Ga naar inhoud

Hooi met gruis


Leonora

Aanbevolen berichten

Stof geeft permanente schade aan longen en luchtwegen, ook bij konijnen. Het kan simpel beginnen met wegniesen, maar op termijn kan het chronische luchtwegproblemen geven.  Gruis en stof dus zo veel mogelijk vermijden, ook bij konijnen (en voor je eigen gezondheid ook!).

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat er wel aan de denken om die tip te geven, maar dat gaat eigenlijk om gruis van brokjes en dwangvoer wat op de datum is. Ik denk wel dat het kan hoor, als je hooigruis erbij doet. Nooit geprobeerd. Zou wel iets van banaan er in gebruiken dat het goed blijft plakken, anders heb je stofkoekjes 😉

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2023 om 20:41, To van de Veluwe zei:

Waren hier geen mensen op het forum die er soort koekjes van maakten?

 

Er is idd weleens een topic over geweest ⬇️

 

 

@Kolino ik had in dat topic een recept gezet met idd banaan erdoorheen.

 

Op dit moment zit er bij mij telkens erg veel gruis in de zak. In het verleden was dit minder, maar bij de laatste 5 á 10 zakken is het zoveel dat ik het eigenlijk niet weg wil gooien. Dus stop ik het nu steeds in een bakje (dat inmiddels eigenlijk wel stampvol zit), om er een keer wat lekkers mee te gaan maken. Er zitten ook steeds van die hele graspollen door 🥴. Die haal ik er uit, want het lijkt me zelf niet lekker om een klont aarde in mijn eten te hebben, dus geef ik dat ook niet aan de cavia's.

 

Ik ben wel benieuwd of anderen dit herkennen. Ik geef Vitakraft alpenweidehooi, zijn andere merken ook in kwaliteit achteruit gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 1-10-2023 om 22:16, Lollie zei:

Ik ben wel benieuwd of anderen dit herkennen. Ik geef Vitakraft alpenweidehooi, zijn andere merken ook in kwaliteit achteruit gegaan?

Ik heb het gevoel dat bij Pet's Own Choice Premium weidehooi de manier van verpakken is veranderd. Het zijn hele korte stukjes hooi. Volgens mij was dat eerder niet zo. Ik weet het niet helemaal zeker meer. Iets is in ieder geval veranderd want het viel me op. En ook erg veel gruis onderin. Kwaliteit vind ik zelf niet achteruit gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Leonora zei:

Dus wat ik bedoel: kan ik die stukjes hooi van ongeveer 1 cm groot, waar nog geen stof tussen zit, veilig aan mijn konijnen geven of is het beter van niet? 

Ja hoor dat kun je gewoon geven. 

Stof is echt het gruis, bijna poeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .