Ga naar inhoud

Hoe bied jij het hooi aan aan jouw konijnen?


Evee

De plaats van het hooi  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe bied jij het hooi aan bij jouw konijnen?

    • In een hooiruif
      51
    • In een bakje of mandje
      10
    • Los op de grond
      28
    • In de toiletbak
      25
    • In een (metalen) hooibal
      19


Aanbevolen berichten

Ik leg het los op de bodem van de bovenverdieping van het hok. Daar regent het niet nat, in de ren wel. En als ik het op de begane grond leg, naast de toiletbak, dan vinden ze het een uitbreiding van hun toilet en wordt het dus ook vies.

 

Dus los op de bovenverdieping. Mijn konijnen eten ook beter hooi als het losligt ipv in een ruif of bal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad op verschillende manieren. Een handvol in de plasbak, soms een beetje in een van de ruiven en het meeste op een vaste plek, los op de grond. Nou ligt daar tegenwoordig trouwens wel zo'n buigbare wilgenbrug plat op de grond waar ik het op leg. 

Mijn konijnen plassen gelukkig niet op hooi wat los in het verblijf ligt. Het hooi in de plasbak is altijd helemaal op. Keutelen en tegelijkertijd eten, vaak samen zittend in de plasbak, is favoriet! En na vertrek ligt er dan een mooie nieuwe voorraad keutels bij in twee formaten (mijn konijnen schelen een kilo in gewicht, en hun keutels verschillen ook in formaat). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven het toilet, in een handige Ikea - plastic tasjes houder. Deze verticaal opgehangen met schroeven, echt ideaal want er past erg veel in en het valt er niet makkelijk uit. Zodra het op de grond ligt eten ze het niet meer 

 

Edit, deze dus, maar dan verticaal dan valt er minder uit: 

 

1-6-10.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een hooiruifje en twee hooiballen, waarvan er een boven het toiletje hangt. Ze eten het liefst hooi uit de zak ;) en vaak halen ze alles uit de hooiruif om het van de grond te eten, want de lekkerste hooitjes liggen natuurlijk onderop. #rollendeogensmiley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg het op de bodem van de toiletbak en in een balletje die ook in de toiletbak hangt. Hooiruifje werkte niet, ze gingen net zo lang krabben en trekken tot de hele inhoud eruit was en overal (ook door mijn huis :( ) verspreid lag. Balletje keilen ze wel mee om de hooi eruit te krijgen, maar die zit met een kettinkje vast aan de ren dus komt de toiletbak niet uit.

 

Monster heeft de laatste tijd alleen wel de behoefte om een flinke bek vol hooi te nemen, dit mee te sjouwen naar een plek buiten te toiletbak, het daar neer te gooien en vervolgens op te gaan zitten eten. Hij eet gelukkig wel vrijwel alles op wat hij pakt (en anders komt Muffin even langs gestofzuigd), maar soms ligt er dan wel een keuteltje naast de bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .