Ga naar inhoud

Oogje konijn Ukkie is vuil en zit dicht


Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen loopt Ukkie met een gesloten oog rond. Eerst zat er wat vuil, dus halen we het weg met een doek afgekoeld gekookt water iedere dag. Maar nu zie ik niets eraan, maar ze heeft haar oog nog steeds nagenoeg gesloten. Moet ik hier iets mee? Kan helaas geen foto meer uploaden nu.

aangepast door Evee
titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hiermee naar de dierenarts gaan. Ik vind het een logisch gedachte om eerst zelf wat schoon te maken en te kijken wat dat doet, maar als het dan na een aantal dagen nog niet over is en ze er duidelijk last van heeft dan zou ik het laten nakijken. Misschien is bijv. het hoornvlies beschadigd dat je niet zomaar zelf oplost.

 

Het is jammer dat het nu vrijdag is, maar het is niet anders en dan kan dit wel tot maandag wachten denk ik. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb foto’s naar de da gestuurd vanmiddag en krijg nu net reactie:

 

 

Goedenavond, mijn excuses voor het verlate antwoord.
Het spreekuur was erg druk...

De dierenarts heeft net gekeken.
Het zou toch een beschadiging kunnen zijn. We weten het niet zeker.
Om hier wel achter te komen is controle nodig.

Wat kunnen we doen zonder controle?
- Blijven schoonmaken
- Een pijnstiller/ontstekingsremmer erbij geven (Metacam/Novacam, etc)
- Een oogzalfje met vitamines (dit is het enige zalfje wat ik mag voorschrijven zonder Ukkie gezien te hebben).

Wenst u het zalfje of pijnstiller/ontstekingsremmer, dan zorg ik dat we een afspraak maken om het toch in het weekend af te halen op de praktijk.
Indien u enkel doorgaat met schoonmaken in het weekend, dan horen we graag na het weekend een update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zalfje al gaan halen. Best niet te lang wachten. Rond de feestdagen had Leia ook een gesloten oogje. Ik reinigde het toen ook goed maar na een paar dagen bleef haar oogje ook dicht. Ik heb toen gebeld met de dierenarts (op dat moment geen konijnkundige omdat zij verlof hadden ) en deze had mij terramycine aangeraden wat ik gewoon bij apotheek kon halen . Tweede kerstdag ben ik toch naar mijn dierenarts kunnen gaan en haar oogje had op dat moment al heel wat schade. Het zag er echt niet uit... Ik werd doorverwezen naar een oogarts en na behandeling van 4 weken 3 keer per dag met 3 verschillende druppels en zalfjes is haar oogje echt heel mooi genezen. 

Het kan dus echt wel snel gaan met een oogje. De oorzaak bij Leia is vermoedelijk hooi of stro in haar oogje maar dat kon tijdens consult niet meer gezien worden.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Lio en Leia zei:

Ik zou het zalfje al gaan halen. Best niet te lang wachten. Rond de feestdagen had Leia ook een gesloten oogje. Ik reinigde het toen ook goed maar na een paar dagen bleef haar oogje ook dicht. Ik heb toen gebeld met de dierenarts (op dat moment geen konijnkundige omdat zij verlof hadden ) en deze had mij terramycine aangeraden wat ik gewoon bij apotheek kon halen . Tweede kerstdag ben ik toch naar mijn dierenarts kunnen gaan en haar oogje had op dat moment al heel wat schade. Het zag er echt niet uit... Ik werd doorverwezen naar een oogarts en na behandeling van 4 weken 3 keer per dag met 3 verschillende druppels en zalfjes is haar oogje echt heel mooi genezen. 

Het kan dus echt wel snel gaan met een oogje. De oorzaak bij Leia is vermoedelijk hooi of stro in haar oogje maar dat kon tijdens consult niet meer gezien worden.

Heel veel succes!

Ik vind alleen een oogzalf met vitamines meer klinken als homeopathisch en heb m’n bedenkingen of dat gaat helpen. In het weekend naar de da doe ik ook liever alleen bij nood, dus neig er steeds meer naar om er maandag naar te laten kijken en dan een goede behandeling ervoor te krijgen. 
Of zou zo’n zalfje met vitamines nog iets kunnen doen?

Ze is gelukkig wel tierig en eet goed, dus geen acute nood. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Oogje konijn Ukkie is vuil en zit dicht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .