Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

Ja maar wel eerst twee keer achter elkaar inenten en daarna elk half jaar. Is voor de konijntjes met lagere weerstand niet ideaal. De Filavac hoeft in principe maar één keer per jaar.

Wij gebruiken nu beide overigens, ligt er net even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet zo goed waarom de Filavac einde verhaald is, kan iemand dat uitleggen?

Ik hoor er helemaal niks over van mn da, toen ik er maanden geleden naar vroeg zeiden ze dat ze het in de vergadering zouden bespreken, ik heb nog steeds geen bericht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het artikel van de UU hebben ze het erover dat ze Cunipravac in Nederland willen registreren. Wat inhoudt dat er uitgebreid onderzoek naar is gedaan en bij goed gevolg is registratie dan het doel. Na registratie mag alleen nog dat middel uitgegeven worden. Wat dus zou beteken dat zodra Cunipravac Variant geregistreerd is, er geen andere vaccinaties tegen rhd2 gedistribueerd mogen worden. Als ik het goed begrepen heb, heet dat. Is voor mij geen slecht nieuws: Ze zijn nu ingeënt met Cunipravac Variant. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze ook ingeënt met Cunipravac Variant. Ik heb nog eventjes naar het overzicht van de UU gekeken van de verschillende vaccinaties en daar staat dat Filavac ook na 6 maanden weer herhaald moet worden, dus daarin geen verschil met de Cunipravac. Het enige verschil is dat Cunipravac Variant de eerste keer na 6 weken geboosterd moet worden. Of misschien is dit niet nodig omdat je konijn toch al antistoffen heeft opgebouwd en daarom een booster niet nodig is. Belangrijkste vind ik dat mijn nijnen beschermd zijn tegen deze rotziekte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei StamperPluis:

Hier zijn ze ook ingeënt met Cunipravac Variant. Ik heb nog eventjes naar het overzicht van de UU gekeken van de verschillende vaccinaties en daar staat dat Filavac ook na 6 maanden weer herhaald moet worden, dus daarin geen verschil met de Cunipravac. Het enige verschil is dat Cunipravac Variant de eerste keer na 6 weken geboosterd moet worden. Of misschien is dit niet nodig omdat je konijn toch al antistoffen heeft opgebouwd en daarom een booster niet nodig is. Belangrijkste vind ik dat mijn nijnen beschermd zijn tegen deze rotziekte. 

In de bijsluiter van Filavac K C+V staat een werkingsduur van 12 maanden aangegeven, dus daarin zit wel degelijk een verschil met Cunipravac Variant.

MSD is wel bezig met een combivaccin (Filavac en Nobivac) maar dat gaat nog enkele jaren duren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dollie:

In de bijsluiter van Filavac K C+V staat een werkingsduur van 12 maanden aangegeven, dus daarin zit wel degelijk een verschil met Cunipravac Variant.

MSD is wel bezig met een combivaccin (Filavac en Nobivac) maar dat gaat nog enkele jaren duren. 

Ik heb me gebaseerd op hetgeen ze vanuit UU over Filavac K C+V hebben aangegeven. Raar dat UU aangeeft dat de vaccinatie-interval 6 maanden is terwijl de bijsluiter dus een werkingsduur van 12 maanden aangeeft. Dan is het te hopen dat Filavac hier toch ook geregistreerd gaat worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .