Ga naar inhoud

Konijn gelukkig of ongelukkig?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn konijn heeft sinds een aantal weken geen maatje meer, en sinds dien doet hij weer binkies, hij lijkt het leuker te vinden en is veeeel enthousiaster als ik aankom en in het hok ga, maar heel soms zit hij stil en negeert hij mij😔 waarom? Voelt hij zich soms niet lekker? Of toch eenzaam?

aangepast door Sjaak en Fien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, hier kan ik niet meteen een antwoord op geven.mijn konijn is ook alleen en is al altijd alleen geweest.(jammer genoeg, ik wil er nog iets aan veranderen. Daarmee ben ik nu bezig) misschien kan het inderdaad dat hij zich niet lekker voelt. Bel eens naar de DA en vraag wat het kan zijn. Of alleszins iemand die er veel over weet. Ik denk niet dat hij veel gelukkiger is zonder maatje. Als je de mogelijkheid hebt, pak er dan gewoon nog eentje. Hij is gewoon veel enthousiaster als je bij hem

bent want dan heeft hij gezelschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Sjaak en Fien:

Hoi, mijn konijn heeft sinds een aantal weken geen maatje meer, en sinds dien doet hij weer binkies, hij lijkt het leuker te vinden en is veeeel enthousiaster als ik aankom en in het hok ga, maar heel soms zit hij stil en negeert hij mij😔 waarom? Voelt hij zich soms niet lekker? Of toch eenzaam?

Ik denk dat hij wel een beetje eenzaam is als ik het zo uit je verhaal goed begrijp.

Jij bent nu nog de enige waarmee hij interactie heeft. Dus mogelijk als hij wacht op iemand en hij ziet jou dat hij binkies maakt omdat hij weet dat hij toch een soort van niet alleen is.

Het kan ook zijn dat hij stiekem wel verlangt naar een konijnenmaatje en daarom af en toe stil zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei BunnieHop:

Ik denk dat hij wel een beetje eenzaam is als ik het zo uit je verhaal goed begrijp.

Jij bent nu nog de enige waarmee hij interactie heeft. Dus mogelijk als hij wacht op iemand en hij ziet jou dat hij binkies maakt omdat hij weet dat hij toch een soort van niet alleen is.

Het kan ook zijn dat hij stiekem wel verlangt naar een konijnenmaatje en daarom af en toe stil zit.

Hij maakt juist binkies als ik er niet ben en hij ligt altijd lekker languit, alleen als het minder mooi weer is is hij af en toe zo somber… bedankt voor jullie reacties.

aangepast door Sjaak en Fien
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei BunnieHop:

Ik denk dat hij wel een beetje eenzaam is als ik het zo uit je verhaal goed begrijp.

Jij bent nu nog de enige waarmee hij interactie heeft. Dus mogelijk als hij wacht op iemand en hij ziet jou dat hij binkies maakt omdat hij weet dat hij toch een soort van niet alleen is.

Het kan ook zijn dat hij stiekem wel verlangt naar een konijnenmaatje en daarom af en toe stil zit.

Amai, jij kan dat goed uitleggen😜!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sjaak en Fien:

Tja dat is voor ons niet echt een optie, ik probeer hem zoveel mogelijk te vermaken…

Hoezo is het geen optie? Je had toch twee konijnen toen is er eentje naar de konijnenhemel gegaan. Waarom,zou je er nu geen twee kunnen pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Punky🐰:

Hoezo is het geen optie? Je had toch twee konijnen toen is er eentje naar de konijnenhemel gegaan. Waarom,zou je er nu geen twee kunnen pakken?

Als wij nu een konijntje erbij nemen, is Sjaak over 3 jaar ongv dood, en blijft de ander leven en blijft het altijd zo doorgaan met 1 konijn erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Sjaak en Fien:

Ja

Dan moet je hem echt meer aandacht geven. Als je weet dat ik 3 uur bij mijn konijn zit. En het is dan ook nog een binnekonijn dus die heeft constant mensen om zich heen. Ja, meer aandacht geven. 20 min. Per dag is echt te weinig voor een buitenkonijn dat alleen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .