Ga naar inhoud

Klaver heeft EC


Lonja

Aanbevolen berichten

Jeetje wat een karakter zeg! Op zich wel positief dat ze niet bij de pakken neer gaat zitten, maar dit is wel weer de andere kant van het verhaal. Lastige keuze wat je moet doen. Hopelijk kan je haar gauw in een stuk eigen ren zetten en wordt ze wat dat betreft wat rustiger.


 


Gaat het met jou ook nog goed?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat wel oké hoor. Het vergt veel tijd en energie maar als ze er daardoor weer bovenop komt heb ik er natuurlijk alles voor over. Halverwege dit berichtje moest ik alweer opstaan en er naartoe want hoorde de kei weer. Ik wilde heel even zitten maar het komt er niet van. We hebben een grote wilgentak afgezaagd zodat ze zich daarop kan botvieren maar het helpt niet.

Uiteindelijk hebben we haar even af kunnen leiden en toen ging ze even liggen. Erbij gebleven en geknuffeld maar ze is nu weer begonnen en dus ga ik weer even weg. Hopelijk begrijpt ze dat ze dan geen aandacht krijgt en dus beter rustig aan doet. Ze heeft uit nijd ook de rubber rand van de mat kapot gebeten.

Morgen krijgt ze echt geen dex want ze voelt zich er veel beter door dan ze is en gebruikt teveel energie zo. Natuurlijk leuk dat ze toont vechtlust te hebben en graag wil maar dat weet ik zo ook wel.

Al zal ze zich altijd druk blijven maken, (ik hoorde weer wat, ben nu weer bij haar, volgens mij is ze weer eens van het krukje af gesodemieterd waar ze op gaat staan en zo over de panelen probeert te springen. Heeft even wat gegeten en nu weer tralie knagen) maar alleen als ze echt heel ziek is wordt ze rustig. Zaterdag was het net een normaal konijn, dan is het dus ook niet goed en daarom dacht ik ook dat ze heel moe was.

Maar dit is ook om gek van te worden. Of ze moet zieker worden zonder dex of ze gaat gauw weer naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus geen dexamethason gegeven en het gaat dus steeds slechter qua lopen in de loop van de dag en ze sleept inmiddels weer met haar achterlijf. Ze is nu ten minste zoals bij haar toestand past. Rust veel, eet minder, zit meer weg gekropen, niet meer met ontsnappen bezig. klinkt misschien gek maar lijkt me toch beter. Ze draafde nogal door gisteren. Dat kan toch niet goed zijn. Die energie komt toch ook ergens vandaan terwijl hij er blijkbaar niet echt is.

Morgenochtend geef ik haar pas weer dexamethason. Want anderzijds is het weer wel goed als ze wat beter in beweging blijft denk ik. Het hoeft niet zo overdreven als gisteren (ze stond nota bene zelfs een paar keer wiebelend op de achterpoten in de stokstaart-houding) maar moet het ook weer niet verder laten vorderen qua achteruitgang want dan valt er op een gegeven moment steeds meer weg denk ik. Nu heeft ze haar voorpoten nog.

Maar het blijft zo een beetje van dag tot dag bekijken. Het liefst zou ik geen dexamethason gebruiken al hoort dat bij de behandeling en helpt het zo goed. Dus het voelt als een koord waar ik over balanceer, het heeft qua werking zoveel voors en tegens en ik wilde graag dat er wat meer over bekend was in plaats van dat ik zelf steeds moet denken wat invloed heeft op wat en waar we op in moeten zetten. Misschien toch eens proberen te bellen met Wilhelminapark aangezien die wel beter inzicht kunnen geven in het medicijngebruik denk ik. Maar eerst morgenochtend nog eens overleggen met mijn eigen dierenarts.

Oja ze is toch niet incontinent. Alles gaat nu netjes op de bak. Het was denk ik territorium markeren. Stip en Muts hebben op deze mat gezeten dus wellicht moest ie daarom ondergepist worden. Nu is het blijkbaar goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook maar het lijkt wederom precies hetzelfde te werken als bij Stip. Toch kan ik op internet geen verhalen van EC vinden waar corticosteroïden zo'n enorme invloed hebben. Vandaar dat ik toch misschien Wilhelminapark maar eens moet bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je verhaal over Klaver op de achtergrond meegelezen. Vervelend voor je Lonja, dat je weer te maken heb met een konijn met EC.

Ik heb zelf ook konijnen met EC gehad, waarvan er eentje o.a. dexamethason-injecties heeft gekregen. Deze injecties kreeg ze op de kliniek (Wilhelminapark). Ze is daar een aantal dagen gebleven omdat ze ook vitamine B injecties kreeg (deze moeten op de kliniek gegeven worden). 1 van haar symptomen was dat haar achterhand niet meer stabiel was, waardoor het leek of ze telkens struikelde. Ze sleepte soms ook met haar achterpootjes, Bij haar hebben de injecties echt een goede uitwerking gehad. Na vier dagen mocht ze weer naar huis en liep ze weer normaal.

Natuurlijk is het ene geval anders dan het andere, maar ik heb zelf goede ervaring met de injecties.

Je kan altijd overleggen met Wilhelminapark over het medicijngebruik. Wellicht zit je al op de juiste weg qua medicijnen, maar geeft het je dan een gerust gevoel dat hetgeen je doet ook goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook goede ervaring met dexamethason. Ik heb 3 konijnen met ec gehad waarvan alleen de laatste dexamethason heeft gekregen en alleen het laatste konijntje heeft het overleeft. Ze heeft na een paar jaar nog steeds lichtjes een scheef kopje maar ze kan alles weer. Ik zag mijn geest alweer kruipen toen nummer 3 zich aandiende. Ik ben er bij alle 3 snel bij geweest. Bij het laatste konijntje ben ik naar een andere dierenarts gegaan en die heeft haar een aantal dagen opgenomen waar ze dan ook de spuiten kreeg. Ik zag toen echt herstel terwijl ik bij de andere 2 die geen dexamethason hebben gekregen geen herstel heb gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee! Ik denk dat er misschien wel varianten zijn?

@StamperPluis en Manon73: bedankt voor jullie reacties. Maar hoe lang hebben jullie die dexamethason door gegeven? Ik bedoel eigenlijk dat je dat alleen in het begin hoort te geven toch, je moet ergens stoppen toch? En dat lukt bij mijn konijnen niet. Ze zijn eigenlijk nog gewoon ziek. Maar dat zie je niet.

Ik heb gisteravond voor ik ging slapen toch alweer maar de dexamethason gegeven, ze kon echt weer helemaal niks meer met haar achterlijf en de achterpoten lagen erachter en staken naar buiten uit.

Vanmorgen gaat het ietsje beter (nog wel verlamd) maar ik heb ook terrornijn weer terug. Bovendien heeft ze weer het hele kleed onder geplast en is haar hele achterhand nat, tot boven de staart. Moet ik dit wassen of alleen droog deppen? (Wat ik al doe maar blijft nattig. )

Terrornijn wassen wordt een waterballet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gedoe zeg. Als het wassen van Klaver zo'n waterballet wordt, zou ik zelf proberen om haar achterhand wellicht met een natte washand al deppend schoon te krijgen. Daarbij kan ze gewoon op vier poten blijven staan terwijl jij de boel schoon dept. Dit geeft toch minder stress dan het wassen, want stress is niet goed voor de genezing van EC. 


 


Wat betreft de dexamethason. Mijn Nijntje heeft dat toen alleen gedurende vier dagen in de kliniek geinjecteerd gekregen. Wellicht was het ook wel de combi met de vitamine B injecties wat ervoor gezorgd heeft dat ze na vier dagen weer normaal liep. Vitamine B injecties zijn pijnlijk maar dragen wel bij aan het herstel van de zenuwcellen. Dexamethason is er om reactie en zwelling af te remmen.


Eenmaal thuis moest ik verder gaan met Panacur, Duplocilinne injecteren en Metacam. Metacam heeft ze op de kliniek niet gekregen omdat dit niet samen kan met de dexamethason.


Ik denk dat het in jouw geval wellicht toch verstandig is om contact op te nemen met Evert-Jan van Wilhelminapark.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel van zenuwcellen duurt heel lang. Het kan dus niet zijn dat vitamine B in 4 dagen de cellen heeft hersteld. Wellicht dat het op de lange termijn wel bijdraagt. Is dat dan B6 wat ze geven?

Dat de vitamine B de cellen niet zo snel hersteld kan hebben, is goed mogelijk. Ik ben geen dierenarts, en heb alleen maar mijn ervaring gedeeld. Het is wellicht de combi van alles geweest, en zoals ik al aangaf, het ene geval is de andere niet. En of er B6 geïnjecteerd is weet ik niet. Wellicht is het toen wel gezegd, maar heb ik het niet onthouden. Belangrijkste vond ik toen dat Nijntje er weer bovenop zou komen. Ik vertrouw volledig op m'n dierenarts, en zou zelf nooit zomaar medicijnen aan mijn nijnen geven zonder dit met hem overlegd te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine B wilde ik vandaag ook nog gaan bestellen, gewoon oraal want zo'n injectie kan ik niet zelf geven en op laten nemen ga ik niet doen. De stress bij Klaver zou zo erg zijn dat ze waarschijnlijk hetzelfde zal eindigen als Stip, die is ook bepaald niet goed uit een autorit en vreemde omgeving gekomen.


Dus gewoon tabletjes maar inderdaad: dat is leuk voor erbij en op de lange termijn, ter ondersteuning, maar ik heb zelf zenuwbanen gehad die beschadigd waren, sommige na een aantal maanden weer beter, en bij 1 zenuw duurde het wel een jaar eer die weer goed was en een andere is nooit meer goed gekomen. Dat kan no way in 4 dagen herstellen, in het ziekenhuis is mij ook verteld dat je daarbij in maanden moet denken. Ook denk ik dat bij Stip en Klaver de zenuwen niet écht beschadigd zijn want anders loop je niet binnen een paar dagen weer normaal. Ten minste dat is altijd mijn gedachte geweest, juist omdat ik weet dat herstel van beschadigde zenuwen lang duurt.


 


Ik heb mijn dierenarts gebeld en die zegt maar doorgaan met de dexamethason maar ik ben bang dat ze dan niet beter kan worden omdat de weerstand onderdrukt wordt. 


Hij zei dat de Panacur dit dan moet doen maar ik zie gewoon veel terug van Stip en daar deed de Panacur niks. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat Panacur alles doet, zonder dat het lichaam zelf iets doet. De dierenarts zegt wel dat het klopt dat de weerstand niet meer werkt bij dexamethason zodat het idd de vraag is of ze beter wordt. 


Ik kan ook nog een NSAID proberen, wekte ook niet bij Stip maar ja, de dierenarts zegt ook het is uitproberen. Kan haar ook met dezelfde regelmaat Dex blijven geven maar dan een hele kleine hoeveelheid, dit heb ik nog niet bij Stip geprobeerd, daar gaf ik altijd dezelfde hoeveelheid maar dan met wisselende interval. Wellicht kan ik bij Klaver op die manier een evenwicht vinden tussen hartstikke ziek en terrornijn.


 


Ik heb ook gebeld met Wilhelminapark en die zeiden mij te mailen. Heb ik met Stip ook al eens gedaan maar geen antwoord gekregen destijds. Heb nu mijn mail echt heel kort gehouden met voornamelijk de vraag of een konijn met EC wel beter kan worden als die op dexamethason blijft. Hopelijk krijg ik snel antwoord, anders ga ik nog eens bellen.


Zij hebben toch erg veel ervaring met EC dus ik hoop echt dat ze me meer kunnen vertellen over konijnen waarbij stoppen met dexamethason niet ging.


Want wat jij zegt Stamper Pluis, dat lees ik wel vaker, dat eerste dagen corticosteroïden geven, maar daarna pijnstiller en dat is het verhaal dan. Ik formuleerde mijn gedachte verkeerd; ik bedoel eigenlijk, ik kan niet echt verhalen vinden waarbij het stoppen van het geven van Dex zo'n enorme invloed heeft. En wat je dan moet doen.


 


Nu even alles gaan verschonen, dat natte kleed weg en even Klaver zo droog mogelijk proberen te krijgen daarna. Pff.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vanuit Wilhelminapark geen antwoord krijgt, moet je zeker eventjes erachteraan bellen. Ik weet dat Evert-Jan het soms ontzettend druk heeft en dan vergeet hij wel eens te bellen of te mailen. Maar hij wil altijd iedereen helpen. Dus ik denk dat het toen met Stip erdoorheen geschoten is.

Het is zeker het proberen waard om Klaver vitamine B te geven. Dat je het oraal gaat doen is toch alleen maar in het belang van Klaver. Stress moet zoveel mogelijk vermeden worden, dus een autorit naar de dierenarts en een andere omgeving alleen maar doen wanneer echt niet anders kan.

Ik hoop dat je van Evert-Jan duidelijkheid gaat krijgen omtrent de dexamethason.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat hij toch wel bereid is te helpen. Ik dacht misschien moet je toch bij die kliniek klant zijn of zo. Mijn dierenarts is echt wel goed en zeker konijnkundig maar met EC heeft Wilhelminapark toch veel ervaring als ik het zo hoor en degene aan de telefoon zei ook al dat Evert-Jan daar echt thuis in is. Dus hoop echt dat hij meer konijnen kent die zo reageren op wel/geen dexamethason en wellicht wat meer kan zeggen, want voor mij is het pas de tweede maar ik heb al geleerd van Stip. Ik ben met Klaver nog geen week bezig maar door de ervaring met Stip ben ik al wel wat stappen verder. Dus als hij nu nog meer ervaring met dit soort gevallen heeft ben ik misschien nog meer stappen verder. 


 


Ik wil echt alles weten over deze ziekte, zoveel vragen. Ik weet dat er weinig over bekend is maar toch moeten er wel dingen bekend zijn die ik niet weet. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook altijd veel gehad aan Evert jan zeker toen EC nog niet zo bekend was bij de meeste dierenartsen.

Hij mailde hier altijd wel terug. Maar het kan zijn dat hij nu heel veel mails krijgt?

Hier kreeg Muis ook alleen in het begin Dexamethason en dan zag je hem gewoon opknappen voor een paar dagen en dan was het weer mis. Ook Snowy kreeg in het begin die injecties erbij.

Ik denk dat het nodig is om misschien toch eventuele ontstekingen, zwellingen etc. In het begin iets te beteren. In samenwerking met de panacure en de ab die dan aan geslagen is.

In plaats van Panacure zou je Valbazen kunnen proberen?

Ik heb daar goede ervaringen mee gehad. Mijn eerste dierenarts Sandra die was echt gespecialiceerd in konijnen schreef dat altijd voor. Happy reageerde ook niet zo goed op Panacure kreeg er slijmerige ontlasting van en met die Valbazen ging wel goed.

Vraag er eens naar of kijk eens op internet.

Arme Klaver en natuurlijk jij ook.

Zo is het hebben van konijnen niet leuk. Helaas riep ik het twee jaar geleden ook.

Dikke knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Valbazen heb ik nog nooit gehoord. Ik moet de Panacur wel langer de tijd geven want ze krijgt het morgen pas een week. Mocht het nu de komende maand niks verbeteren en ze is in de tussentijd goed op de been te houden met Dexamethason, zodat er van geen enkel fysiek lijden sprake is dan wil ik daarna zeker wel iets anders proberen! Ik vind het niet erg om lang dingen uit te proberen zo lang zij vrolijk rondspringt.


Ik ga eens op onderzoek naar Valbazen. Bedankt voor de tip!


Ook Muis had dus echt de dexamethason nodig. En het zal inderdaad misschien wel werken zoals jij zegt, de ontstekingen de eerste dagen te verminderen. Na die paar dagen hoort dan dus waarschijnlijk de Panacur of antibiotica al werkzaam te zijn. Waarschijnlijk zal dan bij veel konijnen Panacur goed werken? Ik vind het echt wel een idee om alvast op zoek te gaan naar alternatieven. Ik weet echt dat Panacur tijd nodig heeft maar ik kan niet af komen van het idee dat ze hetzelfde heeft als bij Stip. En daarom heb ik er zo slecht vertrouwen in.


Dan zullen er misschien verschillende varianten zijn van EC en de een beter reageren op het ene middel als de andere variant. Net als dat ik met snot weken met Duplo heb lopen klooien, wat echt voor niks was, terwijl dat toch wel de standaard is. 


 




En die dierenarts van het congres, Lonja? Vorig jaar ging zijn lezing over EC.. Hij was verbonden aan de Universiteitskliniek en zit nu in Driebergen, geloof ik. Wie weet kan hij je ook antwoord geven.




 


Ah, weet hij ook veel van EC? Welke, die eerste dierenarts is dat hè? Ach dat is ook een goede dan als hij veel weet van EC! Eerst eens kijken of ik antwoord kan krijgen van Evert Jan.


 


Tuinmannen gaan vanavond bij ons een grote boomstronk uit de tuin verwijderen met een machine en alles. Ik hoop dat Klaver het trekt. Ze zit wel binnen maar de bijkeuken grenst aan de tuin. en die stronk staat 2 meter van het raam. Stress vermijden zal misschien even niet lukken vanavond...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het mij goed herinner is ze 4 dagen bij de dierenarts geweest. Toen ze weer thuis was moest ik fenbendrops wel nog blijven geven. Ik heb zelf nog nooit een injectie gegeven. Het is inmiddels alweer 3 jaar geleden. Ik heb destijds ook contact gehad met wilhelminapark en kreeg keurig antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonja: Jups! Kitslaar was zijn achternaam, voornaam-volgorde twijfel ik over. Willem Jan of Jan Willem. Hij klonk toen alsof hij er echt veel van weet. Dit jaar ook trouwens. Hij deed op de Universiteitskliniek ook vooral de konijnen en ik heb daar toch ook wel erg veel vertrouwen in. Je kunt het dus altijd proberen :) Heb die lezing ook nog wel ergens voor je, als je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.


Van Wilhelminapark had ik sinds mijn mail en telefoontje vorige week woensdag niets meer gehoord, dus daar heb ik maandag nog eens naartoe gebeld. Evert-Jan de Boer bleek op vakantie maar ze zouden het aan een andere dierenarts vragen. Nou ik heb nog steeds geen reactie. Ik reken er maar niet meer op.


 


Inmiddels is mijn vraag ook niet echt meer nodig want de dexamethason zorgt er nu niet meer voor dat ze weer op haar achterpoten kan steunen. Ze krijgt het nu al 7 dagen achtereen maar haar achterhand blijft verlamd. Enerzijds zit ik dus te denken om ermee te stoppen en over te gaan op pijnstilling, anderzijds vrees ik voor wat er misschien nog wel meer verslechtert als ik ermee stop. Misschien vallen haar voorpoten dan ook wel uit of zo. Maar dat kan waarschijnlijk geen enkele dierenarts mij vertellen. 


 


Soms kan ze een achterpoot wat bij trekken maar meestal niet. Eigenlijk is het over het algemeen gewoon bewegingloos.


Zaterdag zat haar achterkant onderaan helemaal onder de poep. Dit blijken blindedarmkeutels te zijn waar ze niet meer bij kan. Sinds zaterdag moet ik die iedere dag aan het einde van de dag weg halen en haar met een washand schoonmaken. Dit vindt ze vreselijk. Mijn vriend houdt haar vast in haar nekvel en houdt haar op haar plek en ik til haar achterlijf dan op en maak het zo goed mogelijk schoon.


Dit is een beetje een vies verhaal misschien maar gisteren heb ik wel bedacht om de poep terug te geven aan haar omdat ze zo wel voedingsstoffen gaat missen en dat bleek toch wel een goed idee. Ze eet het meteen enthousiast op.


Eigenlijk is het niet vies want dat doen alle konijnen en ze hebben die poep wel nodig. Misschien vinden jullie het smerig dat ik haar poep voer maar ik denk dat het belangrijk is om de darmen goed te houden. 


Ook om haar darmen goed te houden ben ik na een week gestopt met de antibiotica omdat ik geen verbetering zie en ik was eerst bang dat de poep onder haar kont ook kwam van darmproblemen. Dat bleek dus niet zo te zijn.


Moet wel zeggen dat haar keutels sindsdien wat groter zijn geworden. Ze waren een klein beetje kleiner en nu gewoon normaal formaat.


 


Gisteren was ik erg geschrokken, ik wilde proberen om zonder mijn vriend zelf haar onderkant schoon te maken. Eerst ging het goed maar even later wist ze zich los te trekken terwijl ik haar tegenhield en toen bleef ze met haar achterpoot op een akelige manier ergens achter hangen. Ik was gelijk bang dat haar poot misschien wel gebroken was maar dat ik dat dan niet kan zien omdat de achterpoten er toch maar voor Piet Snot bij hangen. Maar ik mag er gewoon aan komen, voel niks geks, ze doet niet anders, ziet er niet uit alsof ze pijn heeft en die poot staat ook niet in een onmogelijke hoek of zo, hoewel haar poten er nu natuurlijk wel sowieso onmogelijk uit zien zoals ze erachteraan slepen. Toch lijkt die poot minder te doen dan de andere achterpoot maar dat wisselt eigenlijk steeds. Toch wel eng zoiets, dus dat houd ik goed in de gaten.


 


Ze is nu alleen nog erg boos en gefrustreerd als ze schoon gemaakt is en als ik de 'ren' verschoond heb. Dan gaat ze weer in de tralies hangen om eraan te knagen en zet ze alles op zijn kop. Moet iedere dag de doeken op de grond verschonen omdat ze gewoon op de grond plast. Ze heeft er nooit goed tegen gekund als er iets in de ren veranderd werd, dat heeft ze altijd al gehad. Voordat ze ziek werd kon ze dan heel angstig zijn maar nu wordt ze er heel boos van. Gelukkig is dat na een half uurtje weer over en dan trekt het weer bij. Daarna doet ze weer niets liever dan knuffelen en mij wassen. Ze heeft ook een knuffelbeestje dat ik eigenlijk voor Stip gekocht had, Stip vond het heel eng natuurlijk maar Klaver wast hem veel.


 


Gisteren is het erg koud geworden buiten en ook in de bijkeuken is het maar zo'n 14 graden. Klaver voelde ook koud, koude oortjes en niet warm in de nek. Ik leg er nu sinds gisteravond steeds een babykruik bij en daar gaat ze zelf bij liggen en de kruik wordt ook uitgebreid gewassen. Heb ook nog een snugglesafe besteld maar die heeft de postbode kwijt gemaakt, ga zo alle buren eens vragen of ze een pakketje voor me aangenomen hebben want de postbode had op het briefje aangekruist dat er niemand thuis was terwijl dat wel zo was en dat het bij een ander huisnummer afgegeven was maar daar was het niet. Mocht het nu kwijt zijn dan denk ik dat ik toch beter een warmtelamp kan kopen. Ook heb ik de verwarming in de bijkeuken net maar aan gezet.


 


Ik hoop dat het pootje waarmee ze is blijven hangen oké is en ik ga mijn eigen dierenarts maar eens bellen of ik zal stoppen met de dexamethason. Maar dat vind ik een heel enge keuze. Stoppen of doorgaan kan allebei verkeerd uitpakken.


 


Oh ja,tot slot, omdat het allemaal niet erg positief is:  Klaver zelf heeft er nog wel zin in. Ze eet goed en ze kan soms even heel boos zijn maar meestal geeft ze vooral heel veel liefde. Het kost haar allemaal vast wat meer moeite maar ze komt waar ze wil wezen. Net was ze druk in de weer met haar hooi en kranten verscheuren en de kruik wassen. Dus enerzijds is  het allemaal niet best zo, anderzijds is ze er nog niet klaar voor om het bijltje erbij neer te gooien. Na vanavond zijn we op de helft van de kuur Panacur (14 dagen).


 


Ik heb nog gezocht naar Valbazen maar dat heeft een zelfde soort werkzame stof. Geen Fenbendazol maar een andere -bendazol. Dus in feite dezelfde werking. Ook las ik op internet over de combinatie Panacur met Ivermectine die mogelijk elkaars werking zouden stimuleren bij EC maar uiteindelijk na verder zoeken kon ik alleen een verhaal vinden van 1 iemand die erbij zweert omdat die 2 konijnen had die op die manier snel van EC af waren gekomen. Misschien iets om nog eens aan de dierenarts te vragen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .