Ga naar inhoud

Konijn gelukkig of ongelukkig?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Zojuist zei BunnieHop:

Zeg maar 'je' hoor, je laat me zo oud voelen. Haha.

 

Ik weet dat zijn maatje EC had en dat je ze gescheiden had zitten (als ik het verkeerd heb, verbeter me alsjeblieft).

Hoe lang zaten ze gescheiden van elkaar?

Ongv 2 weken en dan 1 dag per week half uurtje bij elkaar gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sjaak en Fien:

Als wij nu een konijntje erbij nemen, is Sjaak over 3 jaar ongv dood, en blijft de ander leven en blijft het altijd zo doorgaan met 1 konijn erbij.

Dat klopt, daarom brengen mensen die willen stoppen met konijnen het overgebleven konijn naar de opvang. Daar krijgt hij dan een nieuw vriendinnetje. Van de opvang waar mijn konijnen vandaan komen moet dat zelfs, ik mocht hun konijnen alleen adopteren onder de voorwaarde dat ze niet alleen blijven. Als er geen konijntje bij mag, dan kun je Sjaak het beste naar een opvang brengen, of een ander huisje voor hem zoeken waar hij wel weer een vriendin krijgt. Een konijn alleen is gewoon niet ok. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Punky🐰:

Nee, dat is niet zo prima als je denkt. Natuurlijk moet je geen 3 uur bij je konijn gaan zitten. Maar probeer iets meer dan 20 minuutjes per dag.

Tja ik ga kijken, hij heeft een hok van 3 meter dus dat zit denk ik wel snor, verder probeer ik hem met lekker weer binnen te laten snuffelen, en renenn, geweldig gezicht, dat is namelijk makkelijker voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Eefje:

Dat klopt, daarom brengen mensen die willen stoppen met konijnen het overgebleven konijn naar de opvang. Daar krijgt hij dan een nieuw vriendinnetje. Van de opvang waar mijn konijnen vandaan komen moet dat zelfs, ik mocht hun konijnen alleen adopteren onder de voorwaarde dat ze niet alleen blijven. Als er geen konijntje bij mag, dan kun je Sjaak het beste naar een opvang brengen, of een ander huisje voor hem zoeken waar hij wel weer een vriendin krijgt. Een konijn alleen is gewoon niet ok. 

Neeeeee, ik wil Sjaak houden😞 ik zal idd toch maar zoeken naar een ander konijntje en vragen aan mijn ouders😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @Eefje zegt klopt wel.

Konijnen zijn nou eenmaal sociale dieren.

 

Die van mij zat een weekje alleen en constant te zoeken en die werd op den duur zo depressief als wat.

Nu is dat bij jou nog niet zo enorm erg lijkt wel (ben ik tevens heel erg blij mee voor je!) maar hij moet wel contact kunnen hebben met een soortgenootje 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BunnieHop:

Wat @Eefje zegt klopt wel.

Konijnen zijn nou eenmaal sociale dieren.

 

Die van mij zat een weekje alleen en constant te zoeken en die werd op den duur zo depressief als wat.

Nu is dat bij jou nog niet zo enorm erg lijkt wel (ben ik tevens heel erg blij mee voor je!) maar hij moet wel contact kunnen hebben met een soortgenootje 🙂

Ja die van mij had zichzelf klem gekropen, heel sneu

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sjaak en Fien:

Tja ik ga kijken, hij heeft een hok van 3 meter dus dat zit denk ik wel snor, verder probeer ik hem met lekker weer binnen te laten snuffelen, en renenn, geweldig gezicht, dat is namelijk makkelijker voor mij

Ja, heel goed! Ja, 3 meter voor een konijn is wel veel, gelukkig! Mijn konijn heeft iets meer ‘aar dat doet er niet toe. Drie meter is echt meer dan genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Sjaak en Fien:

Ja die van mij had zichzelf klem gekropen, heel sneu

Pff 😐

dan geeft hij het wel aan dat hij toch een stukje mist wat hem compleet maakt.

 

Nogmaals, kijk of je er een leuke bejaarde bij kan zetten (ik neem aan dat ie al vrij oud is?) en laat hem gelukkig met een ander konijntje samen oud worden 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BunnieHop:

Pff 😐

dan geeft hij het wel aan dat hij toch een stukje mist wat hem compleet maakt.

 

Nogmaals, kijk of je er een leuke bejaarde bij kan zetten (ik neem aan dat ie al vrij oud is?) en laat hem gelukkig met een ander konijntje samen oud worden 🙂

Wat ik net al zei mijn ouder vinden dat exht geen optie😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .