Ga naar inhoud

Konijn gelukkig of ongelukkig?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Sjaak en Fien:

Mijn ouders zeggen dat het echt geen optie is om een ander konijn erbij te nemen vanwege wat ik net zei…

Blijven proberen!! De mijne zeiden dat eerst ook en ook nog om andere redenen. Maar bon, nu beginnen ze erover na te denken. Voor mijn moeder is het een ja en mijn papa moet nog een beetje nadenken. Mijn moedergaat hem wel overhalen😉

aangepast door Punky🐰
Typefouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak en Fien, ik wil je niet op ideeën brengen, maar ouders zijn over het algemeen redelijk makkelijk te manipuleren 😛

(Spreek uit ervaring en merk het nu zelf bij onze kleine ook).

En wat je zou kunnen proberen is een stukje informatie laten lezen hier op bunnybunch waarom een konijn altijd op z'n minst met zijn tweeën moet zitten.

Een konijnkundige DA zal trouwens hetzelfde zeggen.

Probeer ze echt te overtuigen door middel van informatie! 🙂

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei BunnieHop:

@Sjaak en Fien, ik wil je niet op ideeën brengen, maar ouders zijn over het algemeen redelijk makkelijk te manipuleren 😛

(Spreek uit ervaring en merk het nu zelf bij onze kleine ook).

En wat je zou kunnen proberen is een stukje informatie laten lezen hier op bunnybunch waarom een konijn altijd op z'n minst met zijn tweeën moet zitten.

Een konijnkundige DA zal trouwens hetzelfde zeggen.

Probeer ze echt te overtuigen door middel van informatie! 🙂

Thx😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sjaak en Fien:

Ik wil al vanalles en ik maak ze helemaal gek. “Maar t is zo sneu” “maar we kunnen toch ook een oude doen?”😂

Haha 😛

niet geschoten is altijd mis, toch?

Ik zou het gewoon blijven proberen.

En even uit wijsheid en als ouder zijnde (moet tenslotte toch een beetje het goede voorbeeld geven ;p) probeer het eerst d.m.v. een informatieve preek 😛

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BunnieHop:

Haha 😛

niet geschoten is altijd mis, toch?

Ik zou het gewoon blijven proberen.

En even uit wijsheid en als ouder zijnde (moet tenslotte toch een beetje het goede voorbeeld geven ;p) probeer het eerst d.m.v. een informatieve preek 😛

 

 

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Punky🐰:

heb ze al kunnen overtuigen? Bij mij is dat altijd een heel proces. Voordat ik iets mag. Stukje per stukje. Want als dat niet zo gebeurd bij ons. Is het altijd meteen NEE! Dus doe ik het zo. Het vraagt wel heeeeeel veeel geduld. Maar ik kom er wel bijna altijd zo.

Vaak is dat wel een proces hoor.

Ouders over het algemeen zijn vrij koppig.

Ik zei altijd dat ik wel meer toe zou staan, maar ik betrap me er af en toe op dat ik om de meest stomme dingen 'nee' zeg.

En ondanks dat je daar naderhand achter komt, blijf je wel volhouden want je wilt niet dat er over je heen gelopen wordt.

 

Ik snap je punt van het drammen, maar vergeet niet dat er ook ouders zijn waarbij het averechts kan werken.

 

Het beste blijft toch om een hoop informatie te verzamelen en ze daarmee op te schepen, zodat bij hen het kwartje gaat vallen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat laat met reageren, maar inderdaad, succes met het overhalen van je ouders 🙂

Je weet het helaas nooit met konijnen, soms kunnen ze wel ouder dan 10 worden, anderen sterven helaas veel te jong. Wat je denk ik wel kunt zeggen, is dat hij alleen veel sneller weg zal kwijnen dan met een maatje, en als hij iets gaat mankeren, misschien alleen minder kracht zal hebben om door te zetten om er weer bovenop te komen. 

Ik snap de reactie van je ouders wel, een nieuw konijn erbij betekent weer allemaal extra kosten, en als je eigenlijk liever stopt met het houden van konijnen, dan zitten ze daar waarschijnlijk niet op te wachten. Maar uiteindelijk moet je keuzes maken in het belang van het dier, niet die van je portemonnee. 

Wat ik wel weet, is dat veel opvangen hun konijnen plaatsen op voorwaarde dat ze altijd een maatje hebben. Komt jouw overgebleven konijn ook uit een opvang, dan zullen je ouders hen daar ook over moeten inlichten. Waarschijnlijk is er wel iets te regelen, dat je je konijn kunt komen koppelen, en als hij inderdaad over 3 jaar overlijd (wat natuurlijk helemaal nog niet zeker is, hopelijk blijft hij veel langer bij je), dat je het maatje dan weer terug kunt brengen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei happy211:

Wat laat met reageren, maar inderdaad, succes met het overhalen van je ouders 🙂

Je weet het helaas nooit met konijnen, soms kunnen ze wel ouder dan 10 worden, anderen sterven helaas veel te jong. Wat je denk ik wel kunt zeggen, is dat hij alleen veel sneller weg zal kwijnen dan met een maatje, en als hij iets gaat mankeren, misschien alleen minder kracht zal hebben om door te zetten om er weer bovenop te komen. 

Ik snap de reactie van je ouders wel, een nieuw konijn erbij betekent weer allemaal extra kosten, en als je eigenlijk liever stopt met het houden van konijnen, dan zitten ze daar waarschijnlijk niet op te wachten. Maar uiteindelijk moet je keuzes maken in het belang van het dier, niet die van je portemonnee. 

Wat ik wel weet, is dat veel opvangen hun konijnen plaatsen op voorwaarde dat ze altijd een maatje hebben. Komt jouw overgebleven konijn ook uit een opvang, dan zullen je ouders hen daar ook over moeten inlichten. Waarschijnlijk is er wel iets te regelen, dat je je konijn kunt komen koppelen, en als hij inderdaad over 3 jaar overlijd (wat natuurlijk helemaal nog niet zeker is, hopelijk blijft hij veel langer bij je), dat je het maatje dan weer terug kunt brengen.

Ik heb hem van een collega van mijn moeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sjaak en Fien:

Thx allemaal ik heb trouwens nog soort van ruzie gehad met mijn ouders erover, ik wil vanalles 😬, maar ik blijf doorgaan denk ik…😂 thx allemaal.🤷🏻‍♂️

Vervelend hoor dat je van alles wilt voor je konijn en ze het niet goed vinden. Niet te veel ruzie maken 😉

Gewoon af en toe weer even over beginnen. Misschien hebben ze ook even de tijd nodig om aan je ideeën te wennen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Mira11:

Vervelend hoor dat je van alles wilt voor je konijn en ze het niet goed vinden. Niet te veel ruzie maken 😉

Gewoon af en toe weer even over beginnen. Misschien hebben ze ook even de tijd nodig om aan je ideeën te wennen. 

 

Hahaha komt goed hoor! Bedankt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2020 at 18:20 zei BunnieHop:

Vaak is dat wel een proces hoor.

Ouders over het algemeen zijn vrij koppig.

Ik zei altijd dat ik wel meer toe zou staan, maar ik betrap me er af en toe op dat ik om de meest stomme dingen 'nee' zeg.

En ondanks dat je daar naderhand achter komt, blijf je wel volhouden want je wilt niet dat er over je heen gelopen wordt.

 

Ik snap je punt van het drammen, maar vergeet niet dat er ook ouders zijn waarbij het averechts kan werken.

 

Het beste blijft toch om een hoop informatie te verzamelen en ze daarmee op te schepen, zodat bij hen het kwartje gaat vallen.

 

 

 

 

 

Dat heb ik al gedaan!! Maar toch blijven ze twijfelen dus doe ik het stukje per stukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2020 at 19:22 zei happy211:

Wat laat met reageren, maar inderdaad, succes met het overhalen van je ouders 🙂

Je weet het helaas nooit met konijnen, soms kunnen ze wel ouder dan 10 worden, anderen sterven helaas veel te jong. Wat je denk ik wel kunt zeggen, is dat hij alleen veel sneller weg zal kwijnen dan met een maatje, en als hij iets gaat mankeren, misschien alleen minder kracht zal hebben om door te zetten om er weer bovenop te komen. 

Ik snap de reactie van je ouders wel, een nieuw konijn erbij betekent weer allemaal extra kosten, en als je eigenlijk liever stopt met het houden van konijnen, dan zitten ze daar waarschijnlijk niet op te wachten. Maar uiteindelijk moet je keuzes maken in het belang van het dier, niet die van je portemonnee. 

Wat ik wel weet, is dat veel opvangen hun konijnen plaatsen op voorwaarde dat ze altijd een maatje hebben. Komt jouw overgebleven konijn ook uit een opvang, dan zullen je ouders hen daar ook over moeten inlichten. Waarschijnlijk is er wel iets te regelen, dat je je konijn kunt komen koppelen, en als hij inderdaad over 3 jaar overlijd (wat natuurlijk helemaal nog niet zeker is, hopelijk blijft hij veel langer bij je), dat je het maatje dan weer terug kunt brengen.

Hij komt van mijn beste vriendin. Zij had 5 konijntjes gekregen. Ze hadden een ‘oeps-nestje’ . Ondertussen hebben ze al vier ‘oeps-nestjes’. Ik heb haar al vaak gezegd dat ze de mannetjes moet laten castreren maar dat willen ze niet doen. Allez, haar ouders en zij (zij en haar zus)stemmen dan in. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .