jij één camera of twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Heb je nog steeds schik in je camera. Ik heb dit topic even doorgespit en zag dat jouw camera ook aardig waterdicht is. Iemand was zo vriendelijk om al die codes hier te vermelden. Dank! Jouw opname van de kamer vind ik erg duidelijk.

Heb jij één camera of twee?

Ik heb er eentje. Hij hangt op een droge plek in de ren en in principe staat hij elke nacht aan. Batterij gaat ook goed en hij pakt de wifi goed ondanks dat hij buiten hangt. Ik heb hem nog maar twee keer opgeladen sinds eind maart. Eén keer toen hij netwerkstoring gaf, toen had hij nog een halve batterij. De tweede keer toen ze naar het konijnenpension gingen omdat wij ook op vakantie gingen.  Hij neemt op bij beweging en maakt dan opnames van 11 tot 20 seconden. 

2023_07_03_08_15_39.jpg

aangepast door Cheeta26
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het beeld 's nachts (infrarood);

 

Hij hangt aan de westkant van de ren. Daar kunnen ze wel buiten beeld zitten omdat ik perse het hele dak van het schuilhok in beeld wil.  Dat is overdag hun standaard slaapplek.  Maar het is maar een klein stukje. Op de grond is het op sommige plekken donker, daar is het nat door de regen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren gaf de camera aan dat de batterij leeg was. Voor het laatst opgeladen toen ik ze naar de vakantie opvang had gebracht op 17 juni. Hangt sinds 24 juni weer in de ren. Batterij houdt het dus op deze instellingen (batterijbesparing) dus 2 maanden vol. Gisteravond ergens tussen 7 en 8 opgeladen en om 3 uur vannacht kwam de melding dat hij opgeladen was. Sneller dan de eerste twee keer.

 

Voor @To van de Veluwe  zo is hij bij mij bevestigd maar wij hebben dus een hardhouten frame

Screenshot_20230823_092515_Gallery.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Cheeta26 zei:

Gisteren gaf de camera aan dat de batterij leeg was. Voor het laatst opgeladen toen ik ze naar de vakantie opvang had gebracht op 17 juni. Hangt sinds 24 juni weer in de ren. Batterij houdt het dus op deze instellingen (batterijbesparing) dus 2 maanden vol. Gisteravond ergens tussen 7 en 8 opgeladen en om 3 uur vannacht kwam de melding dat hij opgeladen was. Sneller dan de eerste twee keer.

 

Voor @To van de Veluwe  zo is hij bij mij bevestigd maar wij hebben dus een hardhouten frame

Screenshot_20230823_092515_Gallery.jpg
 

 

Offtopic, maar mag ik vragen wat jij als dak op de ren hebt, boven het gaas? Volgens mij geen bitumen golfplaten? Ik ben nog altijd op zoek naar een alternatief voor de bitumen golfplaten die ik op de konijnenren heb liggen (ook met gaas eronder), want die lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aluminium dakplaten, tweedehands. Maar omdat de ren gebouwd is tussen een cementen schutting, ons huis en een muur met een (nu niet meer toegankelijke) deur is hij ook niet helemaal lekbestendig omdat er aan de oostkant van de ren een plastic plaat zit onder het dak om de roofdier-afweer te verhogen. Maar de hele ren is wel roofdierbestendig 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

7 uren geleden, Lienappelsien zei:

maar mag ik vragen wat jij als dak op de ren hebt, boven het gaas?

Mijn daken zijn van  polycarbonaat. Maar door temperatuurverschil kan er vocht optreden. Het lijkt dan net of er algen tussen zitten.

Maar wel fijn spul. Ik hoefde er ook geen gaas onder omdat het helemaal de ren bedekt.

12 uren geleden, Cheeta26 zei:

zo is hij bij mij bevestigd maar wij hebben dus een hardhouten frame

Leuk dat je dat even vermeldt. Er kan bij ons ook wel iets aan de muur bevestigd worden. Die muur is de achterkant van onze garage en als je in een voeg boort, beschadig je de stenen  niet. Ik vind jouw opnamen altijd erg goed van kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .