Ga naar inhoud

Wat is de prijs voor inentingen?


KDB_

Aanbevolen berichten

Goede dag, 

 

Een vriendin van mij heeft deze week 2 konijntjes aangeschaft. Deze moeten nog ingeënt worden. Mijn vriendin is van België, heeft iemand hier enig idee wat de prijs is voor het inenten van een konijn door de DA in België? Zou met Nobivac myxo RHD plus (3 in 1) zijn.

Ikzelf heb geen idee van de prijzen in België hiervoor.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, KDB_ zei:

t de prijs is voor het inenten van een konijn door de DA in België?

Dat zal net als in Nederland heel erg verschillend zijn. Ik betaalde vrij weinig. 52,04 voor twee konijnen. Maar er zijn er hier op het forum die er veel en veel meer voor betaald hebben. Het beste kan je vriendin een aantal DA bellen en vragen wat het kost.

In Polen zijn de DA veel goedkoper. Er zit iemand hier op het forum en die woont in Polen. Vandaar dat we dat weten.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat het in België kost, gemiddeld betaal je 20-25 euro voor de entstof en daar komen dan nog de dierenartskosten bij. 60 euro per konijn is een heel "normale" prijs, inclusief consult. Het kan goedkoper, maar dan heb je in ieder geval een prijs in je hoofd zodat je niet stijl achterover slaat. Ik zou even een dierenarts bellen of mailen voor een prijsopgave.

 

Er zijn wel wat mensen uit België actief, misschien kunnen zij nog een indicatie geven, maar zal ongetwijfeld ook afhankelijk zijn van waar je vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

51 minuten geleden, Kolino zei:

Geen idee wat het in België kost, gemiddeld betaal je 20-25 euro voor de entstof en daar komen dan nog de dierenartskosten bij. 60 euro per konijn is een heel "normale" prijs, inclusief consult. Het kan goedkoper, maar dan heb je in ieder geval een prijs in je hoofd zodat je niet stijl achterover slaat. Ik zou even een dierenarts bellen of mailen voor een prijsopgave.

 

Er zijn wel wat mensen uit België actief, misschien kunnen zij nog een indicatie geven, maar zal ongetwijfeld ook afhankelijk zijn van waar je vandaan komt.

Dat had ik indd al gedacht. Ken enkele mensen die hier maar 25 euro voor betalen voor inenting en dan nog 25 euro voor vaccinatieboekje. En met 60 euro heb je al een hele check-up neem ik aan.

aangepast door KDB_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in België en heb in juli Lio en Leia laten vaccineren samen met een volledige check -up. Het kostte 133 euro voor hen samen. Deze dierenarts staat ook op de lijst van konijnkundig. Met mijn vorige konijnen ging ik naar een andere dierenarts. Daar was het echt veel goedkoper maar die zette gewoon het vaccin zonder nazicht. Het hangt dus echt af van dierenarts.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2023 om 00:10, Marjoleink zei:

Die van mij doet daarnaast nog een uitgebreide algemene controle: ogen, oren, nagels, voetzolen, gebit,....

Die van mij ook 😉 . Ook werden ze nog gewogen. En het was de volledige inenting. Nobivac myxo RHD plus. 

Vaccinatieboekje hadden ze al maar daar heb ik nog nooit voor betaald.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Boekjes zijn niet zo duur hoor, een paar euro per konijn (ongeveer 5 was het bij mij). 25 euro vind ik echt overdreven voor een boekje. Je hebt er ook niks aan. Er is niemand die je moet bewijzen dat ze gevaccineerd zijn. Of je moet ze naar een vakantieopvang brengen, misschien dat ze dan een boekje willen zien. Ga je met ze naar het buitenland, dan moet je voor sommige landen een gezondheidsverklaring hebben, dat is iets anders dan een vaccinatieboekje. Lang verhaal kort, inenten doe je voor het konijn, voor de rest heeft het geen waarde. Overigens de kosten voor een vaccinatieboekje zijn eenmalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Kolino zei:

Er is niemand die je moet bewijzen dat ze gevaccineerd zijn. Of je moet ze naar een vakantieopvang brengen, misschien dat ze dan een boekje willen zien.

Ik moest inderdaad een vaccinatieboekje met geldige vaccinaties laten zien bij onze vakantieopvang.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier die uit Polen😜

Ik betaalde voor de grote 25 euro. En de kleine eerste vaccinatie van 2 20 euro. Boekjes gratis😉

Donderdag krijgt de kleine zijn 2e helft als hij gezond genoeg is. Wel bij een andere da. Dus die prijs weet ik nog niet. Maar al de keren dat we daar geweest zijn heb ik alleen maar voor de medicatie betaald. Consult is steeds gratis geweest bij de nieuwe da. Andere da betaalde ik wel voor consult iets van 10 euro of zo. Heb je natuurlijk niks aan hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemene vaccinatietopic staan al een aantal prijzen vermeld:

 

Ik was begin dit jaar 66 euro per konijn kwijt, dat vond ik best wel veel eigenlijk, het was aardig omhoog gegaan. Nou is dat wel met een goede, grondige gezondheidscontrole er bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een officieel europees dierenpaspoort gekregen dan? Want dan kan 25 euro voor het boekje wel kloppen.

 

Die vanuit de fabrikant geleverde vaccinatie boekjes (geen dieren paspoort) zijn heel goedkoop of zelfs gratis.  Maar daarmee mag je niet buiten je eigen land reizen, dan moet je wel je Europese dierenpaspoort hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen mogen binnen de EU vaak gewoon reizen, mits je er niet meer dan, uit mijn hoofd gezegd, 6 meeneemt. De regels verschillen per land wel wat, in sommige landen heb je een gezondheidsverklaring nodig. Een dierenpaspoort ben ik voor BINNEN de EU nog niet tegengekomen. Let op, ik zeg bewust EU en niet Europa, landen zoals het VK doen nu wel moeilijker.

 

Uiteraard is het verstandig om dat soort dingen ruim van te voren uit te zoeken, maar inenten is niet verplicht, alleen heb je dus soms een gezondheidsverklaring nodig, maar ook niet altijd. Konijnen zijn wat dat betreft makkelijker dan katten, honden en fretten, die MOETEN een paspoort hebben om de grens over te mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .