Spring naar bijdragen
Evee

Foto's van buitenhokken en -rennen voor konijnen

Recommended Posts

Hier ook de rennen/hokken voor mijn nijnen. Al een tijd druk bezig geweest en sinds gisteren zitten ze er dan eindelijk in!
Beide rennen zijn bijna 25 m2, dus daar ben ik heel gelukkig mee en - ik hoop - mijn konijntjes ook.
In de rechter ren zit al wel een tunnel en een zandbak, die moet in de linker ren ook nog gemaakt worden. 
Als alles uiteindelijk helemaal af is zal ik nog een foto plaatsen!

bunn.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier de foto's van het buitenverblijf van Bounty en Twix. Omdat een deel van de ren met name 's ochtends en begin van de middag in het zonnetje staat heb ik er voor de afgelopen twee dagen een wit doek overheen gespannen. Boven de ren wil ik een moestuintje beginnen (we moeten een beetje praktisch indelen in een rijtjeshuistuin :$). Daar hebben we een constructie gebouwd zodat de hele boel wel blijft staan. 

IMG_5612-1.jpg

IMG_5613.jpg

IMG_5598-1.PNG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk er aan dat dit topic echt alleen is voor foto's van rennen en hokken. Vragen, reacties over iemands verblijf etc. zullen wij verwijderen om het overzichtelijk te houden. Natuurlijk kun je altijd wel een apart topic openen en verwijzen naar iets uit dit topic (of een citaat van dit topic er in zetten).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn momenteel druk onze ren aan het bouwen. Het resultaat van gisteren is de foto met deur (waar nog gaas aan komt) en de borderrol die de zandbak zal afbakenen.

Onder de border rol komt nog uiteraard nog gaas.

Ik zal mijn post telkens aanvullen met de nieuwe foto's als er vorderingen zijn.

image1.jpeg

image1 (002).jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ren waar Joris en Brenda in wonen. Het dak is inmiddels wel vervangen voor een steviger dak wat afloopt in de goot ipv naar de achterkant. Dit was de ren in aanbouw, inmiddels wonen er al 9 jaar konijnen in.

large.konijnenren.jpg

Dit is een oude opstelling in een vorig huis, Zwartje, Asha en Moya hadden daar een dubbele ren met een schuilhok. Prima opstelling ook, alleen vind ik het zelf prettiger om er bij te kunnen zitten, dat ging hier niet zo heel handig. 

large.klonijnenhok2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn ‘logeerverblijf’, hier vang ik konijntjes op van mensen die met vakantie gaan. 

Ze hebben 5,6m2 de ruimte, daarnaast krijgen ze af en toe een takje van mijn appel- of perenboom of een lekkere wilgentak als extraatje :) 

35C2C45A-E06F-418F-ABC5-E74D5921CE49.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hanne Lust-Everaert:

Sinds gisteren het nieuwe verblijf van vriendje Oscar. Hij heeft altijd een hokje binnen gehad, maar had wat meer ruimte nodig. Hij moet op zich eigenlijk enkel in zijn hok als we niet thuis zijn (vooral voor langere tijd) maar anders mag hij vrij binnen en buiten lopen.

Heb je ook een foto?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is het vernieuwde buitenverblijf van Lucy en Marshall. Eerst hadden ze een grote ren met een dak van golfplaten (zie eerder in dit topic) maar met de stormen van deze winter en voorjaar waaiden de golfplaten kapot en hebben de konijnen heel lang in de schuur gewoond (en onze fietsen buiten in de regen). Omdat we graag de schuur weer voor ons zelf wilden gebruiken en we iets beters voor de konijnen wilden, hebben we dit tuinhuisje aangeschaft en hebben we 75 cm van de ren afgehaald zodat alles wel past. Er komt nog een afneembaar dak van plexiglas op de ren zodat ze ook met slecht weer zoveel mogelijk ruimte hebben. 

Het huisje is 180x120. We hebben er met pallets, een houten plaat en een stuk zeil een vloertje in gemaakt. De ren is nu 200x135. Ze kunnen (als het niet regent) 24/7 in het huisje en de ren. Als wij thuis zijn gaan de deuren van het tuinhuisje open en hebben ze nog een stukje extra om te hupsen. Ze wonen er nu een paar maanden in en lijken heel happy =)

photo5451651664860784871.jpg

photo5451651664860784869.jpg

photo5451651664860784866.jpg

photo5451651664860784865.jpg

photo5451651664860784864.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar het platteland van Drenthe verhuist, dus super veel ruimte voor de konijnen (en kippen) de ren is ongeveer 6 bij 6 meter en er wonen 6 reuzen (3 Vlaamse en 3 Franse Hangoor)

Konijnenverblijf01.jpg

Konijnenverblijf02.jpg

Konijnenverblijf03.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na een weekend hard werken schieten we hier ook lekker op. De ren wordt 2 bij 3, de palen zijn anderhalve meter en steken een meter uit de grond. Naast een opstaande plank ook een platte zodat er bij lange afwezigheid van toezicht een net overheen kan. Links een ruime deur zodat je er met de kliko goed door kunt. Vandaag hele dag bezig geweest alles zwart te verven. Morgen de deur passend maken en ergens deze week het gaas. 🙂 Wij hebben groen gaas genomen omdat dit minder opvalt. Van het oude hok behouden we het nachthok. Toekomstplannen zijn hangbakken met plantjes er aan hangen en misschien een doorgang door de schuur en daar een winddichte plek om binnen te zitten. Alleen de buis hebben we, vraag me enkel af hoe we dat allemaal knaagproof laten aansluiten. Eerst dit project maar af!

Screenshot_20181021-221250.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoop dat het lukt met de foto's. Hierbij het verblijf van mijn Albus en Dora. Boven het schuilhok is ruime voor het voer. En ik kan er lekker rechtop in staan. Ontworpen en gemaakt door mn vriend. 

IMG-20181027-WA0009.thumb.jpg.79182561744ae15a629820c06f6b3584.jpg

IMG-20181118-WA0000.thumb.jpg.a0a0c6f57ea3e2fedd9e29041cea5490.jpg

IMG-20181103-WA0008.thumb.jpeg.0eadd89d53dd6974af37270187dd60b3.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier mijn konijnen-balkon (sorry, ik krijg ze niet rechtop? op mijn laptop staan ze origineel wel rechtop...).

Wij hebben een zijbalkon waarop we een tuinhuisje in elkaar gezet hebben. Bij warm weer staat de deur altijd open, bij koud weer op een kier. Eigenlijk wil ik nog een verdieping binnen maken, zit even te denken hoe. Misschien een tafeltje ofzo. 

IMG_5758.jpg.a74b2d70529e6a9c3cbe0acc600e8ee3.jpgIMG_5759.jpg.716714f7e81f41bcec6804408c53e065.jpgIMG_5760.jpg.5d4ac32793370b8f754d93cc6f4a51b4.jpgIMG_5762.jpg.d9b96120583aa45fd518cc44f31dc49b.jpgIMG_5763.jpg.bd743ca783f2d33b3928b4ae42d860b7.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zit mijn koppel, 8 vrouwen en 7 mannen, het gaat perfect. Ze kunnen de hele dag vliegen rennen en graven. En als je met eten komt eten ze allemaal tegelijk uit een lange bak. Zo schattig om te zien😍🥰

Screenshot_20190321-183603_Gallery.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. In dit topic heb ik een foto gezet van mijn konijnen verblijf. We hebben het hok verplaatst en daarbij hebben de bunny's een nieuwe ren gekregen. Hierdoor hebben ze veel meer ruimte. We hadden de nieuwe ren leuk ingericht met een huisje en bruggetjes. Dit hebben we weer vervangen door een klein trappetje met een door gang voor de twee. Hier onder zie de nieuwe ren van onze Jumper en Dot.

foto hok Jumpy en Dottie.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites