Ga naar inhoud

Favoriete groente


Roos1995

Aanbevolen berichten

Mijn twee teddy dwergjes hielden eerst totaal niet van groente etc. Sinds ik een moestuintje heb eten ze gek genoeg wel peterselie, andijvie, blaadje sla etc.

 

welke groenten vinden jullie konijnen nou echt lekker? Dan kan ik deze een keer zaaien om te proberen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als "basisgroente" meestal of witlof, of andijvie. Daar eten alle vier de konijnen hier met smaak van, en het zijn veilige groentes om mee te starten / om ruim te geven. Daarbij krijgen ze dan nog een aantal andere soorten (net wat er in de aanbieding is in de supermarkt wat de konijnen mogen eten), vaak in ieder geval één koolsoort en verder seizoensgroente en kruiden/gras uit de tuin.

 

Vandaag was het bijvoorbeeld. andijvie, paksoi,  sla, komkommer en courgette. Een keer of 2-3 per week kan er ook een klein beetje fruit in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is wortelloof de grootste favoriet. Dat is voor jou wel lastig, want wortel is nou niet bepaald een snelle groente... al heb je wel veel loof als ze uiteindelijk geoogst kunnen worden. 

Radijs gaat wel heel snel. Dat blad vinden ze ook superlekker, en dan heb jij lekker radijsjes, twee vliegen in een klap!

Munt, ook best een turbo kruid. Tip: zaai het in een pot en niet in je tuin, want anders kun je volgend jaar in alle hoeken van je tuin munt plukken, het woekert enorm. 

Citroenmelisse, groeit hard en breidt snel uit, vinden ze ook heel lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andijvie is hier nummer 1 gevolg door witlof. Ik geef ook spinazie ter afwisseling. En ik heb weleens rucola gegeven, maar dat eten ze zichtbaar van "nou er is niks beters dus voorruit dan maar..."

 

Verder lusten ze alle fruit die ik tot nu toe heb geprobeerd, ze eten nog net niet je ledematen erbij op. :') Aardbeien, banaan, druif, kiwi, krentjes...Zijn ze allemaal gek op!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andijvie, boerenkool en witlof staan hier op nummer 1 gevolgd door wortelloof, broccoli en bloemkoolblad. 

Paprika en radijs laten ze links liggen.

Als kruiden zijn dille, selderij, basilicum, munt en koriander favoriet. Monky is gek op peterselie maar Binky weer niet.

Appel zijn ze gek op maar dat krijgen ze maar zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef meestal andijvie of witlof als basis en dan vul ik dat aan met wat ik nog heb liggen. Jip vindt echt alles lekker maar Mila is best een kieskeurige en vind heel veel dingen niet zo lekker. Als ik bijv komkommer voorhoudt dan pakt ze het niet en wacht ze gewoon op iets beters haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .