Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Domino:

Ik heb even zitten rekenen..... daarbij even Charita "haar" prijzen aangehouden.... ik zou dan voor de volledige entingen inclusief de 2 boosters van 3 weken en een half jaar bijna 500 euro kwijt zijn...... sorry hoor maar dat is toch niet normaal meer? 

Nee dat is misbruik maken van konijneneigenaren. Er is nog veel te veel onduidelijkheid over inentingen zelf. Vanmiddag is letterlijk tegen mij gezegd dat cunivak rhd alleen tegen rhd2 was, nou lees de bijsluiter zou ik zeggen dan lees je het tegenovergestelde. Er werd ook nog gezegd dat het sowieso niet erg zou zijn om 3x in 2 maanden tijd (2x cunivak en 1x nobivac) tegen vhs1 te enten. Ja doei, geloof je het zelf...m'n konijnen zijn geen speldenkussens.

Ze linken overigens allemaal naar dezelfde leverancier. Ik wacht tot er meer duidelijkheid is, want ik vertrouw dit "paniek inenten" echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee mijn dierenarts idem. Hij wacht tot Utrecht met goede duidelijke info komt. Ik vind het trouwens wel raar dat SKB dit weekend met een bericht kwam dat er toch steeds meer konijnen gevonden worden met RHD2 en dat men toch aan een epidemie gaat denken, maar dat dat niet op de site van de Universiteit wordt bijgewerkt. 

Niks ten nadele van SKB hoor, zij doen ook hun best, maar het kwam op zaterdagavond naar buiten en vervolgens zie je op de officiele sites niks daarover. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel balen dat ze daar niet duidelijk in zijn. Ik zeg ook absoluut niet dat jij iets verkeerd hebt gedaan hoor Charita. Ik zit alleen voor mezelf te rekenen dat het op die manier wel een erg duur geintje gaat worden voor mij met 8 van die flappers. En ik heb ze pas al geënt en Baloe nog geopereerd inclusief foto's vooraf. En aangezien ik de loterij niet heb gewonnen moet ik ook even kijken wat voor mij het beste is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar zo vat ik het ook helemaal niet op hoor. Ik probeer alleen informatie te geven, want wie weet kan het iemand helpen.

Nu is dus duidelijk dat cunivak blijkbaar niet goed is. Daardoor kunnen anderen weer beslissen daar niet mee te laten vaccineren.

Voor mij een beetje jammer, maarja ik wist niet beter dan het ging om cunipravac. Maar ik wacht sowieso even af hoe de dierenarts op de mail reageert. De vorige mail was positief, dus wie weet nemen ze wel contact op met wilhelminapark. Dat is even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filavac, Cunivak, cunipravac, verschillende tarieven bij verschillende DA's die verschillende werkwijzen en verschillende middelen toedienen... Net zo betrouwbaar als een straat vol dode konijnen, dat te vinden was op, wat was het, facebook? Dit topic heeft 11 pagina's met... Ja, met wat eigenlijk?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht hier gewoon tot de nieuwe filavac :) . Ik geloof best dat het virus er is hoor, absoluut, maar ik heb nog geen alarmerende berichten gehad van de 3 DAP's hier in IJsselstein (waaronder de DA waar ik altijd met mijn konijnen kom) en ook niet van de praktijk waar ik zelf werk of van praktijken in die buurt (Leidsche Rijn/Terweide/Nieuwegein). 
Er zal misschien best een konijn zijn dat in de tussentijd wel gestorven is aan VHD2 en het niet onderzocht is, maar ik heb ze nog niet met bosjes binnen zien komen.

En ik heb natuurlijk binnenkonijnen, woon niet in een erg konijnrijke omgeving (althans, de meesten zitten 'opgehokt'. En ik woon niet echt in een natuurgebied oid. Verre van. En in de weilanden rond de manege heb ik enkel hazen gezien. En daar loop ik nu ook niet doorheen.) dus dan wacht ik  liever tot feb/maart :)

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar even contact opgenomen met de dierenkliniek die nu het dichtstbijzijnd is. Zij gaven mij als antwoord dat zij nu nog niet een vaccin is omdat er haast geen vraag voor is. Zij verwachten aan het eind van de maand een vaccin dat maar 1x gegeven moet worden. Erg vaag allemaal...

Straks bel ik mijn oude dierenarts nog maar even hoe het bij hen zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of andere dieren, vooral katten, dragers kunnen zijn van dit virus. Ik heb het nergens kunnen lezen vooralsnog vandaar mijn gedachte. Er lopen namelijk aardig wat katten in de buurt en er zijn wilde konijnen gezien in sommige begroeide gebieden. Ik woon dan zelf op ongeveer 40 kilometer afstand van Utrecht, richting Nijmegen. Ik heb nog geen telefoontje gehad van mijn dierenarts dat de ziekte hier is gesignaleerd maar buiten de stad leven wel duizenden wilde konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Suus85:

Net de afspraak voor de Cunivak geannuleerd. Assistente zegt dat geen enkel vaccin volledig beschermt en ziek zijn van virus voorkomt. Pffff. 

Weet iemand een dierenarts in omgeving Nijmegen die Cunipravac Variant aanbied? 

Nope, ik heb geen idee. Ik ga zo mijn eigen dierenarts bellen in de hoop dat ik daar wat wijzer van word :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei evadonatella:

Nope, ik heb geen idee. Ik ga zo mijn eigen dierenarts bellen in de hoop dat ik daar wat wijzer van word :P 

Ik ben gewoon de lijst met konijnkundige dierenartsen van dit forum afgegaan. Opvallend: 'Sterkliniek' Nijmegen ent ook met Cunivak. 

Dierenkliniek Broerdijk verwacht eind deze maand te kunnen vaccineren met de Cunipravac Variant. 

Dierenkliniek de Berendonck hakt donderdag de knoop door. Wil eigenlijk wachten op Filavac omdat die niet geboosterd hoeft te worden, maar vindt begin 2016 een erg vaag bericht. Neemt contact op met UU en als het nog lang lijkt te duren gaan zij ook starten met vaccineren. Dierenarts had ook Cunivak aangeboden gekregen maar heb hem naar de bijsluiter verwezen en hij ging het nog eens goed nakijken en kijken hoe het zat met Cunipravac Variant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen reactie van de leverancier van Cunivak-RHD, wel van de faculteit diergeneeskunde. Hoe betrouwbaar info is van verschillende bronnen weet ik niet, het gaat bij iedereen gepaard met geld, maar wilde het jullie toch even laten weten...Als je dierenarts meer dan €15 per inenting vraagt dan weet je wat hun doel is en dat is niet konijntjes beschermen tegen enge ziektes.

Screenshot_2016-01-05-15-32-02.thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Charita:

Ik zit nu even met wat ik moet doen. Die herhaling laten doen, of afzeggen en het hierbij laten. Dan eventueel wachten op Filavac als dat überhaupt nog kan als ze deze troep hebben gehad.

 

Heeft je dierenarts al gereageerd? Vind het eigenlijk best schandalig allemaal :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die heeft nog niet gereageerd. 

Ik kan hen zelf niks aanrekenen. Dier medisch centrum bestaat uit 3 vestigingen. De mijne is daar dus een paar maanden geleden bij gekomen.

Iemand van een andere vestiging heeft bevestigd dat het om cunipravac ging, daar weet de vestiging waar ik kom dus weer niks van.

We zullen t wel zien. Misschien zijn ze er mee bezig. Gisteren reageerden ze vrij snel. Het is afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht persoonlijk niet dat het een gigantisch probleem is als ze over een tijdje een ander vaccin krijgen Charita, en het duurt toch nog even voordat de Filavac beschikbaar is. Ik zou er zelf denk ik niet voor kiezen om te boosten, 't is toch elke keer weer iets dat verwerkt moet worden door zo'n lijfje. Bovendien kan het dan best wel eens langer duren voordat er een ander vaccin gegeven mag worden. (Om nog even niet te spreken van de kosten..) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei HildeR:

Ik heb nog geen reactie van de leverancier van Cunivak-RHD, wel van de faculteit diergeneeskunde. Hoe betrouwbaar info is van verschillende bronnen weet ik niet, het gaat bij iedereen gepaard met geld, maar wilde het jullie toch even laten weten...Als je dierenarts meer dan €15 per inenting vraagt dan weet je wat hun doel is en dat is niet konijntjes beschermen tegen enge ziektes.

Screenshot_2016-01-05-15-32-02.thumb.png

Goed dat je vraagt om actie want er zijn inderdaad best veel dierenartsen die er nu mee enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .