Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

Even een waarschuwing voor iedereen. Er is waarschijnlijk een nieuwe VHS stam gevonden waar gevaccineerde konijnen ook ziek van worden en zelfs aan kunnen sterven. Pas dus allemaal heel erg op als je bijvoorbeeld in het park hebt gelopen, want je kunt het virus zelf meenemen en overdragen op je eigen konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verkleint met inenten hoe dan ook de kans dat ze ziek worden, de inenting beschermd wel tegen myxomatose en tegen de klassieke vorm van VHD. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat ze gauw komen met een inenting die ook bescherming biedt tegen deze variant, maar dat zal nog wel even duren.

En je hoeft niet binnen te blijven, je moet helemaal zelf weten wat je doet, alleen Sanne wijst je op de mogelijke risico's ;-)

http://www.uu.nl/nieuws/landelijke-sterfte-onder-konijnen-als-gevolg-van-vhd-viral-hemorrhagic-disease

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is minder dat er waarschijnlijk een nieuwe stam VHD is gevonden.. Het is natuurlijk te verwachten omdat een virus de eigenschap heeft om te muteren. Hopelijk kunnen ze snel een nieuwe enting hiervoor realiseren.
Maar zo even thuis aan mn moeder melden omdat we beiden een koppel konijnen hebben. Kan geen kwaad om haar ook even in te lichten hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beangstigend ook dat je weinig aan een konijn merkt. Woon in de buurt van Nijmegen dus voorlopig maar even niet meer met schoenen het huis in (konijn loopt los in huis). Lopen veel wilde konijnen hier in de omgeving.

Ontwikkelen van een vaccin duurt vast ook weer maanden of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

mijn vader kwam net bij mij en zei dat er gisteren op het nieuws was geweest dat er een nieuw konijnenvirus is en dat het daardoor afgeraden wordt om gras te geven.

mijn vader zei dat er geen naam werd genoemd en dat het dus volledig nieuw was.

mijn vraag is nu, weten jullie hier ook van? Is er nog meer informatie over?

 

groetjes iloveChucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .