Ga naar inhoud

De avonturen van Knaagje, Knabbel en Suddenly.


Aanbevolen berichten

En dan nu toch maar...  een verhalentopic van mijn nijntjes. Joepie! Maar dan zal ik eerst nog even vertellen... wie zijn Knaagje, Knabbel en Suddenly ook alweer?

 

Knaagje

Knaagje, het dominante vrouwtje van 5 (in Maart 6) jaar oud. Super actief, nieuwsgierig en slim. Voor eten gaat ze door het vuur! Het maakt niet uit waar het eten is, ze zal het vinden, en als het nodig is, met bruut geweld 🤣. Haar roepnaam is Knaag, en dat spreek je gewoon uit als 'knaag' :). Ze is gezond en fit en heeft spelletje vaak snel door. Maar meestal worden bij haar bijvoorbeeld de regels van voedselspelletjes een beetje aangepast. Dan zijn er eigenlijk geen regels, het is meer: kom zo snel mogelijk bij het eten, het maakt niet uit hoe. Ze is een gezond konijntje, gelukkig maar! Knaag is het zusje van knabbel en samen hebben ze (oeps!) 5 mini konijntjes. Waaronder Suddenly, die gebleven is.

 

Knabbel

Knabbel is het rammetje van 5 (in Maart 6, en ja goed gezien Knabbel is de tweeling broer van Knaag). Hij is gecastreerd, eerst was hij (dachten we dan) een zij. Knabbel is rustig, hij houd net als Knaag erg van eten. Soms heeft hij dolle 5 minuten. Dan rent hij vrolijk door de tuin, terwijl hij binky's maakt. Dat is zo'n leuk gezicht! Hij is stiekem slimmer dan je denkt, ik merk vaak dat hij veel woorden oppikt. Als ik bijvoorbeeld wil controleren of hij geen plakpoep heeft, en dat tegen hem zeg, begrijpt hij het echt. (en maak ik waarschijnlijk geen kans meer). Iets dat typisch Knabbel is is dat als ik groenvoer geef, ik heb dan meestal van iedere soort 3 stukjes, hij altijd met zijn stukje de hele tuin door rent, en vervolgens het op een rustig plekje (deels) opeet. Een grappig gezicht is dat. Ik denk dat hij dat doet zodat de rest het niet stiekem afpakt, ik geef hem groot gelijk. Zijn roepnaam is Knab, dat spreek je gewoon uit als: 'knap'

 

Suddenly

Suddenly is de jongste van het trio, ze is wel al 5 jaar, maar word pas 6 in December. Wat misschien leuk is om te weten is dat je Suddenly uitspreekt (de naam die ik bedacht heb dan, niet het Engelse woord) als 'Saddenlie'. Ze is super nieuwsgierig en houdt van spelletjes. Haar roepnaam is 'Satje'. Ze is altijd oplettend, en wandelt vaak mee lang mijn benen. Ze komt ook als ik bezig ben in hun verblijf, en hun buiten rennen, vaak bij mij kijken. Ik voel dan opeens een duwtje tegen mijn rug. Zo lief! En dan kijkt ze zo van: halo! Hoe gaat het ermee?  Dat doen ze allemaal wel, maar Suddenly het meest. 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan met die banaan - ehh ik bedoel knolselderij

Voor het hele trio is eten heilig. Eten houd je voor jezelf, alles wat je ziet wat lijkt op eten eet je op, eten deel je niet met je maatjes. Dat is dan ook de reden dat ik als ik de groente klaar maak voor ieder konijn een apart  stukje van iedere groente soort maak. Knabbel gaat er vaak met zijn stuk van door. Vaak heb je dan ook nog dat de 1 sneller eet dan de ander, dan zoeken ze elkaar op om vervolgens elkaars eten te stelen. Voor witlof heb ik vaak wel 1 stuk, dat is zo groot dat ze het niet kunnen tillen. Dus ik ging gisteren gewoon zoals altijd de groente brengen, de knolselderij was bijna op, er was nog precies genoeg voor één dag. Dat was voor drie konijnen best een stuk, dus ik dacht: dat hoef ik niet in drieën te snijden, dat krijgen ze nooit opgetild. Nou.... daar dacht Knaag blijkbaar anders over 🤣. Toen ik ze het stuk gaf (en knolselderij is 1 van hun favoriete groente, dus daar gaan ze als eerst op af) rende Knaag  (wel gevolgd door de rest, maar ze was net iets sneller) op de knolselderij af. Eerst probeerde ze het op te pakken, maar het lukte niet. Dus ik dacht: top! Maar een fractie van een seconde later rende ze met een stuk knolselderij dat groter was dan haar eigen hoofd vrolijk weg. Ze keek zo van: haha, ik ben lekker sneller, dit stuk is van mij, hahaha 🙈.  Ik dacht: nee, nee, nééé, toen ze ook nog eens precies naar het stuk rende waar ik dan weer nét niet bij kon (acht de containers). Dus ik dacht: oké, jij wint, prima. Ik gaf de rest andijvie. En zoals ik al had verwacht, ze kwam terug om ook andijvie te eten. Uiteraard liet ze de knolselderij ondankbaar liggen, zoals altijd. Toen rende Knabbel even later weg, het was blijkbaar zijn beurt om de knolselderij te zoeken, en op te eten. Uiteindelijk kwam hij dus ook terug, want dan kom altijd hun innerlijke kieskeurigheid naar boven: de knolselderij was nu bestempeld als 'vies'. Dat was dus niet mijn plan, bovendien was het stuk nu voor Suddenly. Dus ik haalde met moeite toch maar de knolselderij, ondertussen hadden ze ook al brokjes gehad, en legde het in het etensbakje. En....ohhh, nee, nu is het opeens niet meer vies?! Blijkbaar ligt het echt aan de plek waar het lag, wie legt er dan ook eten achter containers...? Ohh ja, Knaag 🤦‍♀️!! Ik heb er helaas geen foto van, maar het zag er wel echt hilarisch uit.😉 En... uiteindelijk hebben ze toch nog alle drie knolselderij op! Woohoo!

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Sorry @bunnyempress, maar ik heb je leuke titels toch maar gestolen. Ik hoop dat je het niet erg vind😉

 

Steel maar lekker hoor! Perfect konijnwaardig 🐰❤️.

Hier stelen ze ook eten van elkaar. 😂 Lodewijk snapt alleen niet het verschil tussen zijn bek vol met brokjes of snoep -> kan Scarlett niet stelen. En groenvoer wat eruit steekt -> kan Scarlett wel stelen. Dus hij rent soms ook kauwend rond om haar te ontwijken 🤣

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Knabbel? Present! Knaag? Present! Satje? Present! 

 

Hu? Ja, echt waar, de konijnen hier melden zich netjes om de paar minuten. Zo ook weer gisteren. Ik was rustig het hok aan het schoonmaken. Toen ik nog geen  minuut bezig was voelde ik opeens een  duwtje tegen mijn rug. Ik schrok me rot, want tja, ik was het even vergeten. Ik draaide me om en daar zat Knaag. Ik weet dat konijnen niet lachen, maar ze keek me lachend aan. Ik begroeten haar, ze kreeg een aaitje en ik ging weer verder. Nog geen minuut later kwam de volgende, Knabbel. Ik kreeg een duwtje: Hallo, hier ben ik! Ik wil aandacht!! Ik wordt er toch altijd weer vrolijk  van. Satje kwam ook nog gezellig kijken.  Ze kwamen  ook nog vaak met z'n 2en of 3en een aantal keer kijken.

 

Maar het mooiste is nog wel: op een dag heeft Satje Knabbel geleerd hoe het moet. Dat klinkt misschien raar, maar het leek er wel heel erg op. Het was een dag zoals alle andere. Ik maakte het hok schoon, de konijnen rende rond in de tuin. Voor deze dag, die al een hele tijdje geleden is, kwamen alleen Knaag en Satje zich 'melden'. Maar ik voelde weer een duwtje op mijn rug, ik keek om, en daar stonden Sat en Knabbel.  Satje had me aangetikt, en Knabbel stond erbij. Misschien heb ik gewoon een rijke fantasie,  maar het leek een beetje alsof Satje zei: kijk, zo eng is het niet! En sinds toen kwam Knabbel steeds vaker zich mee melden, en uiteindelijk helemaal zelf.

 

Het klinkt heel raar als ik het zo zeg, maar zo is het dus echt gegaan😜.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, knaagjeknabbelsuddenly zei:

 

Het klinkt heel raar als ik het zo zeg, maar zo is het dus echt gegaan😜.

 

Zo raar vind ik het niet - hier heb ik ook het idee dat ze elkaar streken leren. Scarlett begon eerst met aankloppen en nu doet Lodewijk het ook.

Schattig dat ze ff komen duwen 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk verhaal @knaagjeknabbelsuddenly zo schattig.

 

Als ik het verblijf schoonmaak (iedere dag vegen en bakken schoonmaken) wil Bobby altijd helpen🤣 yeah right. Hij pakt het vegertje in zijn bekkie en lanceert het steevast op mijn voet. Zo'n klein mannetje met zoveel kracht ik blijf me verbazen. Ik heb een soort brug (plank van 1.5mtr lang en 20cm breed met opstaande rand. Als ik gebukt sta gaat Meike altijd met haar voorpootjes op mijn rug staan. Ik denk dan vaak aan @bunnyempress met één van haar konijnen die op haar rug sprong. Dus ik ga wel langzaam weer omhoog want als ze op mijn rug springt weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. 

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Neeeeeeeeeeeee niet dat blaadje! Baasje, ben je helemaal gek geworden, dat blaadje is víés! - Oftewel, mijn konijnen zijn heel hygiënisch 

 

Hier krijgen  de konijnen altijd veel groenvoer, heerlijk toch? Ja dat vinden de konijnen ook. En met dat groenvoer rennen ze maar al te graag weg. Want stel je voor.... je maatje pakt je eten af! Nee, dat zal niet gebeuren. Dus dan ren je zo ver mogelijk weg. Dan ga je natuurlijk niet op de tegels zitten, maar op de aarde! Wat de konijnen dan niet bedenken is dat het eten vies wordt, maar zodra ze dat door hebben, komen ze terug naar mij. Ze kijken me dan aan van: Het is op! Haha ik weet wel beter. Dan kan ik gaan zoeken waar ze het nu weer gelaten hebben🤣🤣. Ik weer schoonmaken, en dan is het opeens weer lekker. Gekkies😜

 

 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lodewijks neus doet het nú beter, maar toen hij jonger was, deed hij pakken -> lopen -> laten vallen -> naar Scarlett en de groenvoer bak rennen -> pakken -> lopen -> laten vallen -> naar Scarlett en de groenvoer bak rennen etc etc. 
 
Altijd naar dezelfde plek rennen waar dan dus een steeds groter wordende groenvoer stapel lag. Met 3 blaadjes andijvie, 1 stuk wortel, een stukje bloemkool blad etc. 
 

Als de bak leeg was kwam Scarlett ff langs en die at wat hij had laten vallen vrolijk op. Hoe vaak ik er niet bij heb gestaan om gevallen dingen met de hand aan hem te voeren of terug heb gebracht naar de groenvoer bak 🤣🤣
 

Nu vindt hij het dus wel terug, maar dat malle wegrennen kost hem wel eten. Scarlett blijft namelijk gewoon zitten en eet dus meer. 🤣

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Happy birthday!

Jaja, vandaag zijn Knaagje en Knabbel jarig! Ik heb het gisteren gevierd dat kwam iets beter uit, alleen het weer was toch niet al te best. Vandaag dan echt zes jaartjes jong, of zijn ze nu senioren konijnen? Ze hebben een wilgentunnel gekregen, hij viel nadat de groente op waren toch in de smaak. Tja, prioriteiten moet je stellen....😜. En het nieuwe verblijf  is bijna af!! Nu alleen nog een verbinding... 

 

Tot zo ver de update, ik heb het echt zooo druk. Ik loop acht op BB🤭

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .