Ga naar inhoud

De zwarte gaat niet lekker


Roetsj

Aanbevolen berichten

Het zwarte konijn eet niet en is lusteloos vanochtend was ze normaal ze loopt oom niet weg en ligt lang uit op de grond heb ze in een krat gedaan met stro helpt een klein beetje maar ze eet de bics niet. Buik voelt niet hard en ze kijkt wel helder maar knarst af en toe met de tanden.wat kan dat betekenen

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gisteren het nieuwe verblijf gekregen met veel gras, toch? Waren ze het al gewend om gras te eten? Anders zou dat de oorzaak kunnen zijn. Als ze geen vers gras gewend zijn, en ze kunnen er ineens veel van eten, dan kan dat zorgen voor problemen met de darmen.

Stoppen met eten is altijd een signaal dat er iets mis is met het konijn, en het kan snel fataal worden, dus het is belangrijk om snel een afspraak te maken bij de dierenarts, en als ze koud aanvoelt in het kuiltje achter haar oren kan het ook goed zijn om haar naar binnen te halen om te voorkomen dat ze onderkoelt raakt.

Succes!

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update van de zwarte.het gaat niet goed met haar ze blijft vannacht in de kliniek het is er op of er onder er werd mij gezegd dat ik snel gereageerd heb waardoor de lans groter is dat ze het haalt kost wel 120 euro maar dat interesseert mij niet er is ook gezegd geen gras meer in het hok is erg slecht gewoon gaas met zand erin is beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gras is niet slecht voor konijnen, het is het hoofdvoedsel van konijnen. Het is alleen wel zo dat konijnen rustig moeten wennen aan het eten van gras, zodat de bacteriën in de darmen zich daar op kunnen aanpassen. Doe je dat niet en geef je ze opeens heel veel gras, dan krijgen ze diarree en soms zelfs gasbuiken. Net zoals met de andere soorten groenvoer.  Ik vermoed dat dat gebeurd is. Ik duim voor je dat het goed komt! 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi de dieren arts belt net dat het de goede kant op gaat ze poets zichzelf weer schoon en is weer actiever dus we gaan de goede kant op.

Het hok ligt al op zijn kan alle palen liggen eruit je zal zien dat het nog mooier word.🐰🌼🐰

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

He, wat vervelend om te horen. Dat is een flinke tegenvaller als je net zo’n mooie ren af hebt. Waarschijnlijk idd te snel teveel gras in 1x gegeten. Lees net in je andere topic dat het beter gaat (wist niet waar het over ging, dus heb deze topic nu geopend). Fijn dat er wat beter nieuws is, hopelijk komt alles goed. Beestje heeft ook al geen lekkere start gehad, dus verdient nu wel een mooi leven! Waardeloos dat je nu het gras er weer uit moeten halen! Schrale troost, gras is zeer tijdelijk en daarna wordt het gewoon aarde/ modder. Hier ook geen succeservaring mee. Ik heb ook zand gehad, maar dat vond ik ook lang nat blijven en dan een beetje een bende. Dus wij hebben nu tegels. Je kunt ook een gedeelte zand doen om lekker in te graven en rollen en een gedeelte tegels waar ze relatief droog op kunnen liggen en tegelijk hun nagels op slijten. Staan vaak zat gratis tegels op marktplaats. Wel goede kwaliteit gaas onder het zand doen, ik had vroeger kippengaas onder het gras/aarde en daar zijn ze toch doorheen weten te komen na een paar jaar.

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaat zo goed dat de dierenkliniek gebeld heeft om haar op te halen ze is beter af in het eigen hok geeft minder stres we geven nu zelf haar medicijnen en dwang voeding en als we dat doen protesteert ze stevig ze dartelt nu door het hok en eet zowaar zelf biks uit de bak.🐰🐇🐇🐇🐇.ik heb nu rigoreuze actie onder nomen wat het hok betreft.

Dat word geen gras meer voor de dames.

Screenshot_20210315-224646_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend was ze spring levend beet erg om haar heen ze zag de bij weer hangen bij voeren medicijnen de dame had er echt geen zin in de handdoek om haar heen hadden we echt nodig ze eet nu weer zelfstandig ze hoeft van af nu alleen nog maar medicijnen. Scheelt weer een klus. Denk dat het goed afloopt en gras ik neem het risico liever niet meer. De arts zij wel dat vaak ziet dat mensen zeggen het is maar een konijn dus was ze blij dat ik zo bezorgd was over het beestje.ik dank jullie voor de steun en informatie heeft mij goed geholpen om de juiste maatregelen te nemen🏥🐰🐇

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gestopt met de medicijnen geven het beestje raakt zo gestresst van het pakken en onder dwang de spullen geven dat het beter is om er mee te stoppen ze is gewoon bang als ik er aan kom.ze eet als een malle en drink goed dartelt en springt door het hok dus ja wat is beter ik stop nu dus 1,5 dag te vroeg ermee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .