Ga naar inhoud

Hoe oud is het oudste konijn dat je nu hebt?


Leeftijd konijnen  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe oud is het oudste konijn dat je nu hebt?

    • 0-3 jaar
      23
    • 4-5 jaar
      19
    • 6-7 jaar
      11
    • 8-9 jaar
      5
    • 10 jaar
      1
    • 11 jaar
      1
    • 12 jaar
      1
    • Ouder dan 12
      0


Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd! Van de huidige konijnen in jullie huishouden... hoe oud is de oudste? 

 

 

Als je het niet precies weet mag je ook een geschatte leeftijd invullen, wel realistisch schatten natuurlijk 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet van geen één konijn een exacte geboortedatum.

 

Harold is sinds 2017 hier en was een vondeling, hij liep in een park. Hij was wel echt al goed volwassen en volgroeid toen ik hem adopteerde. Hij is naar schatting minimaal 8, maar zou net zo goed 10 of ouder kunnen zijn. 

 

Sofie komt ook uit het asiel maar was als jong, nog groeiend konijn gedumpt in de straat van het dierenasiel. Zij is voorjaar 2021 geboren. Zij is dus 3 jaar nu. 

 

Brenda was afgestaan door baasjes voor ik haar adopteerde via het asiel, met als geschatte leeftijd 1.5 toen. Dat maakt dat ze geboren zou moeten zijn ergens in 2015.  Ik heb haar in 2017 geadopteerd.

Zij zou dan ongeveer 9 jaar zijn nu, en van mijn huidige konijnen de oudste.

 

Mijn oudste konijn ooit is overigens 14 geworden, bijna 15 zelfs, maar dat haalde ze net niet. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had heel veel oudjes (tussen de 9 en 12) maar in de afgelopen 2-3 jaar van allemaal afscheid genomen. De oudste wordt in november 8. De jongste in juli 1.

 

Daarnaast wel een 11 jarige voedster die een huisje zoekt, mocht iemand nog snel de kans willen om 11 aan te kunnen vinken 😁

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clyde is in het asiel geboren, van hem heb ik dus een geboortedatum (3 oktober 2018), hij is nu bijna 5,5 jaar.

Bunnie was gered door de Dierenbescherming, ik schat dat ze nog niet zo oud was toen ze gered was. Toen ik haar net had (februari '19) woog ze 1,9 kilo en was ze daarmee wel slank, maar wel gezond gewicht. Toen ze in januari '21 EC kreeg, was ze bijna 500 gram afgevallen. Ze woog toen ook ongeveer 1,9 kilo op het dieptepunt, maar was met dat gewicht echt vel over been. Haar hoofd leek toen veel te groot voor haar lichaam, omdat haar lichaam zo mager was.
Ze was dus nog niet volledig volgroeid toen ik haar net geadopteerd had. Ik denk dat ze toen (februari '19) misschien iets van 9 maanden was, want ze was wel groter dan Clyde (die toen 4 maanden oud was). Ze zal nu dus ongeveer 6 jaar zijn.

 

Mijn oudste konijnen ooit waren ongeveer 10 en 11 jaar oud. Ik had ze geadopteerd uit de opvang toen ze een jaar of 4 en 5 waren en ze hebben daarna bij mij nog bijna 6 hele gelukkige jaren gehad ☺️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik Artemis kreeg in 2019 was ze minimaal 4 jaar, dus dan wordt ze sowieso 9 dit jaar. Maar ze zou ook prima al 5 of 6 kunnen zijn, dat wist de vorige eigenaar niet zeker. Hij had haar overgenomen toen zijn zus overleed. Dus ze is wel een omaatje aan het worden.

Apollo was 3 toen ik hem adopteerde, dus hij wordt al 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekje is 9.5. Heb haar sinds baby. Ze maakt het goed op traanogen na. Ik merk wel echt in het laatste jaar dat ze een oude dame aan het worden is. Ik ben echt heel dankbaar dat ik haar oud mag zien worden, een paar jaar geleden wist ik niet eens of ze de 7 wel zou halen. Ben echt super trots op haar en ik hoop dat ze nog even mag blijven in goede gezondheid.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .