Ga naar inhoud

Hoe groot is jouw konijnenverblijf?


Formaat konijnenverblijf  

69 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe groot is jouw konijnenverblijf? (formaat per konijn invullen!)

    • Kleiner dan 1 vierkante meter per konijn
      0
    • 1 vierkante meter per konijn
      4
    • 2 vierkante meter per konijn
      17
    • 3 vierkante meter per konijn
      12
    • 4 vierkante meter per konijn
      12
    • groter, namelijk (reageer in topic)
      24


Aanbevolen berichten

Hoe groot is het verblijf van jouw konijnen waar ze 24/7 toegang toe hebben? 

 

Formaat per konijn invullen. Bijvoorbeeld:  Is jouw ren 2x2 meter, dan is dat 4 vierkante meter leefruimte voor de konijnen.

Maar zitten er twee konijnen in? Dan vul je dus in dat je 2 vierkante meter per konijn hebt. 

 

Het gaat om permanente leefruimte, loslopen in huis of tuin telt dus niet mee, het gaat echt om het basisverblijf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dwergen in een permanente ruimte van 18m² (6mx3m). Dus 9m² per konijn.

Wat ben ik blij met een overdekte ren. In het weiland van de overburen waren mollenklemmen gezet en daar zat pas een hermelijn in.

Zou hij de moordenaar van mijn vorige koppel zijn? Grr.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Heb je een konijnenopvang?

Nee hoor, ik fles wel de gedumpte babies voor de opvang. Twee voedstertjes zitten hier nu nog tot ze oud genoeg zijn voor sterilisatie. De andere babies zijn inmiddels geholpen en zijn in pleeg tot er een geschikt huis is gevonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Dan verricht je wel werk voor een opvang. Top van je hoor! Respect.

Is erg leuk om te doen, wel veel werk, maar dat is prima. Ze hechten aan je, dat is wel grappig om te zien, ze herkennen je nog als ze ergens in pleeg zitten 😄 Al 2 maal half wilde konijntjes gehad, dat is wel een uitdaging, de laatste zijn nu ter adoptie en best tam geworden. Thuis heb ik nog 2 kleintjes zitten die ik heb groot gebracht, ze blijven hier voorlopig, want de opvang zit harstikke vol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, RenateB zei:

ze herkennen je nog als ze ergens in pleeg zitten

Ik heb een keer een schat van een hangoortje bij een fokker gekocht. Was 8 weken. Wat was dat konijntje aanhankelijk. Herkende me direct toen ik hem na het koppelen met een vriendje op kwam halen. Hij hoorde mijn stem en draaide zich gelijk om. Helaas vermoord door een of ander roofdier. Knaagt nog altijd aan me. Die jonge konijnen hechten zich vaak wel erg aan je denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .