Ga naar inhoud

Gezondheid Olaf


Mira11

Aanbevolen berichten

Idd heel fijn dat ik duidelijkheid heb. Cindy zei ook dat ik goed op weg was maar dat de brokjes er voor zorgen dat hij in een cirkeltje blijft draaien. 

Ik schrok ook best wel toen ik zag dat zijn maagje zo groot was in vergelijking met Liz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awh, wat zonde zeg! Maar wat fijn wel in hoeverre het fijn is, dat je ten eerste de oorzaak nu weet en zelf ook hebt gezien nu door middel van die foto's die ze je duidelijk hebben gegeven. Hopelijk gaat alles nu goed komen met de andere brokjes ed en heb je er niet al te veel stress meer van/over❤️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van de avond is Olaf weer bij de dierenarts geweest. ☹

Niet eten, hele kleine keuteltjes. Nu heeft hij zijn pijnmedicatie en een soort van Emeprid voor zijn maagje via een injectie gehad. Mocht dit niet voldoende zijn dan moet hij weer terug en krijgt hij een infuus en wordt hij opgenomen.

Gelukkig gaat het weer de goede kant op. 🤞Hij eet weer wat en hobbelt wat rond. 

Hopelijk gaat de aanpak van Chanty Place helpen want dit is niks zo. Zucht.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei JokeC:

Wat of wie is Chanty Place? 

Bij Cindy van Chanty Place heb ik een voedingsadvies aangevraagd. Nu krijgt hij er (als de bestelling binnen is) 3 x daags prozyme en zonnebloem olie bij. Ook krijgt hij ander voer speciaal voor langharige konijnen. Dit om te voorkomen dat zijn brokjes de verstopping steeds groter maken en het dus in stand houden.

aangepast door Mira11
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei JokeC:

Is zij voedingsdeskundige?

Ja. Ze heeft o.a. veel ervaring langharige konijnen. Ze wordt ook ingeschakeld als ondersteuning van een behandeling bv konijnen met EC. Ze helpt ook konijnen waar niemand raad mee weet. Ze gebruikt veel natuurlijke producten en heeft een eigen webwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet op die site komen, waarschijnlijk omdat ik via een beveiligde verbinding werk, vandaar mijn vragen. 🙂 Ik dacht dat prozyme alleen ter preventie mocht en niet als er al sprake is van een verstopping of ophoping. Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei JokeC:

Ik kan niet op die site komen, waarschijnlijk omdat ik via een beveiligde verbinding werk, vandaar mijn vragen. 🙂 Ik dacht dat prozyme alleen ter preventie mocht en niet als er al sprake is van een verstopping of ophoping. Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Zij geeft aan dat het de verstopping zelf niet aanpakt.

De prozyme moeten ervoor zorgen dat de brokjes en andere voeding die aan de haren vast zijn gaan zitten los gaan. 2 uur na die tijd moet ik zonnebloemolie geven zodat het dan naar de darmen afgevoerd wordt en dan naar buiten. 

Als dat gebeurd kan de rest (haren) ook veel makkelijker afgevoerd worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei JokeC:

Spannend, maar niet leuk spannend. Hoe moet je Olaf die zonnebloemolie geven of lust een konijn dat en likt hij dat zelf op?

Ik weet niet of hij dat lekker vind. Het is 1 ml per keer dus best veel om ergens op te doen. Waarschijnlijk in een spuitje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei JokeC:

Ik hoop maar dat die prozyme morgen bezorgd wordt, want dan kun je aan de slag. Heb je de brokjes al wel binnen of komen die ook met die zending? 

Komen ook meteen mee. Kreeg net een e-mail dat de bestelling bij Post.nl ontvangen is en dat het morgen komt. Stond wel bij dat vanwege de drukte wat langer kon duren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is zij ook tijd lang bunnybunch member geweest die Cindy. Ik ken haar volgens mij nog van heel lang geleden. Ik weet niet in hoever ze expert is. Volgens mij heeft ze niet echt er voor geleerd maar misschien inmiddels wel. Ik kan daar niet zo over oordelen verder. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Boefje:

Volgens mij is zij ook tijd lang bunnybunch member geweest die Cindy. Ik ken haar volgens mij nog van heel lang geleden. Ik weet niet in hoever ze expert is. Volgens mij heeft ze niet echt er voor geleerd maar misschien inmiddels wel. Ik kan daar niet zo over oordelen verder. 

Zag wel dat ze veel samen werkt met Konijnenbelangen en er ook artikels voor schrijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei JokeC:

Omdat je niet wist of dat meteen achter elkaar gegeven kon worden met de prozyme en/of medicatie toch? Heb je het hem al gegeven vandaag? 

Oh dat bedoel je. 🙂

Ik mag de Cisaral tegelijk geven. De Metacam en Emeprid geef ik er gewoon een half uur voor. Dat geeft geen stress omdat hij de Metacam zo oplikt uit het spuitje en de Emeprid kan ik in een gezond snackje geven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .