Ga naar inhoud

Klaver heeft EC


Lonja

Aanbevolen berichten

Hm eerst dacht ik dat is misschien wel een idee maar toen dacht ik dan komt alle urine en keutels direct op de huid, dat maakt het misschien alleen erger? Ik denk namelijk dat het op de huid ook blijft plakken omdat ze er gewoon op zit. Ze duwt het vast eigenlijk. Anderzijds is het moeilijk weg te halen omdat het helemaal in de haren plakt... even over denken.

Mijn vriend zou vanavond nog 1 keer proberen en Anjo is mijn held van de dag want die komt morgen en overmorgen helpen :)

Daarna kijken we wel even wat de situatie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel toch ook wel een beetje met je vriend mee. (om even voor die arme jongen op te komen ;) ) In de opvang heb ik best wat sneue EC-konijntjes gezien en ik vond dat ook altijd erg moeilijk. In elk geval lag de grens van doorgaan met behandelen bij mij anders dan bij de eigenaresse van de opvang. Je vriend en jij kunnen daar natuurlijk anders naar kijken en over denken.


Lief dat Anjo je de komende dagen helpt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze verplaatst zichzelf veel, ze lijkt er geen meter minder om te maken. Sjeest gewoon overal heen waar ze wil zijn.

Alleen juist net vandaag is ze rustiger. Mijn vriend valt het niet op maar mij wel. Eet nog wel goed. Misschien is ze wat lomer doordat de verwarming aan staat nu. Ik weet het niet. Maar alle andere dagen is ze actief geweest. Ze heeft trouwens wel gisteren nog de wilgentak kaal gegeten. Vandaag is ze aan het speeltje uit de goodybag begonnen.

Ik snap jou ook ergens wel Christa, ik wil haar zelf ook niet wekenlang zo schoon moeten gaan maken. Mijn vriend vindt niet dat het afgelopen moet zijn, hij hoopt ook dat ze het gaat halen, maar hij is gewoon te zachtaardig. Ik denk: het is maar 5 minuutjes per dag even niet leuk en het doet geen pijn. Schone doeken neerleggen hetzelfde verhaal. Even niet leuk maar doet geen zeer en is voor eigen bestwil. Het blijft iedere dag iets om over na te denken, het is niet zwart-wit. Zo'n dag als vandaag dat ze zo rustig is dan denk ik ook: hm, zo moet het geen weken blijven. Maar ziek zijn mag bij mij ook tot op bepaalde hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem wat de partner betreft ;) die durft ook niks omdat ie bang is ze pijn te doen.


 


Wel lastig Lonja, wat is nu wijsheid, ik zou zolang zij niet lijkt te lijden, proberen om haar erdoor te krijgen. Naar mijn idee geven ze het vaak zelf wel aan of ze nog wel of niet meer willen. Dat voel je wel aan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook wel. Ze is vanavond weer een stuk enthousiaster en actiever, dus misschien was ze eerder gewoon even moe.

En goed nieuws; ze had vandaag geen poep aan haar kont! Het is haar dus toch gelukt erbij te komen.

Wel was het nat van de urine, dat was eerder dan weer niet. Maar dat is vrij snel weer droog geworden.

Ook vertrouw ik soms die ene achterpoot nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal eens dat je soms even niet zo aardig moet zijn.

Iedere keer de wond van het abces bij Wim spoelen was ook niet leuk maar nodig. En straks als jullie ooit kinderen krijgen moet je vaak ook dingen doen die zij niet zo leuk vinden maar wel voor hun best wil is.

Nat van urine is wel normaal denk ik ze plassen vaak heel veel. Fijn dat hij nu wel schoon was.

Het kan op en af gaan dus schrik niet als het morgen weer wat minder is.

Ben je gestopt met de Dexamethason?

Beterschap en dikke knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ben nog niet gestopt. Wil van het weekend kijken of ik kan minderen want dan heb ik er beter zich op dan wanneer ik aan het werk ben. Misschien morgen niks geven in de ochtend en savonds pas. Of later in de ochtend dan normaal en zo steeds meer tijd ertussen laten.

Volgens mij is ze vandaag ook weer schoon gebleven. Haar houding is vandaag en gisteren anders, met de achterkant op haar zij. Daardoor zal het wel komen dan, dan wordt het niet over de onderkant uit gesmeerd. Ga haar denk ik straks wel even uit die houding halen want de hele tijd dezelfde houding zal niet goed zijn. Dan maar weer even met de kont op de grond en de poten naar de zijkant.

Vandaag was ze ook weer gewoon levendig en gezellig gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het proberen te minderen met de dex was van korte duur. Ze voelde zich gelijk helemaal niet lekker meer. Laag maar lusteloos verstopt en at maar weinig. Nergens zin in. Haar klachten verergerden verder niet maar ik had nu gewoon meer tijd er tussen laten zitten en dat is dus geen fijn plan. Nu ga ik nog proberen de dosis op dezelfde tijd te geven maar dan steeds een beetje minder. Ze moet zich niet beroerd gaan voelen want dan is het klaar wat mij betreft. Wil niet dat ze lijdt.

Morgen ga ik ook informeren bij de dierenarts over Valbazen en nog wat andere opties omdat ik niet het idee heb dat de Panacur wat gaat doen. Ze krijgt nu 2,5 week Panacur en het blijft hetzelfde.

Heb een heel artikel gevonden waarin veel meer opties genoemd worden en ook staat dat Panacur soms bij het ene konijn werkt en weer iets anders bij het andere konijn. Vraag me af waarom je nooit van die andere medicatie hoort, ik hoorde er nu van Belleke voor het eerst pas van. Maar daar kan mijn dierenarts vast wel meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje hier word ik echt niet vrolijk van. En jij nog minder.

Je zou inderdaad al iets moeten zien.

Dat het op en neer gaat dat het soms beter lijkt te gaan en dan ineens weer heel slecht is wel normaal.

Maar het moet wel steeds iets beter gaan.

Mijn dierenarts had toen een congres gehad met buitenlandse dierenartsen dus misschien inderdaad eens rondneuzen door buitenlandse sites te bezoeken.

Welke medicatie zij gebruiken. Bij Happy heb ik echt goede ervaringen met die Valbazen ik ga eens even zoeken of ik de praktijk waar Sandra nu werkt kan vinden.

Zal ik haar eens bellen.

Heel veel sterkte knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook van een buitenlandse site inderdaad. http://www.rabbitnetwork.org/articles/treatment.shtml

Dan denk ik allemaal dingen die kunnen werken, waarom houden we het hier allemaal bij Panacur...Zal misschien een goede reden voor zijn en als die er is dan ga ik ook niet door en laat ik haar inslapen. Maar dat kan voor mijn gevoel niet als ik niet haar alle kansen heb gegeven. En heb van het begin af weinig vertrouwen in Panacur gehad omdat het bij Stip ook niks deed en ze vast elkaar besmet hebben want Klaver heeft zat momenten van slechte weerstand gehad, die is zo goed als dood geweest en nog nooit 1 symptoom gehad van EC. Kan dus eigenlijk gewoon niet anders zijn en dan is het niet gek als het bij haar ook niet werkt. Dus gewoon eerst een goede reden waarom alles nou van die Panacur af moet hangen.

Dat het slecht ging was zeker weten omdat ik de dexamethason uitgesteld had, een uurtje of anderhalf nadat ik het weer gegeven had was ze weer helemaal boven Jan.

Hoelang heb jij toen eerst Panacur gegeven voordat je over bent gestapt op Valbazen? En hoe lang duurde het toen voor hij beter werd met Valbazen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan Sandra niet vinden. Ik weet haar achternaam niet meer. Zij is toen naar Hattem verhuisd maar daar in de praktijk kan ik onder medewerkers haar niet vinden. Zij had zelf ook konijnen en was zer geïnteresseerd in alles wat met konijnen te maken had. Bijscholingen congressen etc.

De eerste keer kreeg Happy meteen Valbazen. Daar knapte hij vrij snel van op. De tweede keer kreeg hij panacure en daar reageerde hij slecht op. Kreeg er darmproblemen van echt dik slijm en ging niet vooruit.

Toen gevraagd voor die Valbazen en ik merkte toen vrij snel weer vooruitgang. Ook de diarree slijm was er niet meer.

Ik hoop zo dat dit het middel voor Klaver wordt. Je moet er toch niet aan denken dat je haar nu ook nog moet missen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de groep waar Panacur ook onder valt zijn nog een aantal medicijnen. Zo ook de Valbazen die Belleke heeft gebruikt. Dit middel wordt ook vaak gebruikt bij schapen. Belleke heeft er dus goede ervaring mee, dus wellicht is het voor Klaver het proberen waard. Ben benieuwd wat je dierenarts ervan vindt, En inderdaad Lonja, het is feitelijk raar dat alles hier met Panacur opgelost moet worden, terwijl er ook nog andere middelen zijn. Bij antibiotica heb je ook verschillende soorten. Als je de verkeerde AB krijg dan gaat de kwaal ook niet over, dus waarom zou dat ook niet zo met Panacur zijn. Hopelijk staat je dierenarts er voor open en mag het Klaver vooruitgang gaan bieden. Ik hoop het zo voor Klaver, maar ook voor jou.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik ook, precies mijn gedachte StamperPluis.

Mijn dierenarts gebeld en die wil het best proberen. Ook al had ze er geen ervaring mee bij EC. Ze vroeg hoe ik hier nu bij kwam en heb jouw verhaal verteld Belleke. Probleem is alleen dat ze het niet hebben. Ze gaan proberen het te bestellen. Mocht het nu niet lukken om aan albendazol (wat valbazen is) te komen dan kunnen we ook nog eens kijken naar een oxybendazol. Ondertussen blijf ik wel nu de Fenbendazol (Panacur) geven op aanraden van de dierenarts.

Hoop echt dat het wat is. Dom dat ik hier niet eerder naar ben gaan zoeken, loop verdorie al een half jaar te rotzooien met die stomme ziekte terwijl het eigenlijk zo voor de hand ligt dat er meer moet zijn dan Panacur zoals er inderdaad ook verschillende vormen antibiotica zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat hier ook veel boeren wonen en schapenhouders dat ze het hier wel in de praktijk hebben.

Je kan het misschien via internet krijgen maar dan moet je waarschjnlijk weer grote hoeveelheid bestellen.

Bah wat een gedoe met jouw diertjes vind het echt erg voor je.

Knuffels Belleke

Ik wist ineens de achternaam weer maar ik kan haar maar niet vinden stom he.

Volgens mij heette ze Sandra Boelens weet niet of het zo gespeld word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Christaaa aangeeft, je moet je niet schuldig en dom voelen. Een dierenarts heeft veel meer bekendheid met medicijnen dan wij dat kunnen hebben. Wij kunnen ons alleen maar richten op eigen ervaringen en de ervaringen die hier op het forum gedeeld worden, en daarmee in overleg gaan met de dierenarts als blijkt dat een bepaald medicijn niet helpt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook goede ervaringen met Valbazen, Lonja.


Toen Fleur verdacht was van EC kreeg ik van mijn dierenarts Valbazen. Ik was daar niet zo blij mee, want iedereen gebruikt toch Panacur.


Toch gestart met Valbazen en Fleur is snel en helemaal genezen. Het enige was dat ze sindsdien altijd veel dronk/plaste, wat ik aan de EC weet, maar verder zag je niets meer aan haar. Onze dierenarts gebruikte Valbazen geloof ik ook omdat het goedkoper was.


Ik hoop echt dat het bij Klaver ook wat doet! Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om nog een positieve ervaring met valbazen te horen!

Belleke, degene die Ainariel gevonden heeft, is dat haar? Dan kan ik dat doorgeven aan mijn dierenarts, wellicht kan ze contact met haar opnemen als ze meer wil weten.

Schapen hebben we hier in Brabant ook dus dat zou het probleem niet moeten zijn ;)

de dierenarts gaat het via Internet proberen te bestellen inderdaad.

Jullie hebben wel gelijk dat ik geen dierenarts ben maar vind het toch stom om er niet aan gedacht te hebben. Ik ken de medicijnen dan wel niet maar de gedachte dat er meer moet zijn dan Panacur is toch vrij voor de hand liggend. Gewoon een aanname die nergens op slaat maar ja, nu te laat voor Stip iig. Hoe dan ook weer wat wijzer nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is haar.

Stom dat ik haar niet kon vinden.

Ik vond haar altijd erg betrokken bij mijn opvang en had veel kennis.

Omdat zij zelf ook konijnen had.

Zou haar inderdaad bellen.

Fijn trouwens dat er toch meer mensen zijn die Valbazen gehad hebben en het goed geholpen heeft.

Ik was al bang dat als het niet holp ik misschien verkeerd advies had gegeven.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah Belleke daar zou ik niet bang voor zijn. In die link die ik gevonden had was men er ook positief over. En mijn dierenarts had het ook wel gezegd als het geen goed idee was.

Bovendien kan er niet veel fout mee gaan, ben nu al 2,5 week bezig met die Panacur die niks doet dus ik kan nu nog netjes die kuur Panacur afmaken (waarvan ik echt 0 vertrouwen heb dat het nog wat gaat doen) of iets anders geven waarvan ik ten minste niet weet óf het werkt maakt het dan al dat het eigenlijk altijd beter is.

Ik zal morgen even bellen om de naam van jouw dierenarts van toen door te geven aan mijn dierenarts. Zij kan er ongetwijfeld meer over vertellen. Dank je wel, en ook Ainariel bedankt voor het vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .