Ga naar inhoud

Buitenkooi; ook binnenkooi?


Aanbevolen berichten

Voor de mensen die een vaste buitenren hebben;

 

Hebben jullie ook nog een binnen kooi voor als je je konijn eens naar binnen moet verplaatsen?

Of zet je dan in huis iets af en dan het schuilhuisje van buiten erin bv?

 

Ik heb even geen idee hoevaak een buitenkonijn wel eens naar binnen moet. 

En is een tweedehands kooi van marktplaats ook goed (ivm nood), of voelen de konijnen zich hier dan onrustig in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een losse panelenren, die gebruik ik als ze voor ziekte naar binnen moeten. Meestal is dat uiterlijk een week. Vaak maak ik dan een ziekeboeg in de badkamer, omdat we ook een kat hebben die in de rest van het huis komt. Als schuilhuisje gebruik ik de reismand.

Als ze langdurige gezondheidsklachten krijgen, dan moet ik dan gaan zoeken naar een meer permanente oplossing en dat is tot nu toe (5 jaar heb ik ze al) nog niet nodig geweest gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een losse panelenren voor in mijn werkkamer, met een catcube als schuilhuisje. Maar een kartonnen doosje kan in noodgevallen ook best.

Hoe vaak een konijn naar binnen moet verschilt echt per konijn. Sowieso moeten ze na een narcose een dagje binnen blijven, tot ze zich weer goed warm kunnen houden. Ik haal een konijn dat niet eet ook naar binnen. Ik heb de panelenren gemiddeld eens per jaar of twee jaar nodig.

Ik heb bijna alle verblijven tweedehands, als je het goed schoonmaakt kan dat prima. Als je zover bent, kijk dan ook zeker eens op marktplaats voor een catcube, die zijn bij heel veel forumleden een grote hit (voor de konijnen dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een losse panelenren. Is ook voor honden te gebruiken dus vrij stevig en hoog. Het kan alleen in de woonkamer staan binnen. Dan hebben ze iets minder dan 4 vierkante meter. Ik heb 2 waterbakken, 2 voerbakken, 4 toiletbakken en 2 catcubes. Mocht het nodig zijn dat je ze moet scheiden bijvoorbeeld als je een ziek/herstellend konijn hebt dan kan dat. Dat is vooral makkelijker met vangen en controleren of ze wel goed eten en keutelen.

 

Van een vorig konijn heb ik nog een traliekooi die ik had gekocht als ziekenboeg. De laatste 2 keer dat ik een herstellend konijn had heb ik die gebruikt. Die stond in de ren buiten, dan zijn ze toch nog een beetje samen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook losse panelen maar ik zou net als Evee ook nog de bench van onze hond. Die heb ik altijd nog bewaard.

Meestal zet ik dan de panelen in de kamer in de erker op de plavuizen. Het geeft wel troep in huis, vind ik altijd. Ik heb het een keer gedaan met het maken van de buitenren, een en keer bij gasbuik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een houten vloer, dus die kan niet zo goed tegen konijnenplasjes. Ik leg eerst een rijtje matrasbeschermers neer (van die matjes voor kinderbedden, van het Kruidvat) en dan een oud dekbedovertrek. Als het konijn weer naar buiten is pak ik het dekbedovertrek bij de punten op en schud ik het uit boven de kliko.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had ik ook wel traliekooien voor dit doel, maar ik vond ze meer in de weg staan dan handig, en die panelenrennen zijn veel multifunctioneler in gebruik, bijv. ook voor onze honden om even wat af te zetten ergens in de tuin of in huis. En die zijn lekker plat op te bergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een panelenren en een traliekooi. Van de traliekooi kan ik bovenkant eraf halen waardoor hij niet veel ruimte inneemt. Maar ik gebruik meestal alleen de onderbak met een schuilhuisje en de panelenren eromheen. De traliekooi heb ik bij een bouwmarkt gekocht, de prijs viel me erg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .