Ga naar inhoud

Dagboek van Namu en Finn


Evee

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Tjonge wat heftig. Ik word al misselijk als ik het lees. Ik ruik gewoon die krab. Brrr.

Je zult er best wel over in gezeten hebben. Je weet maar nooit wat de gevolgen kunnen zijn.

Letterlijk crap 💩from crab 🤢

 

Gelukkig weer normaal🥳🥳

Hopelijk doet hij dat nooit meer....🙏🙏🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke week beleven we weer avonturen hoor.

Afgelopen week zijn we aangevallen door een agressieve kat in het dorp! Finn had geen schade, ik wel, ik "sloeg" de kat een soort weg en vervolgens hing hij in mijn vinger 😂 Wel een rotwondje precies naast mijn nagel en best diep, de hele week ben ik dus al pleisters aan het plakken omdat het telkens open gaat.

 

Gisteren stond ik 's middags lekker te douchen, had mijn haar geverfd dus lekker even goed uitspoelen en een momentje voor mijzelf. Nou.... kwam er toch opeens gekrijs uit de tuin 😨 Echt, ik dacht dat Finn dood ging. Ik een handdoek om en kleddernat snel de douche uit rennen, kwam mijn man met Finn in zijn armen net naar binnen.

Hij dacht dat Finn zijn poot had gebroken of schouder uit de kom... Namu en Finn renden de tuin in en beukten een beetje tegen elkaar waardoor Finn precies met zijn schouder de paal van de pergola raakte.... die geeft niet mee natuurlijk.

 

Maar nadat iedereen tot rust was konden we helemaal niets ontdekken. Hij liep weer op zijn poot, we mochten overal aanzitten, niets te voelen of te zien... kortom, "drama queen" Finn. Het zal wel bont en blauw zijn onder zijn vachtje vermoed ik, maar ik hoop niet meer schade dan dat.  Een "Finncident" dus.

 

De deurbel ging na 10 minuten overigens omdat de buren kwamen vragen of het wel goed ging en ook vanochtend toen ik liep met de honden werd ik er meerdere keren over aangesproken 😅

 

We houden het wel in de gaten, ergens ben ik toch een beetje bang voor een scheurtje of wat dan ook, maar hij laat niets merken van pijn of ongemak. Morgen moet ik met de kat en konijnen naar de dierenarts, dan laat ik de camerabeelden uit de tuin wel aan de dierenarts zien met de vraag of het slim is om toch foto's te laten maken. Mocht iemand ze willen zien, ik kan ze appen 😂

 

Met Namu gaat het prima overigens, die heeft gelukkig wat minder vaak van dit soort gekke "puber in problemen" acties 😄 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, wat een gedoe. Arme jij! Finn drama queen of bikkel... ik hoop dat de DA duidelijkheid kan scheppen.

 

Wil je dat je vingerpleister blijft zitten, dan moet je hem niet als rondje vinger laten lopen, maar juist gekruisd. Vingers bewegen teveel dus dat werkt niet. Toch denkt iedereen altijd, hop, pleister erop, rondje, klaar. Link met Plaatjes

 

Andere optie is pleister of gaas en dan vingercondoom/vingerbob er omheen. Ik snap niet waarom we dat zo noemen, maar wij hebben er dus een hele hoop in mijn mans maat in de keukenla. Voor als hij weer in zijn vinger snijdt tijdens het koken. Omdat het plastic is, kun je er makkelijk mee douchen, afwassen e.d. en het blijft veel beter zitten.

 

Tot zo ver de EHBO-les 😅

aangepast door bunnyempress
  • Bedankt 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem inderdaad rondom gedaan, ik wist niet dat er instructies waren voor pleisterplakken 😂 In eerste instantie had ik ook alleen gewone pleisters in huis, ik heb van die vingerpleisters nog bij gekocht. 

 

Die vingercondooms zou ik inderdaad eens moeten bestellen, dan heb ik ze voor de volgende keer.

Ik had er vandaag geen pleister om gedaan in de hoop dat het dicht zou blijven, en dat was ook zo gelukkig. Hopelijk haal ik het nu niet opnieuw open. 

 

Het is trouwens vooral irritant omdat ik 30x per dag ofzo mijn handen was (want we hebben huisdieren). En dat is niet lekker als je wondjes of pleisters hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens net nog even de dierenarts gebeld om te vragen of ik Finn wel of niet morgen mee moet (evt. kan) nemen. Ik heb morgen namelijk een vaccinatieafspraak voor de konijnen + seniorencheck voor Luna. Ik wilde even weten of ik in geval van nood Finn mee kon nemen ipv of samen met de andere dieren 😅 

 

Maar als hij echt geen klachten heeft, is foto of onderzoek niet nodig. Ik moet zijn poot nog een beetje manoeuvreren straks om te kijken of hij (spier)pijn heeft. Als het een scheurtje zou zijn, dan zouden we dat wel moeten merken aan pijn of mank lopen. Morgen kan het ook gewoon even besproken worden. Misschien dat we anders wel met z'n allen gaan. Mijn man is vrij morgen en het idee was dat hij bij de honden kon blijven zodat ik rustig alle tijd had voor de konijnen & luna bij de dierenarts. Maar we kunnen ook met "de hele familie".  Dat mijn man daar met de honden een rondje loopt terwijl ik met de kleine huisdieren binnen ben, en indien nodig de dierenarts Finn nog kan onderzoeken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai dat klinkt pijnlijk bij Finn en bij jou. Gelukkig lijkt het mee te vallen. 
 

Haha met de hele familie op pad gaan is al een operatie op zich. Maar het past vast in je nieuwe auto 😉 

 

@bunnyempress wat ik bij je link niet snap is dat er staat dat je niet rondom een vinger moet plakken, maar het eerste plaatje vervolgens een pleister rondom de vinger laat zien. Oké, wel met een knipje er in (in de pleister 🤭). 
 

Ik vind het inderdaad ook altijd irritant als je een wondje aan je vinger hebt en dus steeds moeilijk moet doen met handenwassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Evee zei:

Ik had hem inderdaad rondom gedaan, ik wist niet dat er instructies waren voor pleisterplakken 😂 In eerste instantie had ik ook alleen gewone pleisters in huis, ik heb van die vingerpleisters nog bij gekocht.

 

Die vingercondooms zou ik inderdaad eens moeten bestellen, dan heb ik ze voor de volgende keer.

Ik had er vandaag geen pleister om gedaan in de hoop dat het dicht zou blijven, en dat was ook zo gelukkig. Hopelijk haal ik het nu niet opnieuw open. 

 

Het is trouwens vooral irritant omdat ik 30x per dag ofzo mijn handen was (want we hebben huisdieren). En dat is niet lekker als je wondjes of pleisters hebt. 

 

Geloof me, ik was 30+ bij de cursus en ik had echt zoiets van: waarom verteld *niemand* je dat je een vingerpleister anders moet plakken. 😡 Altijd gingen die krengen los. Weer een vodje dat er half afhing en de wond weer openmaakte. Zo over het topje van je vinger heen. Blijven haken aan dingen. Echt zwaar irritant.  🤬 Zo'n elastische vingerstrip werkt idd beter, maar als je een gewone pleister kruist, zit je vaak ook al goed.

 

Fijn dat hij dicht is gebleven. Ik was ook heel vaak mijn handen, maar heb gelukkig nauwelijks wondjes. Mijn man is niet alleen onhandiger, hij bloedt ook langer door. Bij mij is alles meestal binnen 2 tellen dicht. Maar ik heb een pleister allergie, dus we hebben ook sensitive pleisters. Die mijn man soms opmaakt, omdat hij zo enorm veel pleisters plakt.

 

4 uren geleden, Lienappelsien zei:

@bunnyempress wat ik bij je link niet snap is dat er staat dat je niet rondom een vinger moet plakken, maar het eerste plaatje vervolgens een pleister rondom de vinger laat zien. Oké, wel met een knipje er in (in de pleister 🤭). 
 

Ik vind het inderdaad ook altijd irritant als je een wondje aan je vinger hebt en dus steeds moeilijk moet doen met handenwassen. 

 

 Ik zocht een plaatje waarin 1 wond op de vinger was, dan moet je kruisen, zoals je rechts onderin ziet. Al is dat een panisch lange pleister, meestal kruis je alleen over 1 kootje heen. Die bovenste is als je een langere wond hebt, aan de bovenkant, over 2 kootjes heen. Dan moet je wel inknippen, anders gaat het ook telkens fout. Maar de meeste mensen hebben vaak 1 lang wondje (mes uitgeschoten).

 

Die vingerbobs/vingercondooms werken heel goed met handenwassen. Let alleen wel op dat je de juiste maat besteld. Bij sommige beter gesorteerde drogisterijen kun je ze ook gewoon kopen. Ik heb ze ook weleens gebruikt om zalf aan te brengen op iets of niet medisch een beetje lijm of iets anders - hoef je geen hele handschoen aan.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, bunnyempress zei:

 

Geloof me, ik was 30+ bij de cursus en ik had echt zoiets van: waarom verteld *niemand* je dat je een vingerpleister anders moet plakken. 😡 Altijd gingen die krengen los. Weer een vodje dat er half afhing en de wond weer openmaakte. Zo over het topje van je vinger heen. Blijven haken aan dingen. Echt zwaar irritant.  🤬 Zo'n elastische vingerstrip werkt idd beter, maar als je een gewone pleister kruist, zit je vaak ook al goed.

 

Fijn dat hij dicht is gebleven. Ik was ook heel vaak mijn handen, maar heb gelukkig nauwelijks wondjes. Mijn man is niet alleen onhandiger, hij bloedt ook langer door. Bij mij is alles meestal binnen 2 tellen dicht. Maar ik heb een pleister allergie, dus we hebben ook sensitive pleisters. Die mijn man soms opmaakt, omdat hij zo enorm veel pleisters plakt.

 

 

 Ik zocht een plaatje waarin 1 wond op de vinger was, dan moet je kruisen, zoals je rechts onderin ziet. Al is dat een panisch lange pleister, meestal kruis je alleen over 1 kootje heen. Die bovenste is als je een langere wond hebt, aan de bovenkant, over 2 kootjes heen. Dan moet je wel inknippen, anders gaat het ook telkens fout. Maar de meeste mensen hebben vaak 1 lang wondje (mes uitgeschoten).

 

Die vingerbobs/vingercondooms werken heel goed met handenwassen. Let alleen wel op dat je de juiste maat besteld. Bij sommige beter gesorteerde drogisterijen kun je ze ook gewoon kopen. Ik heb ze ook weleens gebruikt om zalf aan te brengen op iets of niet medisch een beetje lijm of iets anders - hoef je geen hele handschoen aan.

Die eerste afbeelding is inderdaad een lange pleister. Ik vond het verwarrend omdat ernaast ook staat dat je een pleister nooit circulair moet plakken. Vervolgens zie je dat plaatje ernaast 🙈 Maar dat is dus voor grotere wonden.

 

Maar (pas) nu begrijp ik wat je bedoelt met dat je moet kruisen. In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde een kruisje maken met 2 pleisters. Maar het is dus een soort wikkel/draai. Slim! Volgens mij plakt bijna iedereen rondom. Ik zal er volgende keer aan denken! Hopelijk duurt dat nog even. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kaart ken ik echt al heel lang 😄 Die hing toen ik bij Trekpleister werkte daar standaard op het kantoor, bij de verbandtrommel in de buurt. Superhandig! De tips voor de vingers heb ik nog onthouden en pas ik sindsdien altijd toe. Met de normale pleisters dan. Er zijn ook van die waterproof pleisters en die heb ik het liefst. Die hebben om het wondkussen heen aan alle kanten een plaklaag. En als die eenmaal plakt, krijg je hem niet meer makkelijk los. Die krengen zijn echt ideaal.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat me te bedenken dat de lijst met bijnamen voor Finn wel aardig aan het groeien is. Het is wel grappig hoe je per hond / honden toch anderen (bij)namen gebruikt en de naam verwerkt in de dingen die ze doen, die bij ze passen. 

 

Namu, nou moe, grumpy (ze kan zo grommen om niets), held op sokken, malamuts, draak, drakenbaby, gremlin. Als ik dit zo lees geeft het wel weer hoe lastig Namu is van karakter haha. Maar ik wil dus wel even toevoegen dat ik echt trots ben op hoe goed ze het doet. Er zijn echt nog genoeg dingen om aan te werken, maar ook zoveel dingen waar ze enorm in verbeterd is! 

 

Finn, Finnie, Baron van Floofenstein (hij kan met zijn pootjes over elkaar statig op de bank liggen), de Baron, papkaokje (omdat hij van die opgepropte wangetjes heeft, pap kaakje in het zeeuws), Floeftie, invasieve soort. En we spreken ook van: "het is naar de Finnisteinen" en "het was een Finncident", en een "Finnvasie". 

 

En als we het over beiden hebben dan hebben we het meestal over "de monsters". 😂

 

 

  • Haha 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We hebben er nog één bij: Finndegeleidehond 😉 

Hij heeft zondag samen met een heel angstig uit het buitenland geadopteerd hondje door het dorp gelopen. Dat hondje was angstig van ontzettend veel dingen, fietsers, kinderen, scootmobiel. Elke keer schoot het hondje met de staart tussen de benen weg. Maar met Finn naast haar, vond ze het allemaal wel ok. En Finn maakt zich nergens druk om (nouja, een wegrennende kat misschien, maar dat is het ook wel). Het hondje was wel wat kleiner dan Finn, kon dus zelfs onder Finn schuilen 😂 Finndegeleidehond dus... 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .