Ga naar inhoud

Slaapzak?


Aanbevolen berichten

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het heel erg verschilt per konijn. Sommige konijnen doen er helemaal niets mee, anderen maken er graag gebruik van en weer anderen maken ze helemaal kapot. Wat doen jouw konijnen met andere zachte dingen? Of bijvoorbeeld een handdoek? Laten ze die heel of wordt die met graven en/of knagen kapot gemaakt? Zeker als ze aan zacht spul gaan knagen dan zou ik bang zijn voor verstopping als ze het opeten.

De meeste konijnen zijn wel blij met een catcube, fijne schuilplek met verschillende uithangen. Ze kunnen erin en erop. Maar ook die blijken niet zo onverwoestbaar als werd gedacht, als ze koppig genoeg zijn kunnen ze daar ook flink aan knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt inderdaad per konijn wat ze er mee doen en ook of ze het niet slopen 😉 Mijn huidige konijnen zouden het echt slopen, kapot graven, kapot trekken en opeten. Zij krijgen eigenlijk helemaal niets van stof, maar bijvoorbeeld wel een hennepmat waar ze lekker op los kunnen gaan 😂 Maar ik heb vroeger wel konijnen gehad die heerlijk op fleece dekentjes  gingen slapen en dat ook niet kapot knaagden. Voor die konijnen ging het prima.  Catcubes zijn zeker een aanrader, volgens mij is bijna iedereen die ze heeft voor de konijnen er blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster zou een slaapzakje gegarandeerd slopen. Mijn ram zou het misschien wel heel laten, maar ook daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. 
Ik heb 2 catcubes in de ren staan, de sleep versie. Oorspronkelijk hoorden daar 2 kussentjes bij, maar die waren binnen 2 dagen helemaal kapot gevreten. Met de catcubes zelf zijn de konijnen super blij, nu in de winter heb ik ze lekker vol gestopt met stro ❤️

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen bij mijn konijnen. Toen er een zacht hondenkussen klaar lag voor Scarlett na haar castratie had Lodewijk  er al binnen 3 minuten op geplast.

En  Scarlett tolereert zelfs geen handdoek in de reis hondenbench  -  die bijt ze. Dusse... schattig al die slaapzakken, dekens, hangmatjes en kussentjes, maar hier krijgen ze niets. 😅

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze jongens slopen niks aan dekens,kussens,kattenhuisjes van materiaal, Laps tunnel met hangmat en zelfs het kerst kartonnen huisje is nog knaag, plas en poep vrij.

 

1 kartonnen doos hebben ze mooie ronde openingen in gemaakt. Die doos staat er al een half jaar en verder niks meer aan geknaagd.

 

Maar de gipsen muur vinden ze sinds kort geweldig om hun tanden in te zetten🙈 en echt in zo.n rare schuine houding schrapen.

Natuurlijk ook precies achter de bank zo lekker stiekem. Als we het horen krijgen ze een NEE te horen en na 3 keer nee begint Leeuw te stampen en is de muur weer even veilig.  Heb de gaten dicht geplakt met stukken van een plastic placemat bij gebrek aan andere ideeën/opties hihi. Opnieuw stucen heeft toch geen zin.

 

Als jouw konijnen geen slopers zijn lijkt het me een leuk idee 😊

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hier ook al wel stevig geknabbeld aan katoenen handdoeken, dus wellicht toch niet zo'n goed plan dan. Zo'n cat cube lijkt me wel iets voor hen. Ze hebben hier ook 2 mooie gaten geknabbeld in een kartonnen doos waar ze verder afblijven. Geweldig he 🙂

Ik vroeg het me maar af omdat zo'n slaapzakje me wel warm lijkt om nu met die koude samen in te kruipen. Maar ze hebben ook wel andere leuke plekjes vol stro waar ze zich warm kunnen houden. 😊

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hennepmat op de grond liggen. Ze liggen daar veel op. Af en toe graaft Bobby erop los en komt er een gat in. Eens in de zoveel tijd vervang ik die. Als ik er netjes een handdoek of deken in leg gaan ze er naast liggen🤔😂 Dus bij voorkeur hennepmat. Ik heb 2 cat cubes en in 1 heb ik nu eerst een stukje hennepmat liggen met daarbovenop een laag stro. Ze laten het stro in de cat cube liggen gelukkig.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Evee zei:

Ik geef juist die hennepmatjes als sloop project 😂

Ik vindt die dingen zo vervelend om te knippen. Daarnaast eet Pip er ook delen van op. Geen idee of dat schadelijk is eigenlijk.

In het kerstpakket van bb zat een een soort gevlochten mat, die heb ik aan ze gegeven. De volgende dag lag hij in allemaal stukken verspreid door de ren 😂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lulu vond die hondenmatten van de Action altijd geweldig. Die zijn dik en hebben een opstaande rand, dat gebruikte ze als kussentje. Ook de hop en flop was een groot succes, daar lag ze op het laatst altijd in. Ze zat graag ergens onder (dozen, tafels) maar niet ergens in. Ik ken de slaapzakken vooral van cavia's, die zijn er gek op en liggen er prinsheerlijk in te dutten. Superschattig altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

heb ik nu eerst een stukje hennepmat liggen met daarbovenop een laag stro. Ze laten het stro in de cat cube liggen gelukkig.  

Dat heb ik ook zo gedaan. Bovendien heb ik nu een dichte catcube. Elders heb ik een hennepmat liggen op de trap en daar liggen ze ook graag op. Inderdaad bij mij wordt er ook wel eens in gegraven en moet ik hem weer eens vernieuwen. In de catcube is hij ook niet helemaal intact zag ik van de week. Maar die ligt er al heel lang in en voldoet nog goed. Ik vind het ideale dingen en zelfs Flobestendig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .