Ga naar inhoud

Veranderingen forum


Evee

Aanbevolen berichten

Binnenkort gaat het forum wijzigen van indeling. Omdat het forum heel groot is, neemt het veel opslagruimte in en dat kost veel geld.

 

Daarom heb ik besloten een frisse start te gaan maken. Er zal een nieuwe forumindeling komen, met minder categorieën.

 

En er zullen in de toekomst met regelmaat topics verwijderd gaan worden. Voordeel daarvan is dat het minder ruimte in zal nemen maar ook dat de echt verouderde informatie niet meer beschikbaar zal zijn. Wat er staat en vindbaar is, is ook echt actueel. 

 

In eerste instantie zal er een soort archief komen waar een deel van de oude topics nog in te zien zijn, maar er niet meer op gereageerd kan worden. Dat zal even vervelend zijn als jouw topic net in het "oude deel" valt, en je er toch op verder wil. Maar dan kun je altijd een nieuw topic openen en verwijzen (een linkje plaatsen) naar het eerdere topic.  

 

Let wel op, niet alles zal naar het "archief" gaan of daar lang staan, er worden echt berichten verwijderd van het forum!

 

Deze vooraankondiging is ook om iedereen de kans te geven (oude) verhalen eventueel op te slaan, mocht je ze zelf willen bewaren. 

Eén van de onderdelen die zal verdwijnen is bijvoorbeeld de regenboogbrug. Ik kan mij voorstellen dat sommige leden die verhalen toch bewaard willen hebben. Bij deze dus het verzoek dat binnenkort te doen. Ik zal nog een extra waarschuwing plaatsen voor het verdwijnt.

 

 

Edit: Vanaf 31 december gaan er forumonderdelen en topics verdwijnen. Zorg dat wat je wil bewaren voor die datum bewaard is!

 

 

aangepast door Evee
datum ingevoegd
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het moet, maar ik snap het wel.

 

Ik zou sowieso kijken of je niet liever wil dat leden hun foto's via bijv. imgur of GooglePhotos hosten, zodat jij de opslagruimte van de foto's niet meer hoeft te betalen.

Dat tikt veel sneller en harder aan qua opslagruimte, dan alleen tekst. Ik weet dat ik veel post over Lodewijk & Scarlett en de foto's maken de verhalen juist zo leuk, maar ik denk dat mijn topic misschien wel heel groot is in verhouding nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bunnyempress zei:

Jammer dat het moet, maar ik snap het wel.

 

Ik zou sowieso kijken of je niet liever wil dat leden hun foto's via bijv. imgur of GooglePhotos hosten, zodat jij de opslagruimte van de foto's niet meer hoeft te betalen.

Dat tikt veel sneller en harder aan qua opslagruimte, dan alleen tekst. Ik weet dat ik veel post over Lodewijk & Scarlett en de foto's maken de verhalen juist zo leuk, maar ik denk dat mijn topic misschien wel heel groot is in verhouding nu.

Dat zal er inderdaad ook af gaan in de toekomst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Evee zei:

Dat zal er inderdaad ook af gaan in de toekomst. 

 

Dat lijkt me, hoe jammer ook, best logisch.

 

Als er andere leden zijn die de opslagruimte ook willen verminderen - klik op je profiel - dan op mijn bijlagen - dan zie je hoeveel MBs je gebruikt van BunnyBunch.

Foto's die je niet meer gebruikt/wil laten zien, kan je daar deleten.

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het forum bestaat ruim 18 jaar, en in de loop van de tijd is het gewoon groot geworden. Op zich niets mis mee, veel mensen komen juist door het forum op bunnybunch terecht. Post dus gerust vrolijk door op bunnybunch hoor, zeker wel na het opschonen 😄 Maar de bedoeling is dat er nu even flink de bezem door gaat en het daarna gewoon beter bijgehouden kan worden, zodat ook de foruminformatie actueel is en wat beperkter kan blijven van volume (en bijbehorende kosten).

 

Spelletjes, fotohoekje, regenboogbrug enz. dat gaat inderdaad allemaal verdwijnen. Er komen een aantal konijnenforums (minder categorieën dan nu), een mededelingen forum en een offtopic deel. Ik verwacht eind december de wissel te maken, achter de schermen ben ik al wat aan het voorbereiden, maar dat zien jullie nog niet 😄 

 

Maar mensen houden niet van verandering, dus vandaar dit topic met de vooraankondiging 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de vooraankondging, mede namens alle andere leden met licht autistische trekjes 😄 Ik kan me goed voorstellen dat je het forum wilt beperken. Als ik iets zoek, lees ik de oudere berichten vaak maar half omdat ik liever recente informatie gebruik. Kennis en ervaring rondom voeding, ziektes en medicijnen ontwikkelt zich soms razendsnel. Tips voor hokken en verblijven hebben wat dat betreft een langere houdbaarheidsdatum. 

 

Er blijft wel een plekje voor cavia's toch?! 😇 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Suus1978 zei:

Dank voor de vooraankondging, mede namens alle andere leden met licht autistische trekjes 😄 Ik kan me goed voorstellen dat je het forum wilt beperken. Als ik iets zoek, lees ik de oudere berichten vaak maar half omdat ik liever recente informatie gebruik. Kennis en ervaring rondom voeding, ziektes en medicijnen ontwikkelt zich soms razendsnel. Tips voor hokken en verblijven hebben wat dat betreft een langere houdbaarheidsdatum. 

 

Er blijft wel een plekje voor cavia's toch?! 😇 

 

 

haha daar was precies nog wat discussie over, maar ja, er blijft wel een dieren algemeen / overige dieren hoekje of iets in die richting hoor 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Evee zei:

Spelletjes, fotohoekje, regenboogbrug enz. dat gaat inderdaad allemaal verdwijnen. Er komen een aantal konijnenforums (minder categorieën dan nu), een mededelingen forum en een off topic deel.

Ik verbaas me er wel eens over dat jullie steeds je verhaal weer herhalen. Jij en Kolino. Bijv. over EC. Er valt genoeg over te lezen. En het is mooi als al het nieuws. Hoeveelheid en dosis medicijnen daarbij staat. Het valt me op dat nieuwelingen niet eerst even het forum doorspitten. Ook dat vervuilt allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens! Ik ben de eerste om toe te geven dat ik dat zelf ook wel eens doe hoor. Een berichtje tikken is vaak sneller dan zoeken. Er zijn forums waar je moet aangeven wat je zelf al gedaan of uitgezocht hebt. Dat stimuleert om zelf te zoeken en de adviezen zijn uiteindelijk gerichter. En je leert er soms ook van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2023 om 01:36, To van de Veluwe zei:

Ben ik het niet mee eens!!! Blijf hier maar lekker. Je hoor erbij!

Ik heb me toch een foto's weggehaald!

Hoeveel Mb? Ik 4... Dat valt nog wel mee 🤪🙈

 

Maar als ik het goed begrijp kunnen we straks helemaal geen foto s meer plaatsen? 

Vind dat altijd zo leuk 🥰 die verhalen van Lodewijk en Scarlet bijvoorbeeld. ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lappie2 zei:

Hoeveel Mb? Ik 4... Dat valt nog wel mee 🤪🙈

 

Maar als ik het goed begrijp kunnen we straks helemaal geen foto s meer plaatsen? 

Vind dat altijd zo leuk 🥰 die verhalen van Lodewijk en Scarlet bijvoorbeeld. ...

 

Ah, lief. ❤️. Als er een plekje is om te schrijven ga ik door hoor. Ik heb nog heel veel leuke verhalen, met en zonder foto's.

 

Je kan photo's uploaden en linken via Imgur (let op, niet mogelijk om ze privé te houden) of via Google Photos (staat informatie in die je op je google account heb staan, dus kan volledige voor/achternaam zijn). Er zijn nog wel meer misschien zelfs, maar deze weet ik uit mijn hoofd. Vroeger had je ook tinypic, maar die is er niet meer geloof  ik.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat klopt. 

 

Vanaf 1 januari zal er een hoop in "archief" geplaatst worden, nog wel te lezen, niet meer posten. Een aantal dingen verwijder ik direct (denk bijvoorbeeld aan offtopic en waarschijnlijk ook al het fotohoekje) een aantal dingen blijven nog wat langer in archief vorm beschikbaar (denk bijvoorbeeld aan de gezondheid topics).

 

Wat je wil bewaren kun je inderdaad het beste zelf opslaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Ec is er een uitgebreid artikel. Tips voor toevoegingen aan de artikelen zijn altijd welkom.

 

Met medisch advies over doseringen en niet gebruikelijke medicijnen ga ik geen details opnemen in de artikelen, op het forum gedogen we dat wel wat meer, maar een website mag en kan nooit vervanger zijn van een dierenarts, en je weet dat sommige mensen dat zo wel zien. Iemand die al bij een dierenarts is geweest en niet goed / volledig is geholpen via het forum advies geven, vind ik prima, maar ik wil niet dat mensen het dierenartsbezoek over gaan slaan om kosten te besparen of omdat ze dat te veel gedoe vinden en dan zelf maar aan de slag gaan met tips van website en forum. Ik ben dus erg voorzichtig in het opnemen van dat soort tips op de website.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .