Ga naar inhoud

Klaver heeft EC


Lonja

Aanbevolen berichten

Ja kan altijd handig zijn. Mijn dierenarts die ik nu heb (de andere die ik had met Stip en tot nu met Klaver is nu 3 weken op vakantie) heeft zelf ook konijnen en ze zijn ook konijnkundig (deze nu heeft Klaver door de coccidiose geholpen en haar onder narcose bevrijd van een takje in haar bek) dus wellicht is ze er wel in geïnteresseerd wat Sandra te vertellen heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand misschien een nummer van een dierenarts of veearts (wellicht in België) die Valbazen heeft?


Ik heb stad en land afgebeld inmiddels maar wat ik tot nu toe begrijp is dat het niet meer te verkrijgen is met Nederlandse bijsluiter en dierenartsen mogen niet importeren.


Ik heb maar een beetje nodig maar ook als iemand weet waar grootverpakkingen legaal gekocht kunnen worden is dat ook goed (schapenhouders vragen blijkbaar ook vaak naar Valbazen omdat het beter werkte dan Panacur, dus ik heb een veearts die het dan misschien wel wil bestellen).


 


De enige mogelijkheid nu is Albendazol voor mensen kopen maar dat zal heel lastig te doseren zijn en kost 222 euro.


 


Verder gaat alles hier nog hetzelfde ondertussen. Wel ligt Klaver alweer een aantal dagen op dezelfde zij en ik durf haar niet goed om te draaien omdat het niet zoals gebruikelijk zo is dat de spieren alles op zijn plek houden. Ik ben bang dat als ik haar achterkant op de andere kant wil leggen ik of zij een verkeerde beweging maak en dat nu heel makkelijk de rug breekt of iets uit de kom schiet. Iemand daar ervaring mee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel maar dit is het probleem: dierenartsen mogen niet importeren uit het buitenland (begreep ik van een veearts). 


Dus ook niet uit België.


De Nederlandse bijsluiter is omdat er blijkbaar een Nederlandse site is ook die het verkoopt maar daar zit dan geen Nederlandse bijsluiter bij. Dus dat mag dan ook weer niet.


 


Dus het mag niet geïmporteerd zijn uit een ander land én moet een Nederlandse bijsluiter hebben om het te bestellen als dierenarts zijnde.


Ik hoop dat er wellicht iemand van de Belgen op dit forum wellicht aan kan komen?


 


Probleem is dus die regelgeving. Valbazen is verder niet illegaal of zo maar het lijkt in Nederland uit de handel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Klaver gewoon af en toe omdraaien hoor. Ik denk dat ze niet zomaar iets zal breken. Bijvoorbeeld: mensen met een verlamming o.i.d. worden ook gewoon gedraaid e.d.. Het risico op doorligplekken als ze dagen in dezelfde houding ligt lijkt me eigenlijk groter. Beweegt ze verder nog wel? Is het nog steeds te doen voor haar?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewegen doet ze aan de lopende band, haha. Ze is heel actief verder, doet alles wat ze normaal ook doet op springen en op de achterpoten zitten na dan. Het gaat allemaal prima verder. Lekker aan het sjouwen, wassen, eten, knuffelen, spelen. Ze heeft ook de truc door om weer bij haar achterkant te kunnen. Ik weet niet hoe ze het doet, eerst draaide ze rondjes als ze dat probeerde maar gisteren kon ze het ineens gewoon en deed ze het meerdere keren. Dus dat is ook fijn. 


Heb gisteren minder dexamethason gegeven en dat gaat nog steeds goed nu. Ook al een mooie zaak.


 


Mensen met een verlamming worden ook gedraaid maar die proberen niet uit alle macht weg te komen als ze opgetild worden. Dus dan krijg je ook niet echt een gekke beweging. En ik moet echt draaien met haar achterlijf.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp goed dat de dierenarts zich aan de regelgeving moet houden, maar wellicht kan je het zelf bestellen? Op die site kan je nl ook als particulier bestellen. Misschien denk ik wel te makkelijk hoor, sorry dan daarvoor.


En misschien is er wel iemand hier op het forum die het voor je kan regelen. Laten we hopen dat je het te pakken krijgt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lonja, ik heb je PB beantwoord, maar misschien is het antwoord ook interessant voor anderen (wist dit zelf ook nog niet).


Ik heb mijn dierenarts gebeld die Fleur in 2012 Valbazen voorschreef. Ook zij gebruiken geen Valbazen meer. 


 


Reden: nu er een geregistreerd medicijn voor konijnen is (Fenbendrops) mogen zij geen niet-geregistreerd medicijn meer voorschrijven (Valbazen). Volgens mij was Fenbendrops er in 2012 ook al, maar misschien toen nog niet geregistreerd voor konijnen? Nu wel?


Ze kunnen Valbazen ook niet meer bestellen en als ze het in huis zouden hebben en er komt controle, dan hangen ze volgens de assistente.


 


Ik vind het erg naar voor je, want het gaf een klein beetje hoop... soms slaat een iets ander medicijn inderdaad ineens wel aan.


Beterschap voor Klaver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Bammyflurry. Ik heb geen PB ontvangen?


 


Inderdaad weet ik dat Panacur voor konijnen getest is en Valbazen off-label use zou zijn. Maar dit is niet de reden waarom het niet verkrijgbaar meer is. Want een dierenarts mag wel off-label medicatie gebruiken als geteste medicatie niet werkt. Als het af moest hangen van voor konijnen geteste medicijnen dan hadden we 3 of 4 dingen voor alle ziekten en dan waren we klaar.


Bovendien geldt dat niet voor koeien en schapen waar het wel voor is maar ook de veeartsen kunnen het niet bestellen omdat het uit de handel lijkt te zijn.


 


Heel erg bedankt voor het bellen met je dierenarts. Heel lief dat je dat even wilde doen. Ik vrees dat het moeilijk gaat worden maar lees er ondertussen ook wel steeds meer positieve verhalen over, niet fijn!


Verklaart wel waarom hier weinig mensen wisten dat er nog andere opties waren als Panacur niet werkte.


Ik zoek nog even door :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat het bij Pharmonet in België te koop is. Als je Pharmonet Valbazen in Google typt zie je een verwijzing naar de pagina. Ik heb niet alles gelezen maar volgens mij kan het gewoon naar Nederland verzonden worden. Het kost wel 60 euro (1 literfles).

Sorry, hier heb ik helemaal overheen gelezen. Ik zie daar alleen de 1,9 % staan. Ik moet de 10% hebben. Maar anders zal ik wel eens vragen of ik niet gewoon veel van de 1,9% kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik eigenlijk niet, daar heb ik net mijn dierenarts voor gebeld want zij zei alleen maar welke ik moest hebben. Toen had ik zelf de apotheek al gebeld voor mensen en dat was 400 mg maar dat zei me niks. Heb gegoogeld en ik vond op internet 10 mg/kg (maar geen idee of dat klopt). Die voor mensen is sowieso geen optie, kost 222 euro. Nu zou de assistente vragen welke hoeveelheid ik moest hebben maar spoedoperatie blabla en nu weet ik het nog niet en kan ik morgen bellen als de dierenarts toch naar de groothandel geweest is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik eigenlijk toch wel heel nieuwsgierig hoe het kan dat ze bij de ene dierenarts zeggen ik kan het niet bestellen en bij de andere wel?

Vreemd dus.

Hoop toch dat het gaat lukken. Stom gedoe eigenlijk als het maar helpt.

Komt dit doordat we nu Europa zijn?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah mooi! Dat waren dus geen idiote hoeveelheden die je dan moest geven? Dan ga ik het gewoon daar proberen te bestellen bij die link van StamperPluis mocht het morgen niks worden bij de groothandel. Dank!

Ik wist het niet meer uit mijn hoofd, maar in haar dossier staat 1x daags 5.4 ml ingeven in de bek. Fleur was een Franse hangoor van rond de 5 kilo. Zal op dat moment waarschijnlijk 5.4 kg hebben gewogen denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zou komen omdat we nu Europa zijn, zou het in Nederland toch ook te krijgen moeten zijn. Voor alle landen binnen Europa zouden toch dezelfde regels gelden, helaas is de werkeljjkheid anders. Er zal wel een andere reden aan ten grondslag liggen waarom Valbazen in Nederland niet meer te bestellen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .