Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Annasbeestenbende zei:

Ik geloof dat een mannetje een groep vrouwtjes heeft die allemaal apart wonen. Het mannetje bezoekt het vrouwtje dan 1 voor 1.  En er zijn eigenlijk geen hamster rassen, alle hamster soorten zijn echt verschillende diersoorten (sorry, ik ben een hamsterfan 😆)

Ik zal nog even kijken of ik wat informatie daarover kan vinden die het wat beter kan verwoorden dan ik.

Dit zegt het LICG:IMG-9130.jpg

Aangezien hamsters toch niet eenzaam worden en de kans dat het mis gaat zo groot is, is het advies toch echt om ze alleen te huisvesten. En het is ook niet echt natuurlijk om 2 mannetjes of 2 vrouwtjes samen te houden. 

Het zijn de roborovski hamsters die zij hebben. Ze wonen in Engeland. Volgens haar vechten ze niet...en moeten ze met zijn 2en zijn had de fokker haar verteld... Ik ga er niet eens meer over beginnen...🙄

Ieder jaar hebben ze weer een nieuwe... 

Ik weet nog dat ik Ham en Kaas had..2 goudhamster broertjes. Maar die moest ik binnen 2 maanden al apart zetten. Maar een jaar later had mijn moeder ze op de bank of kleed...(Ik was toen voor een paar maanden down under) En toen waren ze achter de kast verstopt voor al die maanden, zonder te vechten 🤪. Mijn moeder had netjes elke dag voer en water bij de kast gezet en iedere avond zaten ze samen te eten en weer terug achter de kast 🙈 Tijd van hun leven gehad haha, tot ik thuis kwam en ze beiden naar me toe kwamen. Had ze nog wel bij elkaar gezet maar dat duurde een uur en al gelijk vechten🥴

Geplaatst:
1 uur geleden, Annasbeestenbende zei:

En er zijn eigenlijk geen hamster rassen, alle hamster soorten zijn echt verschillende diersoorten (sorry, ik ben een hamsterfan 😆)

Weer wat nieuws geleerd. ❤️👍. Dank je wel 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

IMG-20250510-092515.jpg

Oogst uit de vriezer ... Denk niet dat hij dunner gaat worden zo 🤪😂😂

Stond mooi omhoog maar hij zit erop en heeft een diner party 😅

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

IMG-20250510-093124.jpg

Happy happy haaaaapppyyyy 

En zijn speelzwembad is ook goedgekeurd hihi. Zo schattig dat getippel hihi. Zal volgende keer foto maken. Natuurlijk ging hij gelijk zijn 2 oude wielen in haha. 

Geplaatst:

Screenshot-2025-05-09-22-02-49-688-com-m

Zie m zitten hihi. Ga nog wat leuke dingen bedenken om erin te doen en dat liggende wiel gooi ik eruit. Geluisterd naar de dierenwinkel...ja mevrouw dit is echt perfect voor dwerghamsters...🙄

Nou ik vind dat ding wel erg klein en hij gaat er wel op maar maakt een rare schuine loopbeweging.. Lijkt me niet goed voor zijn heupjes. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zoekplaatje..

IMG-20250510-115205.jpg

Al het oogst...nouja niet alles natuurlijk🤪, mos en de bloemblaadjes maken het echt een sprookje zo. Jingles is er super blij mee en is continu aan het ontdekken en herontdekken en snel even een kusje geven en weer door met knabbelen,ruiken en rennen🥰

Nu genoeg gespamt hihi. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
23 uren geleden, Lappie2 zei:

Zoekplaatje..

IMG-20250510-115205.jpg

Al het oogst...nouja niet alles natuurlijk🤪, mos en de bloemblaadjes maken het echt een sprookje zo. Jingles is er super blij mee en is continu aan het ontdekken en herontdekken en snel even een kusje geven en weer door met knabbelen,ruiken en rennen🥰

Nu genoeg gespamt hihi. 

Wauw, super mooi! Mister Jingles zal wel blij zijn!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Annasbeestenbende zei:

Wauw, super mooi! Mister Jingles zal wel blij zijn!

Ja hij vond het ook spannend allemaal. Vooral het mos hihi. Hij liep er heel gek op. Maar nu is hij er wel aan gewend. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Echt zo mooi!! 

😊 Dankje..🤗

klein maar fijn 🥰 Had gelezen dat een vrouwtjes hamster dit te klein zal vinden maar dat een mannetje iets minder ruimte nodig heeft. Blij dat jingles een Mister is hihi. 

Geplaatst:

Ik zit weer in Nederland sinds zondag avond. Dochter bij de beestenboel. Laatste weken school dus ze kon wederom niet mee.

Ze stuurde me net deze foto. Ze vroeg hem of hij even kon draaien voor mama en dat deed hij direct hihi. 😍  Mijn lekkere rolmops 🙈😂

IMG-20250520-WA0004.jpg

• Vind ik leuk 4
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik zie mijn mensen mama elke dag verhit in de weer met papspuiten, medicijnen en groente. Naar boven, naar beneden, boven beneden.. Gebruik liever mijn wiel hoor 🤪 

Dus ze was me een beetje vergeten..ik kreeg wel eten en vers water hoor maar beetje minder knuffel momentjes dan normaal.

Nou had ze vorige week mijn hele dorp schoon gemaakt. Alles eruit en anders ingericht. En als dank heb ik het toiletje helemaal schoon gehouden. Net zag ze waar ik het wel in deed😏 In mijn zandbad met het dure zand😇

Ze noemde me net eigenwijze rolmops 🥺 omdat ze morgen nieuw zand moet kopen...

IMG-20250603-144941.jpg

• Haha 6
Geplaatst:

Na de konijnen hun mniam mniam te hebben gegeven, ging ik naar beneden om mr jingles water te geven...

Schrok me te pletter...dacht ohneeeeej rolmops Jingles heeft het loodje gelegd. 😱🥺  

IMG-20250609-085816.jpg

Maar toen bewoog hij😅🤣🤣🤣

https://streamable.com/hlkui2

Zal vast iets lekkers boven in zijn tunnel zitten hihi. Wel heel duidelijk te zien waarom @To van de Veluwe hem rolmops noemt😂😂 Echt een bolle volle mops met rol🤦🏼‍♀️

• Haha 1
Geplaatst:
1 uur geleden, To van de Veluwe zei:

Het lijkt wel of hij klem zat. Rolmops in een koker! Het is daar bij jou niet saai thuis.

Hahaha nee de halve dag hartaanvallen door de beestenboel 😅

Hij zat gelukkig niet vast hihi. Lijkt wel zo he 🤪

Toen ik zijn water wilde pakken lag hij stil op zijn kop. Kreeg dus een hartverzakking🥴. Maar toen ik aan zijn pootje zat bewoog het 😅

Denk dat hij gewoon chill lag te dutten. Doet hij wel vaker zo achterover. Maar dit was de eerste keer dat ik het zag in de koker. 

Foto gemaakt en toen dacht ik...ohjee als hij maar niet vast zit😱 volgende paniek aanval...

Maar toen draaide hij zich om, keek me aan en deed het gelijk weer. Toen het filmpje gemaakt 🤪

Kleine weirdo is het en zo,n lieverdje.

Gister ging hij achterover in zijn badje liggen en mijn dochter kon zijn buik kriebelen. Hij hield haar vinger met 4 pootjes vast 🥰

Geplaatst:

Nog niet te zien maaaarrrrr hij is een paar gram lichter 💪😁

IMG-20250613-231113.jpg

Vandaag zet ik de cam bij hem om eens te zien wat hij op een nacht uitspookt 😊

Gister vond ik 2 langwerpige bamboe plankjes. Die heeft hij nu als bruggetjes. Volgende week kijken of ze er nog meer hebben. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 9-5-2025 om 09:20, bunnyempress zei:

Ik dacht dat er 2 rassen waren die in het wild in groepjes leven? Vergis ik me? Nooit hamsters gehad.

Het zijn soorten bij hamsters, geen rassen.

Roborovski hamsters leven inderdaad wel in groepjes. Meestal worden die per twee van hetzelfde geslacht gehouden.

Ze staan overigens niet op de positieflijst en mogen in Nederland dus niet meer gefokt of verhandeld worden sinds vorig jaar 😉

Geplaatst:

Heb een brug weggedaan. Nu kan ik hem weer zien slapen 🥰

En weer een gram er af 💪😁 

Heb de kokers weggedaan want daar plastte hij ineens ook in 🥴 Hij kan letterlijk huizen bouwen met zijn plas en zaagsel...hele zaagsel gebouwen haal ik in zijn geheel uit de bak 😂😂

En echt elke week hang ik weer met een zak om het weg te gooien 🤪 spot cleaning om de dag... En natuurlijk moet hij dan nieuwsgierig kijken wat ik aan het doen ben🥰

IMG-20250617-201300.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:

Had eeb tijdje geleden nog een ongebruikt olie dingetje waar een waxine kaarsje onder kan gevonden en daar zijn drinkbakje op gezet. Flink in het zaagsel geduwd en wat voer in de opening. Stenen ertegen aan zodat hij er makkelijker bij kan. Iedere keer denk ik "oooow hij is wakker":en dan is het een steen. Deze keer dacht ik "huuuh wat een gekke steen daar" 🤪😂

IMG-20250619-201949.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Sinds 3 dagen, zodra ik met mijn vinger over zijn wangetje, ga gaat hij helemaal op zijn zij of rug liggen en moet ik zijn buikje aaien 🥰 Het ziet er zo grappig uit met die poetjes in de lucht en onderkin😂😂😂 Helemaal chill.

Als ik stop blijft hij ook gewoon zo liggen dus ik duw hem wel altijd weer terug omhoog na een aai sessie 🤪 Zal snel proberen te filmen... Is niet zo makkelijk met 1 hand hihi

Dacht de eerste keer dat hij de hond van de buren rook, want die stond in de keuken, en daarom zo ging liggen toen ik hem aaide maar hij doet het dus nog steeds 🥰 

• Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Over 3 dagen mag Jingles zijn eerste meelworm uitblazen 🐹🌬️🐛

Hij heeft al een super schattige honing pot gekregen vandaag 🥰

Voor de extra verkoeling. En heb bijna alles in huis om zijn dorp uit te breiden naar 118cm x 57cm. Speciale boor om groot gat te maken voor de verbinding om de tunnel doorheen te plaatsen. 

Heb alleen nog geen kans gehad om een nieuwe salontafel te maken waar hij weer onder kan.🙈

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .