Ga naar inhoud

Wat doe jij tijdens jouw vakantie met jouw konijnen?


Wat doe jij met de konijnen tijdens vakanties?  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat doe jij tijdens een vakantie met jouw konijnen?

    • Er komt oppas aan huis
      23
    • De konijnen logeren bij een oppas
      3
    • De konijnen gaan naar een vakantieopvang
      8
    • Ik blijf thuis (omdat ik huisdieren heb)
      4
    • Anders (reageer in het topic)
      8


Aanbevolen berichten

Het is weer vakantie tijd! 

 

Wat doe jij tijdens jouw vakantie met de konijnen? Komt er oppas aan huis? Gaan ze naar een oppas toe? Breng je ze naar een vakantie opvang? Of ga je nooit op vakantie (omdat je dieren hebt)? 

 

En wat zijn volgens jou de voor- en nadelen van de verschillende opties die er zijn? 

 

ps. het dumpen van konijnen heb ik niet in het rijtje gezet, dat zal toch voor niemand hier een optie zijn, mag ik hopen... 

 

 

 

Lijst met vakantie opvang adressen voor konijnen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-vakantie-opvang-konijnen

Als je nu nog voor het hoogseizoen moet zoeken, gaat dat lastig worden, reserveer echt op tijd de opvang voor jouw konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons komt er 2x per dag oppas aan huis. In mijn straat woont iemand die zelf ook konijnen heeft gehad. Ik paste altijd op haar konijnen en zij op die van ons. Heel fijn, want zij heeft ook voldoende kennis en ervaring en dan weet je gewoon dat het goed zit 🙂 

 

Als zij een keer niet kunnen, komen mijn ouders de konijnen verzorgen. In het verleden hebben ze ook wel eens in een tijdelijk hok en ren bij mijn ouders in de tuin gestaan tijdens een vakantie. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zwart-wit. Naar de oppas heb ik in de eerste jaren wel gedaan, toen ik een konijn met veel medische zorg had, werd dat lastiger. Vanaf die tijd kies ik liever voor meenemen als het nodig is of blijf ik thuis.

 

Bij mij gaan konijnen dus zeker voor vakantie, ik ben ook al heel lang niet meer op vakantie geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij regelen altijd dat er iemand 2x per dag langskomt. Tijdens onze huwelijksreis was het helemaal ideaal, toen heeft een goede vriendin die uit het buitenland kwam voor onze bruiloft twee weken in ons huis gelogeerd. Zij een fijn vakantieadres toen ze toch naar Nederland kwam en wij een fijne oppas aan huis.

Ik heb de konijnen 1x naar een oppas toegebracht, dat was met oud en nieuw en vond het toch een fijner idee dat iemand ze in de gaten kon houden in plaats van dat er pas de volgende ochtend iemand zou kijken. Normaal kies ik er liever voor om ze in hun vertrouwde omgeving te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, happy211 zei:

Normaal kies ik er liever voor om ze in hun vertrouwde omgeving te laten.

Ze vonden het hier anders wel heel gezellig hoor 🤣.

Ik ga dit jaar door ziekte niet weg, maar anders komt mijn ex-man twee keer per dag. Hij heeft zelf ook konijnen gehad en kent de mijne goed. Deze zomer komen er twee konijnen logeren die niet bij een opvang terecht konden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op thuis blijven...

 

In iedergeval blijft 1 van ons thuis.

 

 

Lappie namen we overal mee naartoe, behalve vliegtuig of echt een giga lange rit voor maar een paar dagen vakantie. Dan kwamen opa en oma op passen of brachten we hem naar hun met grote kooi.

 

Met deze 2 is het simpelweg niet mogelijk om ze ergens te brengen. 

Heb 2 hele grote kooien op zolder staan maar dat past niet in huis van oma. Samen in 1 kooi gaat niet want ze vechten dan gigantisch🙄🤐 en los houden bij oma gaat ook niet...dus ze moeten op hun eigen plekje blijven. Konijnen pension is hier niet....ja waarschijnlijk 4 a 5 uur rijden maar dat ga ik niet doen. 

 

Als mijn dochter ergens heen gaat blijf ik thuis en andersom blijft zij thuis. Nu gaan we samen in Juni voor 2 nachtjes weg en komt haar vader op passen.  

Voorlopig opgelost zo😇 Met hele gezin weg gaat dus niet meer sinds deze 2 er zijn hihi😜

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy en Pip gaan net als cavia’s Bibi en Coco naar konijnen opvang animal home in mijn woonplaats. De opvang is maar 5 auto minuten vanaf ons huis en is dus wat betreft ideaal. Nadeel is dat ze in gewone tralie kooien gehouden worden. Dit jaar voor Fluffy en Pip een dubbele kooi gereserveerd, voor een weekje per jaar moet het kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2024 om 15:34, Lappie2 zei:

Ik heb gestemd op thuis blijven...

 

In iedergeval blijft 1 van ons thuis.

 

 

Lappie namen we overal mee naartoe, behalve vliegtuig of echt een giga lange rit voor maar een paar dagen vakantie. Dan kwamen opa en oma op passen of brachten we hem naar hun met grote kooi.

 

Met deze 2 is het simpelweg niet mogelijk om ze ergens te brengen. 

Heb 2 hele grote kooien op zolder staan maar dat past niet in huis van oma. Samen in 1 kooi gaat niet want ze vechten dan gigantisch🙄🤐 en los houden bij oma gaat ook niet...dus ze moeten op hun eigen plekje blijven. Konijnen pension is hier niet....ja waarschijnlijk 4 a 5 uur rijden maar dat ga ik niet doen. 

 

Als mijn dochter ergens heen gaat blijf ik thuis en andersom blijft zij thuis. Nu gaan we samen in Juni voor 2 nachtjes weg en komt haar vader op passen.  Terwijl we thuis blijven en aandacht besteden aan onze huisdieren, moeten we manieren vinden om onze vrije tijd te diversifiëren. We hebben bijvoorbeeld plezier gevonden in entertainment zoals de spelletjes hier die beschikbaar zijn vanuit het comfort van ons huis. Het is een geweldige manier om tijd door te brengen met z'n tweeën of met het gezin zonder het huis te verlaten.

Voorlopig opgelost zo😇 Met hele gezin weg gaat dus niet meer sinds deze 2 er zijn hihi😜

 

Soms moet je impopulaire keuzes maken om het comfort en de veiligheid van iedereen in het gezin, inclusief de huisdieren, te garanderen. Ik hoop dat je plannen voor juni vlot en zonder avontuur verlopen!😉

Ik ga zelden op vakantie, misschien eens in de zoveel tijd. Maar als we weg moeten, schiet mijn moeder te hulp, door bij ons te komen logeren of door bij ons thuis te blijven terwijl we weg zijn. Dus dat is geen probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ann09 zei:

Soms moet je impopulaire keuzes maken om het comfort en de veiligheid van iedereen in het gezin, inclusief de huisdieren, te garanderen. Ik hoop dat je plannen voor juni vlot en zonder avontuur verlopen!😉

Ik ga zelden op vakantie, misschien eens in de zoveel tijd. Maar als we weg moeten, schiet mijn moeder te hulp, door bij ons te komen logeren of door bij ons thuis te blijven terwijl we weg zijn. Dus dat is geen probleem. 

Altijd fijn als er iemand (jouw mama) kan oppassen😊

 

Heb zelfs besloten om de vaccinaties een week uit te stellen zodat dat na onze trip gebeurt en niet vlak ervoor. Zul je net zien dat 1 van die 2 door stress of de vaccinatie zelf wat ziek wordt. Of zoals met de kleine vorig jaar syfilis kreeg vlak na zijn vaccinatie 😵

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op anders. Ik woon in een woongroep en er is een vaste begeleiding ( zij woont hier een straat verderop ) en die kijkt mee als andere vaste begeleiding voor mijn konijnen zorgen als ik met vakantie ben. Nu ga ik pas eind november 4 dagen op vakantie maar toch, er is altijd iemand die voor mijn konijnen kan en wil zorgen. Ik probeer zoveel mogelijk een en de zelfde persoon voor mijn konijnen te laten zorgen, dat is wel zo fijn, vooral voor mijn 2 schatjes van konijnen. In de zomermaanden ben ik dus heerlijk bij mijn konijnen Aya en Verdi en kan ik ze heerlijk zelf verzorgen en verwennen en kijken naar hun doen en laten, wat ik erg leuk vindt om te zien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan hoe lang ik weg blijf, maar meestal toch de vakantieopvang, oftewel het asiel waar ik ze uit heb. 

Als het maar 2 dagen zijn en ik blijf in NL dan laat ik iemand 1x langskomen (gevonden via een website vooral bedoeld voor honden en katten, maar er was ook iemand die konijnen had). Voor de rest van die tijd houd ik ze via de camera’s in de gaten. Als ik wat zie, dan kan ik iemand vragen om ze naar de DA te nemen, terwijl ik naar huis ga. 


Maar ik ben niet echt een vakantieganger. Ik ga 1x in het jaar voor 4 dagen op congres en verder blijf ik lekker thuis met vakantie met misschien een dagje hier/dagje daar (in dat geval lijk ik op een konijn ;)). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik dacht dat de vakantie-opvang wel de meerderheid zou hebben, maar jullie hebben allemaal lieve mensen die langskomen aan huis. ❤️

 

Als we langer dan 12 uur weg zijn, dan houden de buren een oogje in het zeil en voeren ze 1 van de brokjes momenten en vaak ook het groenvoer moment. Vooral omdat ze dat leuk vinden (groenvoer). Vorige keer waren ze met z'n 5en lekker in de tuin gaan bivakkeren om met ze te spelen. Heel lief 🥰 Wij waren toen van 8.00-23.00 weg en dat vond ik veel te lang - al heb ik wel af en toe ook op de camera gekeken hoe het met ze was.

 

Bij weekendjes weg, vakantie of bij werkzaamheden van meerdere dagen in tuin, gaan ze naar de vakantieopvang. Bij het adopteren heb ik gelijk aan het knaagdierenasiel gevraagd of ze goede plekken wisten. Ik wist immers dat we naar een buitenlandse trouwerij moesten een paar maanden later en ik wilde absoluut zeker weten dat er goed voor ze werd gezorgd. Ik vind het wel jammer dat ze daar zoveel minder plek hebben, maar de kunde wat betreft gezondheid is 100% en ze zijn daar ook heel geliefd. Ik krijg heel vaak leuke filmpjes dat ze worden geaaid en geknuffeld. 👍

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .