Ga naar inhoud

Vaak schudden met het hele lijf


Jack-Rose

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd is me opgevallen dat ons Rosie vaak schud met haar hele lichaam. Nu weet ik niet wat dat betekent en of ik me zorgen moet maken.

Ik heb haar nu een jaar en ze heeft dit altijd wel een beetje gedaan maar nooit zoveel als nu.

Ook zit ze vaak in een kartonnen doos of hun bovenhokje, een beetje weggestoken en haalt ze niet meer zoveel kattenkwaad uit.

Nu is ze vorige maand gesteriliseerd en hebben ze ook haar snijtanden verwijderd omdat deze helemaal verkeerd groeide.

Hier heeft ze even van afgezien maar was daarna weer helemaal de oude.

 

Ik heb al wel vaker zien passeren dat konijnen schudden met hun hoofd alvorens te gaan rennen of een binkie te maken, maar heb niet de indruk dat dit schudden voorgaat op een binkie.

Ook slaat ze na het schudden wel eens met een pootje uit als ze weghupt.

 

Weet er iemand waarom ze dit doet?

 

Ik probeer zo snel mogelijk een filmpje in te voegen, moet eerst uitzoeken hoe dit werkt 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Lienappelsien:

Leuk konijn! Volgens mij schudt ze zich gewoon even lekker uit voor ze iets gaat doen. Doet ze het extreem vaak dan?

 

Ze hebben een mooie ruimte zeg. Mogen ze daar altijd loslopen?

Dankje!

Dit is hun kamer waar ze de hele dag in kunnen rondspringen. We hebben de logeerkamer omgedoopt tot een konijnenkamer 😁.

 

Nu doet ze dit toch wel vaker vind ik, elke keer als ze wat rond gaat lopen. 😅

Maar misschien is het dan omdat ze haar terug beter voelt nu haar tandprobleem is opgelost en ze daar geen last meer van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn dat ze zo lekker de ruimte hebben. 

 

Een eerder konijn van mij schudde zich ook vaak zo uit na het drinken, of als ze had zitten dutten en toen weer iets leuks ging doen. Het kwam op mij altijd over van hè lekker, ik ben weer lekker fit/wakker en ga nu weer over tot actie. Daar vond ik het bij jouw filmpje ook op lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Jack-Rose:

Heb speciaal gezocht naar een vinyl met groefjes in dus die geeft eigenlijk best wel wat grip.

Ah dat zou wel moeten werken, maar je kan kijken naar een (laagpolig) vloerkleed die je nog erbij kan leggen. Als het ook wat stevig is (dus niet snel kreukelen of verschuiven) dan kan je denk ik wel meer binkies verwachten. Ik vind het zelf ook lekker liggen of zitten als ik de konijnen eten geef, met ze speel of gewoon aan het kijken ben. 

 

Heb je ook al eens nagedacht om je konijntje op koppelvakantie in de opvang te sturen zodat ze een leuk vriendje kan vinden? Of heeft ze al een maatje? Konijnen zijn echt veel gelukkiger samen namelijk, ze zijn groepsdieren. 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago zei Miekmoek:

Ah dat zou wel moeten werken, maar je kan kijken naar een (laagpolig) vloerkleed die je nog erbij kan leggen. Als het ook wat stevig is (dus niet snel kreukelen of verschuiven) dan kan je denk ik wel meer binkies verwachten. Ik vind het zelf ook lekker liggen of zitten als ik de konijnen eten geef, met ze speel of gewoon aan het kijken ben. 

 

Heb je ook al eens nagedacht om je konijntje op koppelvakantie in de opvang te sturen zodat ze een leuk vriendje kan vinden? Of heeft ze al een maatje? Konijnen zijn echt veel gelukkiger samen namelijk, ze zijn groepsdieren. 

We hebben deze vloer nu een paar maanden, ervoor hadden we een wat gladdere vloer en werkten we ook met tapijt maar dit maakten ze altijd zo vuil, het was best een gedoe om deze schoon te krijgen 😅

Sinds we zijn overgestapt op deze vloer zijn ze zoveel properder geworden.

 

Rose heeft gelukkig al een beste maatje, we hebben haar bij een opvang als gezelschap gehaald voor onze Jack, die we gevonden hebben in een wei.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Jack-Rose:

We hebben deze vloer nu een paar maanden, ervoor hadden we een wat gladdere vloer en werkten we ook met tapijt maar dit maakten ze altijd zo vuil, het was best een gedoe om deze schoon te krijgen 😅

Sinds we zijn overgestapt op deze vloer zijn ze zoveel properder geworden.

 

Rose heeft gelukkig al een beste maatje, we hebben haar bij een opvang als gezelschap gehaald voor onze Jack, die we gevonden hebben in een wei.

 O wat lief dat je een konijntje uit de wei hebt gevonden en die aan een maatje uit de opvang hebt gekoppeld. Knap dat je hem te pakken hebt gekregen. Had niemand hem als vermist opgegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke namen-combinatie trouwens: Jack en Rose.😎 Konijnen kunnen echte rotzooi-makers zijn, ja. Blijmoedig veranderen ze de hele boel die je net schoongemaakt en aangeveegd hebt in een mum van tijd weer in een puinhoop. Sommige mensen hebben van stroken vloerbedekking een soort veilig wegennet voor de konijnen gemaakt. 😉

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Jack-Rose:

We hebben deze vloer nu een paar maanden, ervoor hadden we een wat gladdere vloer en werkten we ook met tapijt maar dit maakten ze altijd zo vuil, het was best een gedoe om deze schoon te krijgen 😅

Sinds we zijn overgestapt op deze vloer zijn ze zoveel properder geworden.

 

Rose heeft gelukkig al een beste maatje, we hebben haar bij een opvang als gezelschap gehaald voor onze Jack, die we gevonden hebben in een wei.

Ah, dan zou ik 't gewoon lekker zo laten inderdaad! En het schudden gewoon interpreteren als enthousiasme 😊

 

Fijn dat Jack en Rose samen zijn, altijd leuk om te horen 😄👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei BaasjevanBrownie:

 O wat lief dat je een konijntje uit de wei hebt gevonden en die aan een maatje uit de opvang hebt gekoppeld. Knap dat je hem te pakken hebt gekregen. Had niemand hem als vermist opgegeven?

Hij was heel gemakkelijk gevangen, dus we gingen er van uit dat hij ofwel ontsnapt was en anders gedumpt. Heb toen een facebookpost gemaakt in verschillende lokale groepen maar nooit reactie op gehad en kon het dan ook niet over mijn hart krijgen hem dan nog weg te doen 😁.

Nu is Jack ook een echte tamme goedzak die hier nog nooit een ontsnappingspoging ondernomen heeft dus ga er eerder vanuit dat hij gedumpt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er ook geen website voor vermiste konijnen @Evee

 

Het is echt bizar dat mensen konijnen dumpen, dat gebeurt idd nog weleens. Denken dat zo’n beestje de vrijheid heeft en zich wel redt, terwijl hij ten dode is opgeschreven. Mijn konijntje is in een groep in het bos gedumpt en is als enige gevangen door het asiel. Wel heel mooi ook dat jullie hem gevonden hebben en zelfs hebben besloten om hem te houden en hem een vriendje, voldoende ruimte en een mooi konijnwaardig leven te geven. Die hebben jullie maar mooi gered. En als hij met zijn kop schudt hebben jullie er zo te horen ook een gelukkig konijn van gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Marjoleink:

Amivedi.nl

Een gevonden dier kan nog binnen een jaar worden opgeëist door de vorige eigenaar, ook al heeft die hem gedumpt. Heel krom vind ik. Maar daar zijn jullie dus al voorbij.


Een jaar? Bij de opvang mogen ze gevonden konijnen van wie de eigenaar zich binnen twee weken niet meldt herplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Marjoleink:

Amivedi.nl

Een gevonden dier kan nog binnen een jaar worden opgeëist door de vorige eigenaar, ook al heeft die hem gedumpt. Heel krom vind ik. Maar daar zijn jullie dus al voorbij.

Ik vind een jaar wel erg. lang. Ik zou een maand pakken. Maximum twee maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Pablo&Lola:


Een jaar? Bij de opvang mogen ze gevonden konijnen van wie de eigenaar zich binnen twee weken niet meldt herplaatsen.

Klopt. Het is wettelijk geregeld dat een opvang na 2 weken het eigendomsrecht krijgt. Voor particulieren geldt dit niet. Wij kregen toen het voorstel om het gevonden konijn naar de opvang te brengen en hem dan na 2 weken weer op te halen, maar wij wilden het beestje liever stabiliteit geven.

 

52 minuten geleden zei Punky punk:

Ik vind een jaar wel erg. lang. Ik zou een maand pakken. Maximum twee maand.

Dat vind ik ook, maar dit is de Nederlandse wetgeving.

  • Bedankt 1
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Marjoleink:

Klopt. Het is wettelijk geregeld dat een opvang na 2 weken het eigendomsrecht krijgt. Voor particulieren geldt dit niet. Wij kregen toen het voorstel om het gevonden konijn naar de opvang te brengen en hem dan na 2 weken weer op te halen, maar wij wilden het beestje liever stabiliteit geven.

 

Dat vind ik ook, maar dit is de Nederlandse wetgeving.

Pff, wat een rare wetgeving. Nederland hé...

😉😂

 

Belgë zal niet veel beter zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-4-2021 at 15:06 zei Pablo&Lola:


Een jaar? Bij de opvang mogen ze gevonden konijnen van wie de eigenaar zich binnen twee weken niet meldt herplaatsen.

 

Als het via een opvang gaat, is de termijn korter inderdaad.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vermist-gevonden

 

Maar als particulier kun je pas eigenaar worden na een jaar. En dat kan alleen als je het gevonden konijn daadwerkelijk bij de gemeente hebt aangemeld als gevonden en na dat jaar een verzoek indient om eigenaar te worden.

In de praktijk is het niet iets wat iemand controleert, maar als de eigenaar echt het konijn terug zoekt en het komt uit dat jij het hebt, en je doet het niet via de officiële weg, is het dus eigenlijk diefstal. Ook al doe je het met de beste bedoelingen. Het dier is gewoon niet officieel jouw eigendom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .