Ga naar inhoud

Wat doe jij met oud en nieuw voor de konijnen? Konijnen & vuurwerkangst


Evee

Konijnen en vuurwerk  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat doe jij voor de konijnen met oud en nieuw?

    • Niets
      30
    • Ik zet ze in een andere ruimte of haal ze naar binnen
      6
    • Ik zorg voor afleiding zoals knaagprojecten
      19
    • Ik gebruik een middel tegen stress
      3
    • Gordijnen dicht
      9
    • Muziek aan
      6
    • Extra schuilplekken
      15
    • Anders, namelijk... (reageer in topic)
      2


Aanbevolen berichten

Ik zie totnutoe ook nog niet tekenen van stress. Nou heeft hun ren een aluminiumdak en regen maakt dan veel herrie. In ons dorp hoor je de hele tijd knallen. Ik kijk net op de camera en daar hoor je de knallen ook zwakjes. Mijn beeld: twee slapende konijnen. Scheelt ook dat we aan een drukke weg wonen tegenover een supermarkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silke vond de knallen niet zo fijn, ze zat helemaal achter Hubble weggedoken in het hok. Morgen zouden we ze sowieso in de garage zetten maar mijn zoon heeft ze vanavond al verkast. Hij vond het zo zielig. Andere jaren bleven ze in de tuin maar we gaan bij familie op bezoek en overnachten daar ook. In principe kan er weinig gebeuren maar voor mijn gemoedsrust vind ik het fijner dat ze in de garage zitten.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier weer losgebarsten hoor. Nog snel de afgelopen maand onze ramen en ventilatieroosters laten vervangen voor een geluidsdempende variant, hopelijk scheelt dat iets vanavond. Maar als ik het nu al hoor vrees ik van niet. De konijnen hebben we gisteravond naar binnen gehaald, was toen al zo erg dat ze al behoorlijk gestresst buiten zaten en dan hebben we het ergste nog te gaan. Eenmaal binnen leken ze het wel te herkennen, dat is dan een voordeel na al die gasbuiken van het voorjaar. Ze pakten gewoon de draad op alsof ze nooit elders waren geweest. Zijn zelfs helemaal ontspannen. Dus ik ben blij dat ik deze leuze heb gemaakt. De bijkeuken is ook de stilste plek in huis, dus denk dat ik er vanavond ook zit 😂 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal doe ik niets speciaals, ze zitten prima in hun ren. 

Dit jaar, per uitzondering, zitten ze beide binnen. Woensdag jl was Miel ziek en omdat hij het moeilijk had zijn temperatuur op peil te houden had ik hem naar binnen verhuisd. Eergisteren, vrijdag, was hij al best goed hersteld, maar nog niet voldoende om al terug naar buiten te verhuizen, dus Marie naar binnen gehaald. Toch gezelliger met z'n tweetjes. Dit jaar brengen ze oud en nieuw dus binnen door, door omstandigheden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou pffffff er kwamen me toch een bommen achter de flat dat ik, De Leeuw en Kip volledig van de leg waren. De kleine bleef rustig. Heb toch maar een youtube muziekje, wat honden moet kalmeren, aangezet. Om het wat kalmer te houden. Nu bij schoonmoeder en dochter gaat zo weer even kijken bij ze. We wonen 2 straten van schoonmoe vandaan. 

 

Leeuw is ook nog statisch dus het zag er wel grappig uit hoe hij met al dat statische haar de kamer rond schoot. Zodra ik muziek aan deed gingen ze gelijk eten en Kip luidkeels meezingen 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man zag het toch niet meer zitten met ze buiten, terwijl er in principe geen enorme stress te zien was.

Hij is bang dat er vanwege de wind toch vuurwerk de tuin in waait en dat dit fout gaat.

Dus hier was het even lokken, rennen, sussen en uiteindelijk nu 2 konijnen in de ziekenboeg-kooi en de deur nog even open om de temperatuur te laten zakken.

Ze zijn er wel ok mee gelukkig. Het geluid is hier best prima gelukkig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, bunnyempress zei:

Mijn man zag het toch niet meer zitten met ze buiten, terwijl er in principe geen enorme stress te zien was.

Hij is bang dat er vanwege de wind toch vuurwerk de tuin in waait en dat dit fout gaat.

Dus hier was het even lokken, rennen, sussen en uiteindelijk nu 2 konijnen in de ziekenboeg-kooi en de deur nog even open om de temperatuur te laten zakken.

Ze zijn er wel ok mee gelukkig. Het geluid is hier best prima gelukkig.

 

Wat een geweldige man heb je 😍

Zo met de nijnen bezig. 😊

Jij bent ook geweldig hoor hihi🤗

 

Die van mij heeft er helemaal niks mee. Ja als ik het vraag helpt hij wel mee natuurlijk maar is niet zijn ding.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt echt behoorlijk geknald. Met de avondbrok en het hooi geven was Kushi wat alerter maar op dit moment liggen ze allebei te pitten. Kushi wel met alerte oren. Daarstraks waren ze in het hofje achter ons aan het knallen maar op een keer opkijken na gaan ze gewoon door met waar ze mee bezig zijn. Zo blij met de camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt er ook volop geknald met vuurwerk. Ik ga dan ook regelmatig bij Aya en Verdi kijken. Tot nu toe geen tekenen van stress. Ik heb net een kerstboompje voor knaagdieren in de ren gelegd als afleiding. Hier begonnen ze vrijwel meteen aan te knagen. Na middernacht ga ik weer even bij ze kijken als het vuurwerk echt los barst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 12 uur toen het echt losbarstte werd er heen en weer gerend en verstopt. Kushi was net na half 1 alweer hooi aan het eten. Micha kwam 10 minuten later weer tevoorschijn maar heeft inmiddels ook weer wat hooi in het hok gegeten. Net werd er toch weer hard geknald en dan schrikken ze toch weer eventjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Lappie2 zei:

Wat een geweldige man heb je 😍

Zo met de nijnen bezig. 😊

Jij bent ook geweldig hoor hihi🤗


Zeker is hij geweldig. ❤️ Ik was echt doodop, dus ben gaan slapen rond 0.30. Hij kwam om half 3 naar bed. Toen was het past rustig in de wijk (vorig jaar al rond 1.00). Heeft alles aangeveegd en gecontroleerd en de konijnen vrij gelaten buiten. 

 

Enige slechte was dat hij het zo naar vindt om ze in een kooitje te zien - dus ze hebben volgens mij een flinke hoeveelheid snoep gehad. Onder het mom van: dit is zielig. Extra groenvoer, loops, wilgentakjes, johannesbrood en een jr fun park.  😅.  
 

Konijnen zelf waren super rustig en hebben wat geslapen, hooi gegeten en gekeuteld. 
 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeuw heeft het moeilijk gehad hoor. Onze stoere boy. Zit nog bij te komen en veel kleine harde keutels dus daar moeten we vandaag extra op letten. Waarvan ik het het minst verwachtte heeft zoveel stress gehad🙄 Kleine is lekker druk en Kip gaat ook goed. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lappie2 zei:

Leeuw heeft het moeilijk gehad hoor. Onze stoere boy. Zit nog bij te komen en veel kleine harde keutels dus daar moeten we vandaag extra op letten. Waarvan ik het het minst verwachtte heeft zoveel stress gehad🙄 Kleine is lekker druk en Kip gaat ook goed. 

 

Update.

Leeuw gaat weer goed 😊 eet en drinkt zoals altijd en poepjes zijn ook weer normaal 😇

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig weer achter de rug, blij dat ik ze naar binnen heb gehaald, ze zijn het goed doorgekomen, maar de herrie was niet te doen. Bach druppels gegeven en een mooi knaagproject, alleen om 12 uur had Brownie echt stress, gelukkig niet zo erg als buiten en kon hem redelijk kalmeren. 
Vandaag weer naar buiten gedaan, we hebben het weer gehad 😅

Fijn dat jullie konijnen het ook allemaal goed doorgekomen zijn weer

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sofie en Harold waren best bang toen het echt los ging. Brenda eigenlijk niet echt. Die was lekker met het sloop project bezig dat ik oudjaarsdag in de ren had gelegd 's middags. Ik heb wel het idee dat ze nu wel weer ietsje meer buiten de groep valt. Dat is wel jammer. Harold en Sofie zaten met het vuurwerk samen weggekropen en lijken nu meer naar elkaar toe te trekken. Brenda zit wat meer alleen. Geen ruzie of onrust hoor, dat zeker niet. Hopelijk gaan de verhoudingen de komende dagen weer terug naar normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2024 om 12:42, Evee zei:

Sofie en Harold waren best bang toen het echt los ging. Brenda eigenlijk niet echt. Die was lekker met het sloop project bezig dat ik oudjaarsdag in de ren had gelegd 's middags. Ik heb wel het idee dat ze nu wel weer ietsje meer buiten de groep valt. Dat is wel jammer. Harold en Sofie zaten met het vuurwerk samen weggekropen en lijken nu meer naar elkaar toe te trekken. Brenda zit wat meer alleen. Geen ruzie of onrust hoor, dat zeker niet. Hopelijk gaan de verhoudingen de komende dagen weer terug naar normaal. 

En Brenda was erbij gekomen toch? Of was dat Sofie, weet het eff niet meer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brenda is er bij gekoppeld toen Joris overleed volgens mij. Sofie is wel de laatste die is geadopteerd maar is eerst aan Harold gekoppeld. Tenminste als ik het goed onthouden heb 😉 Ik hoop wel dat Brenda weer een beetje aansluiting vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

En Brenda was erbij gekomen toch? Of was dat Sofie, weet het eff niet meer 

Dat is maar net hoe je het bedoelt 😂

 

Ik had Joris en Brenda en Harold en Sofie. Twee koppeltjes dus. 

Sofie is er het laatst bijgekomen, nadat de eerdere vriendin van Harold (Charlie) was overleden.

Maar omdat Joris wat later ook overleed en ik graag terug wil naar één koppeltje, heb ik Brenda na het overlijden van Joris gekoppeld aan Harold en Sofie. 

Brenda heeft een goede klik met Harold. Harold ook met Sofie. Maar Sofie en Brenda hebben niet zo veel met elkaar. Op zich was dat niet erg, want Harold zat veel bij Brenda en ook veel bij Sofie. Hij had het altijd maar druk met zijn dames. Maar nu valt het dus op dat Brenda meer alleen zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .