Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moeilijk hoor. Het klinkt wel alsof ze haar tijd een beetje uitzit en toch wel veel ongemak heeft. Ik zou zelf denk ik wel vrede hebben met inslapen, zeker in de wetenschap dat het allemaal erger wordt en die beslissing uiteindelijk toch onvermijdelijk is. Maar ja, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn... 

Geplaatst:

Ik ben het ook wel met @Suus1978 eens. Het klinkt niet meer blij en gelukkig. Ik zou verdere pijn/ongemak denk ik liever voorkomen.

Helaas ben ik het ook eens met het praten vanaf de zijlijn...  Maar ik zet toch mijn reactie neer, misschien geeft het toch steun in de wetenschap dat het goed en genoeg mag zijn voor Brenda. 

Geplaatst:

Ik weet het, ik zeg het vaak genoeg hier op het forum tegen anderen. Maar als het je eigen dieren betreft is het toch lastig om er objectief naar te kijken, daar zit gewoon zoveel gevoel bij.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Evee zei:

Ik weet het, ik zeg het vaak genoeg hier op het forum tegen anderen. Maar als het je eigen dieren betreft is het toch lastig om er objectief naar te kijken, daar zit gewoon zoveel gevoel bij.

De afweging is in een situatie als deze altijd moeilijk. Juist hierom is het goed dat je de de dierenarts die je vertrouwd om advies vraagt. Ik hoop dat alles goed gaat komende dagen. Sterkte!

Geplaatst:
Op 8-8-2025 om 16:17, Evee zei:

Heel veel sterkte. Na Lappie riep ik...GEEEEEEN DIEREN MEERRRR😭😭.  Zitten er nu 4 waar ik al vaak verdrietig van wordt als ik er aan denk dat er een dag komen gaat 🥺

Geplaatst:

Brenda kwam bij ons wonen nadat Joris zijn vriendin, Binky was overleden. Voor Joris had ik een afspraak gemaakt bij de konijnenopvang (knijn & ko). Met de eerste dame had hij geen klik, met de tweede dame wel. Dat was Brenda. Die naam had ze al in de opvang. Ik dacht eigenlijk dat ze rode ogen had en vond haar eigenlijk niet zo heel mooi, een beetje een dun, langwerpig konijn, magertjes ook, maar Joris leek haar een leuke meid te vinden dus Brenda kwam mee naar huis.

In het verblijf naast de koppeling van Joris en Brenda zat toen een grijs middelmaat konijn, Charlie, een langzitter. Zij zou niet bij Joris passen, zat niet op haar plek in de opvang, maar later heb ik haar toch geadopteerd 😉 Zij kreeg later Harold als vriendje. Maar goed, dit gaat om Brenda.

Bij thuiskomst Brenda eens goed bij daglicht bekeken en wat bleek, ze had helemaal geen rode ogen maar hele mooie blauwe! Ze was dol op graven en had best wat pit in zich. Maar ze was ook een kroelkonijntje, wel op haar voorwaarden, maar ze kwam met veel nieuwsgierigheid kijken wat voor lekkers je bij had, als ik in de ren zat liep ze lekker over mij heen. Als ik de deur open liet was ze de eerste die de tuin ging ontdekken. Een kleine vrolijke avonturier.  Ze kwam wat aan en kreeg een mooie volle ronde toet. Joris en Brenda bleken een goede match te zijn, ook toen het minder goed ging met de gezondheid van Joris. Brenda is hier een paar keer van verblijf verhuisd, eerst in de oude ren, waar ze flink kon graven. Daarna een tijdje in de volière, omdat we de oude ren en schuur gingen slopen omdat we een stuk tuin hadden bijgekocht achter onze tuin. En toen nog een paar maanden in de bedrijfsloods, omdat de tuin opgeknapt werd. Uiteindelijk kwam ze samen met Joris te wonen in de huidige rennen.

Helaas is Joris aan EC overleden een paar jaar terug. Ik wilde al langere tijd terug naar één koppel konijnen en besloot te kijken of Brenda samen kon leven met de buren, Harold en Sofie. Dat kostte wel wat moeite, omdat Sofie behoorlijk pittig en knorrig is. Maar Brenda liet haar gewoon doen en trok haar eigen plan, het ging goed samen. Vooral met Harold was de klik er wel. Tot afgelopen maart, toen Brenda blind begon te worden.  Een drietal is dan toch te druk, ik besloot haar apart te zetten. Daar knapte ze in eerste instantie best van op, ze werd weer actiever, ik zag haar graven, lekker knaaghout knabbelen, ze at gewoon goed, eigenlijk leek het best wel ok te gaan. Behandeling hielp helaas niet. Oogdruppels, behandeld tegen EC, maar dat maakte geen verschil. Brenda werd volledig blind. De bult op de kin groeide. En twee weken geleden ontdekte ik nog meer bultjes, bij haar tepels. De bult bij haar kin werd groter en maakte dat ze lastig water kon drinken uit de bak. Ik twijfelde of het wel echt een vetbult was (dat was wat uit het onderzoek kwam). Ze at nog wel groenvoer, maar brokjes eigenlijk nauwelijks nog. Het werd tijd om haar te laten gaan.

Even was ik nog bang ook Harold mee te moeten nemen, die stopte namelijk ook met eten zaterdag. Twee kettingkeutels later was die echter weer de oude. 

Ik heb niet het idee dat Brenda nog veel meekreeg van de rit en het dierenarts bezoek. Ze leek zich de laatste twee weken steeds vaker terug te trekken in zichzelf, in haar eigen wereldje. Ze staarde apatisch voor zich uit en was niet meer actief. Ze was ook zo weg, vredig in slaap. Ze is samen met de as van Joris in de tuin begraven.  De precieze leeftijd weet ik niet, maar ze is ongeveer 10 jaar geworden. 

Screenshot_20200815-101220_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Wat een geweldige foto! Prachtige oortjes, een beetje grumpy, maar ze heeft alles wat konijnen zo leuk maakt. Ze heeft een mooi leven gehad, met alle liefde en zorg die ze zich kon wensen. Houden van is ook loslaten en ik denk dat je dat op tijd hebt gedaan. Veel sterkte! Het zal best leeg zijn nu, zeker ook zonder Luna. 

• Mee eens! 1
Geplaatst:

Bedankt voor de lieve berichtjes. Brenda wordt gemist door ons. Extra aandacht en knuffels voor Harold en Sofie om dat te compenseren, waar Sofie niet zo heel erg op lijkt te zitten wachten, maar Harold waardeert het gelukkig wel. 

• Vind ik leuk 3
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .