Ga naar inhoud

Goedkoop timothy hooi?


pakyakker

Aanbevolen berichten

Alles wordt duurder dat is een feit maar waar ik vorig jaar nog 4.50 betaalde voor een zak timothy hooi betaal ik nu bijna 7 euro (!!) Niet normaal. Vlekje eet ook wel barn-i kruidenhooi maar timothy eet ze echt het beste. Ook merk ik dat als ze haakjes aan haar kiezen krijgt en ik meer timothy hooi geef ze daardoor wegslijten. 

Volgende probleem is niet elk timothy hooi heeft dezelfde kwaliteit, die van Science Selective of Vesele Laga zijn het mooist maar dus ook duur. Ik heb al beetje op internet zitter scrollen maar goed kan via het internet de kwaliteit ook niet goed zien. Heeft iemand tips voor goedkoper timothy hooi van oké kwaliteit?

Ik hoor het graag. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel bij Heu Tom, een boer uit Duitsland. Toevallig net een probeerbox met Timothy hooi besteld, ik zal je laten weten wat de kwaliteit daarvan is. Over zijn andere hooisoorten ben ik erg tevreden; weinig gruis, heel groen en vers. Konijnen eten het ook fantastisch hier. Voor een baal van 15 kg betaal je 28 euro, moet je alleen wel de ruimte hebben om dat op te kunnen slaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net binnen! Zie de bijgevoegde foto. Het is mooi groen, ruikt lekker en er komt geen stof uit als je het hooi eruit pakt (heb ik bij de winkel wel gehad bij sommige zakken). Ik ben er altijd erg tevreden over. Dus als je dicht bij de grens woont zeker het proberen waard 🙂Timothy_HT.thumb.jpeg.b3fe8e9d2dba8983618c229ebd18f06e.jpeg

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Suus1978 zei:

Helaas alleen grote balen

Ik kon die echt grote balen niet ontdekken op die site. Moet ik nog maar eens goed kijken. Er was hier hooi voor de koeien gebracht en daar heb ik wat van gebruikt. Aten ze ook goed. Rook ook lekker. Meestal is het een soort kuilvoer maar deze keer niet. Ben alleen altijd bang voor St. Jacobskruiskruid.

6.50 is geen/weinig geld voor helemaal uit Duitsland!

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
4 uren geleden, Kolino zei:

Zijn je konijnen er ook tevreden over? Eten ze het graag?

 

Ja, het hooi uit de dierenwinkel aten Marie en Elsa altijd maar mondjesmaat - beide waren erg kieskeurig met hooi eten, dus heb veel soorten geprobeerd. Ik merk soms wel verschil per baal/doos, dat ze het net iets minder hard eten dan de vorige. Maar over het algemeen eten ze dit super goed. Als ik het hooi ververs in hun ruifjes kwamen ze vaak ook aangesprint van buiten om dan in hun ren hooi te gaan zitten knagen. Dat deden ze met het hooi uit de dierenwinkel nooit. Ik bestel altijd alle 4 de soorten, zodat ik het kan mengen. Timothy hooi ben ik pas recent gaan bestellen voor ons nieuwe konijntje Elbert, hij vind het super lekker: trekt alle sprieten eruit en laat het kruidenhooi lekker liggen voor Elsa. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .