Ga naar inhoud

Zoveelste gasbuik


Aanbevolen berichten

Ukkie blijft maar kwakkelen. Alweer 2 gasbuiken gehad dit voorjaar. Was “blij” dat het 2 weken voor m’n vakantie was, met het idee beter nu, dan als ik er niet ben. 
Kom gisteravond laat terug van vakantie, Ukkie schoot meteen weg toen ik aankwam. Foute boel. Wilde niet eten, lag in een hoekje te knarsen helemaal angstig. M’n moeder gevraagd of ze gegeten had. Zegt ze doodleuk: eergisteren wilde ze niks, met heel veel klieren wat peterselie op en gister heeft ze het m’n stiefvader laten doen en die heeft er alleen wat eten ingegooid en niet opgelet 🤦🏼‍♀️ dus in het beste geval zat ze 24 uur zonder eten, maar waarschijnlijker is dat ze al langer niet of nauwelijks heeft gegeten.
 

Alle alarmbellen af en ben zo boos op ze. Had het hele stappenplan aan medicatie klaargezet en doorgenomen en ze laten beloven te checken op komen eten en anders mij bellen. En dan dit 😞

Ukkie meteen naar binnen. Hele nacht opgebleven, medicatie erin, om de paar uur dwangvoeren. Het is een wonder dat ze überhaupt nog leeft, maar vraag me af hoelang nog 😱 getemperatuurd: 37,2, binnen gehouden met snugger safe en is nu langzaam aan het oplopen, inmiddels 38 graden, maar nog steeds niks gegeten. Blijf dwangvoeren, maar dat laat ze nu ook uit haar bek lopen, enige dat ze nog binnenkrijgt is wat ze aflikt van haar vacht. Ben inmiddels doodop van de slaap, maar vrees het ergste. Vaste konijnkundige dierenarts is gesloten en hebben ook geen Spoeddienst, dus dan moet ik echt al een eind met haar gaan rijden naar een vervangende praktijk en de vorige keren konden ze ook niet echt meer doen dan wat ik nu zelf doe. Je hoort haar buikje ook echt borrelen zo erg nu. Meestal hou ik ze samen, maar nu voor het eerst maar apart, zodat ik kan zien of ze iets eet. Maar vind het een lastige, als ze overlijdt is ze helemaal alleen 😢

  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat naar! Wat heb je allemaal in huis aan medicatie?

 

Laat de temperatuur eerst maar oplopen tot boven de 38,5. Liefst 39 ongeveer. Hoe snel (of langzaam) loopt de temperatuur op, ongeveer? Als de temperatuur hoog genoeg is kun je het nog eens proberen.

 

Dan de grote vraag... Heb je het idee dat de medicatie nog iets doet? Zo ja, dan is ze thuis beter af met om de 4 uur verzorging en voldoende warmte, zo nee, dan zou ik naar de spoed gaan voor röntgen en medicatie via injectie en een verwarmd vocht infuus, als dit zinvol (b)lijkt.

 

Het klinkt heel erg mis helaas. Geluid uit de buik heb ik liever dan stilte, dat wel. Maar eten laten lopen stemt mij niet heel positief. Wetende dat je alle gangbare medicatie er wel in hebt gestopt, heb wel hoop op verbetering als de temperatuur na een paar uur nog goed blijft en ze ook zelfstandig haar temperatuur kan houden. Zolang de temperatuur te laag is eten ze sowieso niet.

 

Je zou kunnen proberen om een slikreactie te forceren, zacht handig hoor, onder de kin, waar de slokdarm loopt zit een soort knobbelige structuur, als je daar rustig van boven naar beneden overheen aait kun je soms een slikreactie uitlokken.

 

Overigens ben ik het met je eens dat ze thuis beter af is, mits je haar stabiel krijgt en kunt houden. Helaas betekent dat nu wel heel veel zorgen. Houd je dat nog 2 dagen vol? Want het is ook nog Pinksteren.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen avond/ nacht zat ze rond de 37,2. Vanmorgen 37,8, vanmiddag 38. 
Meer dan een half uur rijden naar een dierenarts vind ik te gek en de kosten zijn niet mals nu met Pinksteren en heb gelukkig alles in huis: pijnstilling, emeprid en ciceral. Heb echt veel dwangvoer gedaan en vocht vannacht en vandaag, omdat er steeds maar ietsepietsie ingaat. Maar ik krijg nu toch een beetje hoop, want ze is van de snugglesafe af uit de catcube gekomen en er liggen eindelijk weer wat keuteltjes (zij het niet veel en zo klein dat ze voor pluisjes doorkunnen). Met heel veel irriteren heeft ze een paar hapjes wortel op en stiekem toch een paar takjes peterselie, dus ik word voorzichtig hoopvol dat ze er toch weer doorheen komt. Man, man wat een stress steeds. Ben doodop van vermoeidheid. 
Zal straks weer even temperaturen, maar ze lijkt ook warmer te voelen. Wil haar nu even met rust laten zodat ze misschien wat gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een drama, heb je het zo goed uitgelegd aan de oppas en hebben ze het gewoon niet opgevolgd 😞

Fijn dat ze wel langzaam opknapt met temperatuur en voorzichtig wat hapjes eet. Ze is er nog niet, en jij ook nog niet, met alle zorgen, maar ze is er nog en het begin is gemaakt. Heel veel succes!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Hè wat een ellende. Hoe is de nacht verlopen? 

Eigenlijk nog hetzelfde, alleen heb ik nu wel geslapen 🤪 wekker gezet om te dwangvoeren, ze heeft niks meer gegeten na die paar snippertjes wortel. Had gehoopt dat dat het begin was. Er is niks aan eten weg. Word hier zo moedeloos van en dat iedere keer weer. Twee weken terug ook al gehad pfff. Was eerst vooral boos dat ze de signalen gemist hebben, maar nu heb ik ook steeds meer het gevoel dat ik wel heel veel moeite moet doen om haar in leven te houden. Maar ben ook oververmoeid, dus dan is alles even wat somberder 😉

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze haar blindedarm keutels niet opeet is nog wel verklaarbaar op zich. Denk je dat je 50ml aan dwangvoeding haalt die echt effectief in haar maag belandt? Ukkie is ongeveer een kilo qua gewicht, toch? Uiteraard over 24 uur bekeken, niet in 1 keer.

 

De dierenarts vertelde me dat konijnen in de nacht normaal ook niet zoveel eten. Toch zorg ik wel dat ze altijd de optie hebben om te eten (bij ziekte ook een portie groen/kruiden) en waar nodig sta ik ook op om dwangvoer te geven, het is wel weer een x aantal ml die je er bij kan stoppen. Soms heb je die extra keer gewoon nodig. Hoe minder je er in krijgt hoe vaker je moet dwangvoeren, kleine porties zijn eigenlijk beter, maar je moet ook realistisch blijven qua stress. Qua schema incl medicatie is iedere 4 uur het handigste in dit soort extreme situaties. Dus in 5 keer proberen te geven wat nodig is op een dag, die 6e keer kun je dan of overslaan om zelf wat te slapen of gebruiken om er genoeg in te krijgen als het toch niet goed is gelukt. Feit is wel, er moet wel echt wat in gaan. Zo niet, dan moet je toch meer momenten inlassen.

 

Als het nou echt niet lukt en je naar medicatiemomenten kijkt, kun je vanaf een half uur na maag-darmmedicatie en een uur na pijnstilling proberen of het wel lukt. Qua stress natuurlijk wel een dingetje, dus dat is een kwestie van uitproberen of je nog genoeg rust kunt geven tussendoor.

 

Iedere 3 uur dwangvoeren kan ook, zodat je minder ml per keer kunt doen, maar omdat dit niet synchroon loopt met medicatie zal je ook dan vaker met haar in de weer zijn. Of je bouwt 8 momenten in op een dag en schuift bij medicatiemomenten wat met de tijd.

 

Probeer wel een aantal keer 3 a 4 uur rust in te bouwen. In ieder geval 3 van die momenten dat je haar echt helemaal met rust laat. Dan hoef je je minder schuldig te voelen als je het na een uur nog eens probeert met dwangvoeren.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Dat ze haar blindedarm keutels niet opeet is nog wel verklaarbaar op zich. Denk je dat je 50ml aan dwangvoeding haalt die echt effectief in haar maag belandt? Ukkie is ongeveer een kilo qua gewicht, toch? Uiteraard over 24 uur bekeken, niet in 1 keer.

 

De dierenarts vertelde me dat konijnen in de nacht normaal ook niet zoveel eten. Toch zorg ik wel dat ze altijd de optie hebben om te eten (bij ziekte ook een portie groen/kruiden) en waar nodig sta ik ook op om dwangvoer te geven, het is wel weer een x aantal ml die je er bij kan stoppen. Soms heb je die extra keer gewoon nodig. Hoe minder je er in krijgt hoe vaker je moet dwangvoeren, kleine porties zijn eigenlijk beter, maar je moet ook realistisch blijven qua stress. Qua schema incl medicatie is iedere 4 uur het handigste in dit soort extreme situaties. Dus in 5 keer proberen te geven wat nodig is op een dag, die 6e keer kun je dan of overslaan om zelf wat te slapen of gebruiken om er genoeg in te krijgen als het toch niet goed is gelukt. Feit is wel, er moet wel echt wat in gaan. Zo niet, dan moet je toch meer momenten inlassen.

 

Als het nou echt niet lukt en je naar medicatiemomenten kijkt, kun je vanaf een half uur na maag-darmmedicatie en een uur na pijnstilling proberen of het wel lukt. Qua stress natuurlijk wel een dingetje, dus dat is een kwestie van uitproberen of je nog genoeg rust kunt geven tussendoor.

 

Iedere 3 uur dwangvoeren kan ook, zodat je minder ml per keer kunt doen, maar omdat dit niet synchroon loopt met medicatie zal je ook dan vaker met haar in de weer zijn. Of je bouwt 8 momenten in op een dag en schuift bij medicatiemomenten wat met de tijd.

 

Probeer wel een aantal keer 3 a 4 uur rust in te bouwen. In ieder geval 3 van die momenten dat je haar echt helemaal met rust laat. Dan hoef je je minder schuldig te voelen als je het na een uur nog eens probeert met dwangvoeren.

Ik geef maar 2x per dag medicatie, om de 12 uur op advies van de da. Wel vrij hoge dosering voor haar gewicht. En iedere 4/5 uur dwangvoer. Ik geef 20 ml dwangvoer, maar de helft loopt er wel uit ongeveer. Met heel veel irriteren eet ze nu steeds wat mini hapjes wortel en komkommer, dus dat ben ik nu iedere paar uur aan het doen en dwangvoeren even overgeslagen, 12 uur voor het laatst. Ga het vanavond met de medicatie nog wel doen, want ze eet erg weinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vervang je met 3 eetlepels poeder niet heel veel meer dan de brok en wat water drinken. Het is 27 gram poedee. Als ze wel hooi pakt en genoeg groente kun je er voor kiezen om zoveel gram geven als je normaal brokken doet op een dag. Maar voor mij klinkt het als dat je die 3 eetlepels nog wel nodig hebt, zeg het niet om je te pesten natuurlijk. Geloof me, ze eten echt zelfstandig ondanks dwangvoeding (mits je ze genoeg rust tussendoor geeft). Ik maakte 3 porties groen per dag wat ik tussen de dwangvoermomenten door gaf, qua hoeveelheid een flinke hand vol per keer. Het meeste daarvan ging ook echt op. Ik ben zelfs nog wel midden in de nacht paardenbloembladeren gaan plukken in de tuin omdat hij alles op had en echt graag zelf wat wilde eten. Kijk vooral naar groene bladgroenten (spinazie uitgezonderd). Andijvie (of witlof) en venkel zijn in de supermarkt de beste opties voor nu, vind ik dan. Wat kruiden als selderij, oregano, tijm, peterselie, munt etc mag je natuurlijk ook geven. Ik vind dat wat meer verse kruiden in zo'n situatie als deze nooit een probleem. Als je het vers doet is calcium ook geen probleem, kies wel dingen die ze gewend is. Wortelloof zou ik ook geen gekke keuze vinden trouwens.

 

De hele situatie roept wat vragen bij me op voor je. Merk je verschil in herstel ten opzichte van de vorige gasaanvallen? Als je naar het borrelen kijkt is dat meer of minder geworden, harder of zachter? Hoelang duurt het voor de eerste voeding zelfstandig wordt aangeraakt? Zijn er oplevingen?

 

Helaas is er een groep konijnen die steeds maar terugkerende darmproblemen heeft, ik hoorde over een theorie dat het bij bepaalde kleurslagen en vachttekeningen vaker wordt gezien dan bij andere konijnen. Maar hoe het nou precies zat... Je konijnkundige dierenarts heeft hier mogelijk meer over gehoord. Voor ik er verkeerde dingen over zeg en het halve forum in paniek raakt, is het handiger om de dierenarts te vragen.

 

Helaas zie je bij de konijnen met steeds terugkerende problemen uiteindelijk wel een punt dat het ineens niet meer gaat. Wanneer dat is, dat is niet te voorspellen. Vandaar ook mijn vragen over het herstel en of je verschillen ziet. Ik hoop natuurlijk dat je haar er weer doorheen krijgt, maar 2 keer kort achter elkaar baart mij wel zorgen. Hoe oud is Ukkie nu?

 

Hoe meer klappen de darmen krijgen in korte tijd hoe lastiger het wordt. Oplossingen zijn daar volgens mij ook nog niet voor. Dat is een beetje het nadeel van konijnen, ze blijven een ondergeschoven kindje wat betreft de diergeneeskunde.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
18 uren geleden, bunnyempress zei:

Fijn dat er wel vrijwillig weer wat in gaat. Zo zielig dat blijven tobben zo. Duimen dat ze ook meer dwangvoer accepteert zo meteen. 
 

Hoe is het met haar maatje? 

Ik heb ze nu voor het eerst apart, meest houd ik ze samen. Hij is wel relaxed, maar vind het wel vreemd en is wat minder actief heb ik het idee. Hoop vooral dat ik straks ze niet hoef te herkoppelen nu het zolang duurt.

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Kolino zei:

Op zich vervang je met 3 eetlepels poeder niet heel veel meer dan de brok en wat water drinken. Het is 27 gram poedee. Als ze wel hooi pakt en genoeg groente kun je er voor kiezen om zoveel gram geven als je normaal brokken doet op een dag. Maar voor mij klinkt het als dat je die 3 eetlepels nog wel nodig hebt, zeg het niet om je te pesten natuurlijk. Geloof me, ze eten echt zelfstandig ondanks dwangvoeding (mits je ze genoeg rust tussendoor geeft). Ik maakte 3 porties groen per dag wat ik tussen de dwangvoermomenten door gaf, qua hoeveelheid een flinke hand vol per keer. Het meeste daarvan ging ook echt op. Ik ben zelfs nog wel midden in de nacht paardenbloembladeren gaan plukken in de tuin omdat hij alles op had en echt graag zelf wat wilde eten. Kijk vooral naar groene bladgroenten (spinazie uitgezonderd). Andijvie (of witlof) en venkel zijn in de supermarkt de beste opties voor nu, vind ik dan. Wat kruiden als selderij, oregano, tijm, peterselie, munt etc mag je natuurlijk ook geven. Ik vind dat wat meer verse kruiden in zo'n situatie als deze nooit een probleem. Als je het vers doet is calcium ook geen probleem, kies wel dingen die ze gewend is. Wortelloof zou ik ook geen gekke keuze vinden trouwens.

 

De hele situatie roept wat vragen bij me op voor je. Merk je verschil in herstel ten opzichte van de vorige gasaanvallen? Als je naar het borrelen kijkt is dat meer of minder geworden, harder of zachter? Hoelang duurt het voor de eerste voeding zelfstandig wordt aangeraakt? Zijn er oplevingen?

 

Helaas is er een groep konijnen die steeds maar terugkerende darmproblemen heeft, ik hoorde over een theorie dat het bij bepaalde kleurslagen en vachttekeningen vaker wordt gezien dan bij andere konijnen. Maar hoe het nou precies zat... Je konijnkundige dierenarts heeft hier mogelijk meer over gehoord. Voor ik er verkeerde dingen over zeg en het halve forum in paniek raakt, is het handiger om de dierenarts te vragen.

 

Helaas zie je bij de konijnen met steeds terugkerende problemen uiteindelijk wel een punt dat het ineens niet meer gaat. Wanneer dat is, dat is niet te voorspellen. Vandaar ook mijn vragen over het herstel en of je verschillen ziet. Ik hoop natuurlijk dat je haar er weer doorheen krijgt, maar 2 keer kort achter elkaar baart mij wel zorgen. Hoe oud is Ukkie nu?

 

Hoe meer klappen de darmen krijgen in korte tijd hoe lastiger het wordt. Oplossingen zijn daar volgens mij ook nog niet voor. Dat is een beetje het nadeel van konijnen, ze blijven een ondergeschoven kindje wat betreft de diergeneeskunde.

Dankjewel dat je iedere x weer zo de tijd neemt om uitgebreid te reageren! Heel fijn! 
Vorig jaar had ze in het voorjaar ook iets van 5 gasbuiken, tussendoor Brownie ook nog een x, werd er niet goed van. En dit voorjaar lijkt niet anders te worden. Meestal herstelt Ukkie de volgende dag al, maar ben er normaal heel vroeg bij. En wat ik nu begreep heeft ze dagenlang heel weinig gegeten, 4 dagen geen brokjes en hooi op, eerste 2 dagen wel een klein beetje groente daarna ook niet of nauwelijks. Ook Brownie eet anders in het voorjaar, veel minder brokjes en groentes, maar hij eet echt veel hooi, dus maak me daar niet zo’n zorgen om. Ukkie is ook niet echt een hooieter. 
Vorig jaar gebit laten nakijken en van allebei de keutels onderzocht waar niks uitkwam. 
Het borrelt nu veel minder. Ze is ook weer tieriger, loopt weer rond, staat op haar achterpootjes, het is geen zielig hoopje meer. Al schiet ze wel weg als ik kom natuurlijk. Alleen het gekke is dat ze nog niet echt eet. Uit zichzelf heeft ze gisteren 6 brokjes op en vanmorgen 3. Verder irriteer ik haar iedere 3 uur met wortel en andere groente waar ze dan wat hapjes kwaad van weg eet, maar ook net zo hard weggooit. Gisteravond en vanmorgen nog gedwangvoerd, probeer het verder zoveel mogelijk met eten aanbieden. Maar uit zichzelf doet ze weinig en dat duurt nu wel erg lang vind ik. Vorige x ging ze opeens wel eten met haar maatje erbij en zonder dat wij erbij waren. Dat maakt het ook zo lastig inschatten dat ze uit protest en icm dwangvoeren niet eet, maar stiekem of in haar oude omgeving wel weer. Alleen ik vind haar daar niet stabiel genoeg voor om dat te gokken. Maar haar gedrag is wel weer normaal, dus dat maakt het vreemd. Temp 38,2

En het is gewoon raar, als ik haar straks weer op de rit heb, heeft ze het rustig over 2 weken weer, dat begint me ook wel op te breken. Ik heb Ukkie nu 4 jaar en ze was al volwassen, dus ze is min 5. Zo’n raszuiver dwergje wordt vaak maar een jaar of 6 is mijn ervaring, dus dat heb ik ook in m’n achterhoofd. En ze zijn ook vaak zwakker vind ik. Het is ook voortdurend zoeken naar een balans, want naast verstopping heeft ze ook heel snel diarree en kan ik de ren weer uitsoppen. Haar kont is ook altijd vies en onder de klitten, ze krijgt zichzelf niet goed schoon. Knip de klitten er af en toe uit en voor de vakantie zelfs haar kont maar even gewassen. Echt een verschil met Brownie, die houdt zichzelf brandschoon. 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Ik heb ze nu voor het eerst apart, meest houd ik ze samen. Hij is wel relaxed, maar vind het wel vreemd en is wat minder actief heb ik het idee. Hoop vooral dat ik straks ze niet hoef te herkoppelen nu het zolang duurt.

 

Ze zijn al best lang bij elkaar, dus ik zou me niet super veel zorgen maken over een herkoppeling. ik dacht meer: och, die arme ziel zit nu alleen. Hopen dat hij dat trekt. Gelukkig is het niet koud.

 

Ik herinner me idd dat Ukkie toen opeens stiekem ging eten. Fijn om te horen dat er wel verbetering in zit. Temperatuur houden en tieriger zijn. Wel heel jammer dat ze nog steeds zo weinig eet en dat het al zo lang duurt. En natuurlijk dat het zo vaak voorkomt. Ik wist niet dat dwergjes ook een kortere levensverwachting hebben. Wat rottig ook dat ze zichzelf niet schoon kan houden soms. Je wordt er al met al best wel sip van zo. Ik blijf gewoon duimen dat ze snel verder opknapt en dat die darmen wat stabieler blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, bunnyempress zei:

 

Ze zijn al best lang bij elkaar, dus ik zou me niet super veel zorgen maken over een herkoppeling. ik dacht meer: och, die arme ziel zit nu alleen. Hopen dat hij dat trekt. Gelukkig is het niet koud.

 

Ik herinner me idd dat Ukkie toen opeens stiekem ging eten. Fijn om te horen dat er wel verbetering in zit. Temperatuur houden en tieriger zijn. Wel heel jammer dat ze nog steeds zo weinig eet en dat het al zo lang duurt. En natuurlijk dat het zo vaak voorkomt. Ik wist niet dat dwergjes ook een kortere levensverwachting hebben. Wat rottig ook dat ze zichzelf niet schoon kan houden soms. Je wordt er al met al best wel sip van zo. Ik blijf gewoon duimen dat ze snel verder opknapt en dat die darmen wat stabieler blijven.

Nou met haar sterilisatie was het een drama en kon ik weer herkoppelen op neutraal terrein. En ze zijn van machtsverhouding gewisseld, tegenwoordig is Brownie de baas 😉

 

Heb je goed onthouden!
Ze is weer stiekem aan het eten hoor, toen we van huis waren en terugkwamen was er van alles op. Brokjes, groenten. En hoe langer ik wegblijf hoe meer ze eet. De gluiperd. Ga het nu even gokken door alleen medicijnen te geven en verder weg te blijven, kijken wat er gebeurt. Krijg weer hoop dat ze er gaat komen. Wat een stress steeds. 
 

Is dat met die joekels van jou ook niet trouwens? Die zijn natuurlijk de andere kant op doorgefokt. Ik weet wel dat ik nooit meer aan zo’n echt dwergje ga beginnen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Nou met haar sterilisatie was het een drama en kon ik weer herkoppelen op neutraal terrein. En ze zijn van machtsverhouding gewisseld, tegenwoordig is Brownie de baas 😉


 

 

Oh, dat had ik niet verwacht. Maar misschien wel beter dat Brownie de baas is. 

 

 

9 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Heb je goed onthouden!
Ze is weer stiekem aan het eten hoor, toen we van huis waren en terugkwamen was er van alles op. Brokjes, groenten. En hoe langer ik wegblijf hoe meer ze eet. De gluiperd. Ga het nu even gokken door alleen medicijnen te geven en verder weg te blijven, kijken wat er gebeurt. Krijg weer hoop dat ze er gaat komen. Wat een stress steeds. 
 

Is dat met die joekels van jou ook niet trouwens? Die zijn natuurlijk de andere kant op doorgefokt. Ik weet wel dat ik nooit meer aan zo’n echt dwergje ga beginnen. 
 


Super super fijn dat ze weer stiekem eet en zoveel meer nu, de gluiperd. Hoop dat het vannacht ook goed is gegaan. 
 

Onze joekels zijn geen joekels 😅. Verbaasde mij ook, maar ze vallen onder de middel grote konijnen en niet de grote konijnen. Dat is namelijk 5+ kg. Ze hebben niet genoeg Vlaam in zich. De kans is dus heel groot dat we lang van ze mogen genieten, want ze vallen onder de langstlevenden categorie. Scarlett met 4,5kg en Lodewijk met 3,7kg. 
 

Onze dierenarts vind ook dat ze flink gezond zijn en niet doorgefokt. Ze zei: ze hebben van die mooie spitse snoetjes, waardoor kans op tandproblemen flink minder is. Ze ziet darmproblemen heel vaak bij dwergjes. Alleen die aangeboren heupdysplasie was heel jammer, maar ja, we hopen dit jaar op de scan weinig achteruitgang te zien. Dat blijft nog even gissen. Maar het is een lichte vorm en Lodewijk is zo actief dat ik goede hoop heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .