Ga naar inhoud

Nieuw konijnenvirus in Nederland ?


Sanne1993

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Ainariel:

In Hillegom kun je je nu op de lijst laten plaatsen voor het vaccin. Kost geloof ik 15 euro. Moet vandaag met Belle naar de dierenarts, ga ze vragen of zij er ook 6 voor mij willen bestellen. 

In elk geval Novarvilap en volgens mij ook Filavac gaan per 50 in één potje :P 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn meldingen van particulieren en een dierenkliniek. Ik weet niet of in alle gevallen sectie gedaan is maar waarbij dat wel gedaan is, is wel VHD aangetroffen. Er zijn alleen wel aparte onderzoeken nodig om vast te stellen om welke virusvariant het gaat. Ik geloof dat die niet gedaan zijn in de meeste gevallen. (En het duurt ook langer voordat die uitslagen binnen zijn, VHD an sich kun je heel snel vaststellen als je het konijn openmaakt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat klinkt allemaal al anders. Eerst lees ik over 30 dode konijnen in een straat. Daarna lees ik dat niet zeker is of er in alle gevallen sectie gedaan is, bij die waar dat wel gedaan is werd het aangetroffen, en dan nog was er apart onderzoek nodig om vast te stellen dat het om DIE variant van het virus ging, maar die zijn in de meeste gevallen niet gedaan.

conclusie: Hiermee weet ik precies niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij trek je daarmee zelf net zulke voorbarige conclusies als dat je mij nu van beschuldigd ;) die dertig konijnen zijn dood, dat is een feit, of ze ingestuurd zijn naar Utrecht weet ik niet. Nogmaals. Ik geef aan dat er meldingen zijn, niet dat er sprake is van vastgestelde gevallen. Die er overigens dus wel zijn in Nijmegen, ondanks dat jouw dierenarts er niets van heeft gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alles zo leest adviseren ze eigenlijk om te wachten tot het vaccin dat jan/feb 2016 beschikbaar is en tot die tijd vooral verstandige hygiënemaatregelen te nemen.,

Vind het wel een lastige want aan de ene kant zit mijn konijn binnen, maar aan de andere kant loopt hij wel vrij rond in huis waardoor ik de afgelopen week iedereen verboden heb om met schoenen binnen te komen. De rest van het gezin zit al...hoe lang moet dat nog? Ik ben geloof ik ook de enige die het geen probleem vindt. Eigenlijk best hygiënisch, voor iedereen :angel: 

Wat is er eigenlijk bekend over dat vaccin wat tijdelijk werkt? Zijn er neveneffecten/bijwerkingen? Is bekend of het volledig veilig is in combinatie met de jaarlijkse vaccinatie die konijnen nu in Nederland krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .