Ga naar inhoud

Hondentopic 2024


Evee

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Toch vind ik dat altijd echt een risico. Ook voor een hond die veel kan hebben is er een grens, ook die hond kan in paniek raken en wegrennen. Ik snap niet dat mensen met oudjaar hun hond los laten lopen. Er kan zoveel mis gaan. En van één dag per jaar niet loslopen krijgt een hond echt niets. Maar van één vervelend incident met vuurwerk kun je wel je hond kwijt raken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 17-6-2024 om 14:03, Evee zei:

Hebben jullie ook zo veel last van teken en van graszaad in de vacht bij de honden? Dit jaar is het echt wel veel erger dan anders. 

Gelukkig nog niet echt, hoewel ik hier wel veel hondenbaasjes spreek die aangeven er enorm veel last van te hebben.

Ik geef Ollie preventief de tabletten van frontpro en die lijken dus wel te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaan ze voor 2 nachtjes naar het pension. Ook wel spannend, en weer met hitte. 

 

Het gaat verder wel goed. Finn is een aardige puber. Maakt zich wel wat meer druk, luistert slecht. Is erg op geurtjes. 

Namu is juist heerlijk rustig aan het worden. Maakt zich minder druk, wel heel fijn. Het blijft Namu,  perfect is het niet, maar beter dan het was, gelukkig. 

 

Alleen zijn lukt nu 2.5 a 3 uur. Dus al beter dan het was 🙂

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pension was op zich redelijk gegaan. Ze vinden het beiden niet top, we zoeken nog steeds naar alternatieven, maar die zijn hier in de regio helaas heel schaars. 

 

Helaas zitten we met 2 zieke honden nu, ze zijn met een souvenir thuis gekomen. Kennelhoest...

  • Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Evee zei:

 

Helaas zitten we met 2 zieke honden nu, ze zijn met een souvenir thuis gekomen. Kennelhoest...

Ahhh dat is wel erg vervelend zeg. Hebben ze er veel last van? Waren ze er tegen ingeënt? Met enting zou het dacht ik wel minder heftig moeten verlopen. Beterschap voor ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zijn er tegen ingeënt. Namu heeft meer last van dan Finn. Ze krijgen pijnstiller en een paar keer per dag hoestdrank. Het gaat wel al iets beter, iets minder vaak hoestbuien. Het is wel sneu voor ze.

 

Voordeel is dat ze wel stil zijn. Loeien = hoestbui en pijn voor ze. Dus dat laten ze nu wel. Hopelijk blijft dat er na ook zo 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben het ook een keer met een herder gehad: kennelhoest. Was niet gevaccineerd. Maar is eigenlijk vanzelf weer overgegaan. Ik had er toen nog nooit van gehoord.

Maar dat is snel zeg: twee nachtjes en dan kennelhoest. Heeft dat zo'n korte incubatietijd? Ik weet nog wel dat ik het een naar geluid vond.

Sterkte. Komt vast wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk zijn ze er snel weer van af. Vrees voor jou dat als ze merken dat alles het weer doet, ze juist wat testrondes gaan draaien 😉😅

 

Voor nu wel lekker rustig, al vind ik het wel sneu voor ze. Beterschap!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een soort hondengriep. Ze zijn er voor gevaccineerd, maar net als bij mensengriep wil dat ook niet zeggen dat je het dan niet meer kan krijgen. Soms is het net een andere variant, die zich niets van die vaccinatie aantrekt. 

 

Gelukkig gaat het inmiddels al een stuk beter. Het zal nog wel eventjes duren voor ze er helemaal vanaf zijn. De dierenarts gaf aan dat dat echt een paar weken kan duren en we bij opgezette klieren en/of veel slijm wel nog even langs moeten komen. Maar tot nu toe is het alleen hoestbuien / reversed sneeze buien, soms overgaand in braken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zou kennelhoest nou ontstaan. Het is altijd als ze met vakantie in een opvang zijn geweest. Thuis ontmoette onze hond ook andere honden. Bijvoorbeeld bij alle gehoorzaamheidscursussen die ik met de honden deed. Dus elke week spelen met honden tussendoor en nooit kennelhoest (het woord zegt het al) gekregen.

In een asiel zitten ze toch ook vaak buiten in hokken. Toch ergens vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een influenza virus, eigenlijk wel vergelijkbaar met het griepvirus dat mensen kunnen krijgen wat verspreiding betreft.

Dat gaat bijvoorbeeld op scholen en plekken waar veel mensen zijn ook rond. Zoals op scholen en kantoren.

Een hondenpension is dan toch ook een plek waar veel honden bij elkaar zitten. En stress vermindert weerstand, dus die van ons, drukmakers dat ze zijn, hebben het helaas gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
1 uur terug, happy211 zei:

Mijn hart breekt van zulk nieuws. Zou daar dan echt niets tegen gedaan kunnen worden? Of is het weer een kwestie van ingrijpen als het misloopt, ipv leed kunnen voorkomen. 

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4514682/horrorfokker-jan-paridaans-handelt-weer-in-puppies-na-reeks-dwangsommen

Oh nee, nu gaat hij gewoon verder vanuit België 😞 arme hondjes 😢

In mijn zoektocht naar een pup, nu bijna 2 jaar geleden ben ik heel veel advertenties van hem tegengekomen, ik heb zelfs meerdere keren getwijfeld om contact op te nemen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ik vond het raar dat deze man zoveel verschillende soorten pups aanbood daarvan gingen bij mij alarmbellen rinkelen.

Ik hoop echt dat ze deze man kunnen stoppen, mijn hart breekt voor de beestjes die nu bij hem zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .