Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dochter stuurt me net dit filmpje...🥰

Dat koppie als hij in de gaten heeft dat zij boven hem hangt 😂😍

En daarna lekker genieten van een kroelbeurt ♥️ 

Nog 2 dagen en dan kan ik hem, konijnen, kip en natuurlijk dochter lekker weer knuffelen 😊

https://streamable.com/p1zrlo

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
34 minuten geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Awww echt super schattig 😍🥰.

Ja he...die oogjes, dat koppie 😍😍😍 Moet me altijd inhouden om hem niet te grijpen en onder te kussen hihi

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Moest weer zo lachen om het stunt mannetje vandaag 🙈😂

Het begon al vanmorgen vroeg. Hij was druk aan het proppen in 1 wangzak en wilde snel naar zijn bijkeuken over het bruggetje maar hij raakte uit balans en viel er vanaf. 🤪

En vanmiddag ik hoor een partij geritsel en zocht waar het vandaan kwam. Diep onder de bak. Keek het een tijdje aan.. half uur later nog steeds dat geritsel en ik hoorde dat hij ergens onder zijn bad zat, want daar heb ik maïskorrels gedaan. Hij bleef maar ritselen daar onder en ging geen andere kant op.

Dus ik met mijn kop in de bak.."Jingles wat ben je allemaal aan het doen daar?" Geritsel geritsel en ineens 1 oogje tussen het bad en hekje wat er omheen zit. "Zit je vast"? Dat ene oogje bleef me aanstaren... Dus ik het bad omhoog en hij helemaal happy eruit geklommen. Zag hem echt opgelucht eruit klimmen met dat verhitte koppie en direct op de brug om opgepakt te worden.

Flink zitten knuffelen in mijn hand hihi. 

Hij had zich zo onhandig ingegraven en kon zichzelf geen weg uitgraven 🙈 

• Vind ik leuk 3
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Gister avond rond 20.00 aangekomen 😊 Jingles helemaal happy happy🥰 Ennnn ik heb 2 wielen kunnen scoren in NL💪

3 dierenwinkels voor af geweest. 2 hadden alleen maar de houten...maar bij nummer 3 hadden ze de plastic versie. Slag groter dan de oude en een liggende ook maar gekocht. 

Had het wiel op mijn schoot en hij rennen haha. Nu net de oude uit zijn bak gehaald en de nieuwe geplaatst. Hij is er blij mee 💪😄

• Vind ik leuk 5
Geplaatst: (aangepast)
15 uren geleden, Lappie2 zei:

Gister avond rond 20.00 aangekomen

Hoe lang rijd jij er nu over van Nederland naar Polen? Rijd je dat in één keer?

Ik zag dat mijn vraag al in een ander topic beantwoord werd. Je moet er dus een dag voor uittrekken met wat rusten erbij. Snel gedaan en ..... weer veilig thuisgekomen!

aangepast door To van de Veluwe
Geplaatst:
8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Hoe lang rijd jij er nu over van Nederland naar Polen? Rijd je dat in één keer?

Ik zag dat mijn vraag al in een ander topic beantwoord werd. Je moet er dus een dag voor uittrekken met wat rusten erbij. Snel gedaan en ..... weer veilig thuisgekomen!

Van grens naar grens zo.n 6 uur.

Van huis naar grens is ongeveer 2 uur en dan weer van grens naar Polen huis zo.n 2,5. Zonder files.

Wij wisselen elke 4 uur met rijden. Dus ook even rustpauze en benen strekken. 

• Bedankt 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Kolino zei:

O wat leuk! Op naar de sixpack 🤪 Hopelijk helpt het om hem weer een beetje in shape te krijgen!

🏃🏋️💪🐹

Hij gaat de hele nacht. Wiel is stil maar hij doet er 1 poepje in en die hoor ik tikken hihi.  Het wiel kan niet lager gezet worden dus heb er een rol voor gezet zodat hij er in kan klimmen. 

Geplaatst:

Ik heb zijn luie stoel en het klosje er uit gehaald en het 2e wiel er ook bij gezet. Extra spieren kweken hihi.

IMG-20250425-194553.jpg

Kijken wat hij straks gaat doen rond een uur of 10. 

Geplaatst:

Heb gister een picknick tafel gescoord hihi. 

Dacht leuk kan hij op het bankje zitten en eten van tafel. Natuurlijk zit hij er gewoon boven op 🤪

En vorige week een hooi/zaad/bloem tunnel gekocht en daar is al de hele week mee bezig om het andere eind open te krijgen. Zie dat kontje 🥰 de tunnel is tevens opstap voor zijn wiel waar hij elke nacht uuuuren in rent. 

IMG-20250503-102027.jpg

• Vind ik leuk 4

Ik was zijn wiel net aan het schoonmaken en kreeg een idee 🤔💡

Dat grote wiel waar hij niet inging met dat standaard van lik mijn 🍑...

Heb ik nu op de nieuwe standaard vast gezet van dat wiel uit NL. Hij draait een stuk minder hard en is nu lager, makkelijker in en uitstappen, dus wie weet 🙏🙏🙏🤞🤞🤞🤞🤞. Dan heeft hij eindelijk het perfecte wiel💪

Heeft me 3 wielen gekost Maargoed...alles voor Mister Jingles 🐹 🥰 eigenlijk 4 want er is ook nog die liggende waar hij al 3 keer uit is gevlogen. Die hou ik voor zijn speelbak.

aangepast door Lappie2
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ahhhh superfijn dat Mister Jingles een fijn loopwiel gevonden heeft! Die liggende loopwielen kunnen inderdaad gevaarlijk zijn als een hamster heel hard gaat en er af wordt gelanceerd.

Ik ben zo blij dat Mister Jingles bij jullie terecht is gekomen, er zijn veel te veel hamsters die in een te kleine kooi wonen met te weinig bodembedekking en verrijking, echt zo sneu.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
33 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Ahhhh superfijn dat Mister Jingles een fijn loopwiel gevonden heeft! Die liggende loopwielen kunnen inderdaad gevaarlijk zijn als een hamster heel hard gaat en er af wordt gelanceerd.

Ik ben zo blij dat Mister Jingles bij jullie terecht is gekomen, er zijn veel te veel hamsters die in een te kleine kooi wonen met te weinig bodembedekking en verrijking, echt zo sneu.

Mijn schoonzus heeft er 2...ben even de naam kwijt, maar die kunnen met zijn 2en. En ook in zo.n tralie kooi met 3cm zaagsel en van die plastic buizen om de kooi heen.🙄

Heb haar al 100 keer laten zien hoe je van een simpele Ikea bak een betere ruimte kan creëren voor die beestjes... "Maar ja joh ze leven zo kort, daar ga ik geen moeite voor doen en ze hebben het leuk met de kinderen op de bank" Ben blij dat ik haar heb kunnen overtuigen geen konijnen te nemen, maar het is zo sneu voor die 2 mini muizen 😟

Ik sliep de afgelopen nachten in de woonkamer. Naast hem. Het wiel uit Nederland hoorde ik haast niet. Af en toe een boem boem tegen de bak... Maar dat wiel wat ik er gister ingezet heb waaaaaahhhhhh😱😱😱 Een vliegtuig is er niks bij 🙉

De heeeeele nacht gevlogen en zo happy, dus mijn slapeloze nachtje is niet zo erg hihi. Maaaarrrrr Als ik weer in de woonkamer moet slapen dan verander ik wel de wielen tot ik weer in de slaapkamer slaap. 🙈

Hij schrok van8 enorm van me toen ik het wiel wat wilde bijdraaien. Maar na een paar kalmerende woordjes begon hij mijn vingers te likken en was het weer goed.🥰

Dat liggende wiel hou ik in de andere bak. Daar zit niks in waar hij zich aan kan bezeren. 

Hij had een momentje dat hij ineens in het zandbad zijn behoefte deed maar heb een klein bakje met zand neergezet en nu doet hij het weer netjes onder de brug op zijn nieuwe wc. Stuk makkelijker schoonmaken zo 💪

Nu even reageren op Olaf zijn nieuwe onderkomen😉

Geplaatst:

Had net Jingles even boven bij de Boys. Kip keek met een lange uitgestoken nek van boven op zijn stok.. en Kleine en Leeuw kwamen heel nieuwsgierig even kijken. Zelfs neusje neusje🥰 vond die 2 net een stel jonge koeien aan het hek haha.

Jingles was ook nieuwsgierig maar liep wel plat en schokkerig. Ik keek 1 tel omhoog naar Kip .... en daar had Jingles een verdwaalde Beaphar brok naar binnen gepropt en ging al voor een 2e🙈😂😂  vreetzak🤪

Geplaatst:
Op 5-5-2025 om 10:21, Lappie2 zei:

Mijn schoonzus heeft er 2...ben even de naam kwijt, maar die kunnen met zijn 2en. En ook in zo.n tralie kooi met 3cm zaagsel en van die plastic buizen om de kooi heen.🙄

Heb haar al 100 keer laten zien hoe je van een simpele Ikea bak een betere ruimte kan creëren voor die beestjes... "Maar ja joh ze leven zo kort, daar ga ik geen moeite voor doen en ze hebben het leuk met de kinderen op de bank" Ben blij dat ik haar heb kunnen overtuigen geen konijnen te nemen, maar het is zo sneu voor die 2 mini muizen 😟

Wat sneu zeg! Er zijn in theorie inderdaad hamster die eventueel samen zouden kunnen leven, maar alleen onder de ideale omstandigheden. Het gaat zo ontzettend vaak mis (hamsters verwonden of vermoorden elkaar) dat het advies is om hamsters gewoon alleen te houden, er is onderzoek naar gedaan en hamsters worden niet eenzaam als ze alleen zitten.

Ik hoop dat er ooit regels komen voor het houden van dieren, dat je een diploma moet halen voor je een dier kan adopteren of zo. Dan is de drempel gelijk een stuk hoger.

Op 7-5-2025 om 22:39, Lappie2 zei:

Helemaal chilllll in zijn kokosnoot 🥰

IMG-20250507-223443.jpg

Smelt 🥰 

• Mee eens! 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Wat sneu zeg! Er zijn in theorie inderdaad hamster die eventueel samen zouden kunnen leven, maar alleen onder de ideale omstandigheden.

Ik dacht dat er 2 rassen waren die in het wild in groepjes leven? Vergis ik me? Nooit hamsters gehad.

@Lappie2 Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal voor ze doet ❤️

• Vind ik leuk 1
1 uur terug, bunnyempress zei:

Ik dacht dat er 2 rassen waren die in het wild in groepjes leven? Vergis ik me? Nooit hamsters gehad.

@Lappie2 Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal voor ze doet ❤️

Ik geloof dat een mannetje een groep vrouwtjes heeft die allemaal apart wonen. Het mannetje bezoekt het vrouwtje dan 1 voor 1.  En er zijn eigenlijk geen hamster rassen, alle hamster soorten zijn echt verschillende diersoorten (sorry, ik ben een hamsterfan 😆)

Ik zal nog even kijken of ik wat informatie daarover kan vinden die het wat beter kan verwoorden dan ik.

Dit zegt het LICG:IMG-9130.jpg

Aangezien hamsters toch niet eenzaam worden en de kans dat het mis gaat zo groot is, is het advies toch echt om ze alleen te huisvesten. En het is ook niet echt natuurlijk om 2 mannetjes of 2 vrouwtjes samen te houden. 

aangepast door Annasbeestenbende
  • Bedankt 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .