Ga naar inhoud

Hoeveel voermomenten?


Evee

Voermomenten  

101 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel voermomenten hebben jouw konijnen op één dag?

    • 1
      16
    • 2
      54
    • 3
      21
    • 4
      6
    • 5 of meer
      4

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Aanbevolen berichten

Hoeveel voermomenten hebben jouw konijnen op één dag? 

Geef jij 1x per dag alles tegelijk (dus hooi, brokken, groenvoer & kruiden), of verdeel je het over meerdere momenten op de dag?

En zo ja dan ben ik ook wel benieuwd op welke tijdstippen jullie die voermomenten hebben!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 's ochtends brokjes en hooi. Dat is meestal tussen 7 en 8 uur 's ochtends.

Eind van de middag krijgen ze dan een portie groenvoer, en vul ik indien nodig het hooi aan. Dat is meestal rond 5-6 uur.

Voor het slapen gaan krijgen ze dan nog een keer hooi met kruiden er door, dat is meestal rond 10-11 uur.  Soms voer ik Binky dan ook nog wat extra brokjes bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hebben ze twee vaste voer momenten. De ene helft van de biks krijgen ze rond 7 uur in de ochtend en de andere helft rond 10 uur 's avonds. Tussendoor krijgen ze vaak een stukje fruit of een witlof ofzo, maar daar zit niet echt een regelmaat in. Dat ligt er maar net aan wie er thuis is die dag :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 voermomenten.
Bij mij krijgen ze 's morgens tussen 5 en 6 brokjes en vul ik het hooi bij, 's middags tussen 4 en 5 krijgen ze groenvoer en dan voor het slapen gaan krijgen ze nog een keer brokjes.
En kruiden geef ik gewoon tussendoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd voor één moment, omdat op één moment van de dag het water wordt ververst, hooi en korrels aangevuld en groenvoer gegeven. Dit kan variëren. Zo hangt het er, onder andere, van af hoe laat ik de ren verschoon, omdat het voeren ook meteen dan plaatsvindt, of het nu 11 uur 's voormiddags is, 16 uur 's namiddags of 20 uur 's avonds is. Ook het weer speelt een rol, regent het de hele voormiddag maar wordt het droog in de namiddag, wacht ik uiteraard tot het droog is. Tussendoor check ik dan weleens of alles nog okee is, en vaak krijgen ze dan ook een kleinigheidje aan groenvoer, een tak of een paar blaadjes witloof, maar dit is dan geen maaltijd, meer dat ik niet met lege handen wil aankomen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier 2 vaste voedermomenten per dag.

pluisje krijgt 's morgens zijn brokjes rond half 9. 's avonds rond 6 u krijgt hij een uitgebreide groenteschotel en opnieuw brokjes.  hooi zorg ik gewoon dat dat gans de dag beschikbaar is.  rond de middag kan het zijn dat hij eens een snoepje of stukje brood krijgt, maar dit is niet elke dag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

's morgen brokjes en hooi.
Tussendoor een half luzerne stickje.
Dan een stuk wilgen tak.
's middags een stukje wortel.
Tegen 5uur weer brokjes en hooi en tevens ververs ik dan het water.
Tegen 7 uur een paar komkommerschijfjes en check alles nog even voor de nacht.

Dus totaal wel 6 voermomenten per 24 uur. :)

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geef ik Mississippi om (ongeveer) 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds een portie biks. Hooi heeft hij op verschillende plekken en ververs ik gewoon als ik zie dat het nodig is, om de dag meestal. Behalve het hooi op zijn wc, dat is sowieso elke dag vers. Groenten krijgt hij even niet meer en door de dag heen krijgt hij af en toe zo'n kruimel gedroogd fruit (3/4 keer max). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij voeren hier 3x per dag. 's Morgens tussen 7 en 8 uur krijgen ze brokjes en hooi. Rond 17.00 uur weer brokjes en hooi en voor de nacht (rond 22.00 uur) krijgen ze groenvoer, hooi, vers water en een 'slaapmutsje' in de vorm van twee fibafirst stokjes. Sinds Lientje hier woont krijgen ze dan ook altijd een paar 'snoepjes' Beaphar Care uit de hand. Nog uit de tijd dat ze niet zo veel vertrouwen in ons had. Dat is inmiddels wel anders, maar de gewoonte is gebleven en denk maar niet dat ik het kan overslaan! Tussendoor krijgen ze gedroogde kruiden die ze tussen het hooi en op andere plekken in de ren bij elkaar moeten scharrelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschilt wel in de winter en zomer, in de zomer zijn het er meer. In de winter zijn het er meestal 3. In de morgen krijgt ze een deel van haar brokjes, vers hooi met kruiden erdoor en vers water. Ergens in de middag of erna krijgt ze nog eens hooi en soms al groenvoer. In de avond krijgt ze het andere deel van de brokjes, groenvoer als ze dat nog niet heeft gehad en hooi met nog wat kruiden erdoor voor de nacht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee keer: 's ochtends bix, water een hooi en als ik 's avonds thuis kom maak ik groenvoer klaar. Dat staat dan ca 30 minuten buiten de koeling voordat ze net met de andere helft van de hoeveelheid bix krijgen. Uiteraard wordt dan ook weer hooi en water aangevuld indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sochtends rond 9 uur krijgen ze de korrels (ik wissel regelmatig af tussen 2 verschillende of meng deze) en vers kruidenhooi.

Savonds geef ik ze nog een beetje korrels en vaak wat groenten of kruiden erdoor. (Ligt eraan wat ik die avond heb gegeten hahaha)  En vul ik het hooi weer aan voor snachts rond 9 uur savonds. 

Ze krijgen niet dagelijks groenten of kruiden maar wel vaak en geef dit altijd savonds bij het kleine beetje korrels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .