Ga naar inhoud

Klaver heeft EC


Lonja

Aanbevolen berichten

Ja ik zit ook te denken om idd pijnstilling te gaan geven, dat wordt wel geadviseerd ivm onderdrukken van ontsteking. Maar anderzijds dacht ik misschien die maag eens even rust geven en bij laten komen, als de dexamethason afgelopen is, al die medicatie is ook niet lekker en ook pijnstilling kan weer niet zo goed zijn voor de maag en kunnen ze soms minder goed van gaan eten.

Dus nog een beetje in dubio. Heb deze keer helemaal niet met injecties gewerkt omdat Klaver daar ook niet bepaald het ideale konijn voor is, die kent een heel stom trucje met het spannen van het nekvel altijd met injecties geven. Maar misschien anders dat toch nog eens overwegen qua pijnstilling.

Fibafirst nog niet geprobeerd nee. Zit daar ook veel eiwit in? Zal eens kijken.

Edit: geen hoger eiwit gehalte dan SS zie ik. Ik wilde iets geven met meer eiwit voor spier-opbouw en aankomen eigenlijk. Vandaar Care+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas geleden toen ik zag dat Lizzey zo bezig was met het aanmaken van die wintervacht ook via hier kruiden en een zak erwtenvlokken besteld. Dacht een extraatje kan geen kwaad met iets wat zichtbaar veel energie kost. Via de webwinkel veel keus ook aan kruiden etc. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee heeft ze geen pijn hoor. Ze is levendig zat en ik kan verder uit niks afleiden dat ze pijn heeft.

Zag al veel verschil in wat ze wilde eten toen ik stopte met de Panacur en begon met de valbazen dus denk dat de medicatie er veel invloed op heeft. Het is ook helemaal niet dat ze slecht eet, haar keutels hebben ook de normale grootte, maar brokjes eet ze gewoon wat minder dan wanneer ze kerngezond is en dat is nou net het krachtvoer wat ze moet hebben.

Ik zal erwtenvlokken bestellen. Havermout heb ik ook geprobeerd, meerdere dagen, maar valt in haar koppie niet in de categorie 'eten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je al een berichtje op fb gestuurd ik ben hier al zo lang niet geweest en dacht wat gek ik kan niet reageren.......duhhh ik was niet ingelogd :) Allereerst waardeloos dat Klaver EC heeft ik lees dat ze flink is afgevallen. Je kunt Klaver ongeveer 25 ml convalenscence support geven van Royal Caninn. Het is eigenlijk voor katten en honden en zit boordevol eiwitten. Je kunt dit bij je da halen in zakjes van 50 mg. Aanmaken met heet water en roeren tot een soort yoghurt Klaver zal het vast heerlijk vinden en geef haar luzerne als je dat in huis hebt. Nelis was vel over been toen hij hier binnen kwam, kreeg EC nadat zijn poot is geamputeerd en haken op de kiezen hoeveel kun je als konijn hebben? Met de instant diet is hij, nog steeds niet op gewicht maar toch weer flink aangekomen. Hij bleef maar afvallen ondanks dat hij ontzettend goed eet! Succes, sterkte en een dikke knuffel voor Klaver! Je pbtje zit denk ik je overige berichten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ik zie het het zat bij de overige berichten inderdaad. Ik dacht hoe kan dat nou want we hebben elkaar wel vaker op FB gesproken maar we zijn wel vrienden via je opvang-pagina maar niet via je privéfacebook. Maar zo zien we jou nog eens hier op het forum ten minste, ook gezellig ;):P


Ik heb net al erwtenvlokken besteld maar zal dan ook eens aan de dierenarts vragen om die Convalescence support, het klinkt mooi dat Nelis daar weer van aankomt maar ik heb het even opgezocht, is het niet erg dan dat er melkeiwit in zit en eigeel? Kunnen ze dat wel opnemen dan? Nou ja vast wel anders was hij vast al omgevallen of het is een raar konijn.


Luzerne heb ik niet in huis maar zit ook wel in SS en dan met die erwtenvlokken en Convalescence gaan we eerst eens kijken waar we komen.


Ze gebruikt inderdaad veel energie denk ik, het is ook gewoon een druk konijn van zichzelf. Maar kost ook veel energie om te vechten tegen de EC, het hoort ook wel bij de ziekte hè.


Nelis is ook al zo'n pechvogel dus die van het een in het ander rolt. Er zitten wel een paar ongeluksvogeltjes tussen bij die konijnen zeg. Gelukkig dat hij bij jou zit! Dank je wel voor je tip, ik ga er wat mee doen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de convalescence sinds woensdagavond gaan geven, ze is er gek op, wordt er echt helemaal wild van. Omdat ze inmiddels echt bijna geen brokjes meer eet en zo ontzettend mager is meng ik de convalescence sinds vanmorgen met critical care en nu lust ze daar wel pap van (letterlijk en figuurlijk) dus ik hoop dat ze snel weer aan gaat komen. Ze eet nu dus weer goed vezels en eiwit. Woensdagavond had ze echt even een dipje, ze deed echt 2 of 3 uur over het opeten van haar appel met Valbazen. Maar daarna dus die convalescence support gegeven en daarna was ze gelukkig weer happy. Gisteren ook goed gegeten en blij een enthousiast maar toen moest ik haar toch maar weer in bad doen gisteravond en toen was ze wat minder blij natuurlijk maar daar was ze ook gauw overheen.

Ze eet nu vandaag wat minder groen wat begrijpelijk is aangezien ze wel minder honger zal hebben met dat papje erbij maar ze eet wel heel de dag door kleine beetjes groen dus dat is naar mijn idee ook prima. Blijven de darmen wel op gang ten minste, zodat 2 keer per dag die pap verder volstaat.

De dexamethason geef ik vanavond voor het eerst niet meer. Had afgelopen 2 dagen nog echt een heel heel heel kleine hoeveelheid gegeven voor de zekerheid maar het slaat nergens op heb ik het idee dus kijken wat er gebeurt als ik niks geef. Wat dat betreft is dat afbouwen goed gegaan.

De valbazen doet wel iets, of misschien is het het afbouwen van de dexamethason. Maar er zit echt beweging in 1 poot, de tweede poot doet soms iets willekeurig heb ik het idee, en sinds woensdag beweegt haar staart weer. Die hing eerst omlaag maar sinds woensdag gaat die weer keurig omhoog met plassen.

Ze kan natuurlijk nog steeds niet lopen, verre van, maar er gebeurt wel wat.

Het grootste probleem is nu het zo graatmager zijn, dat is nu echt gevaarlijk aan het worden. Maar daar wordt aan gewerkt. Had misschien zelf iets eerder moeten zien dat veel groen eten niet voldoende is. Ik begreep van Kaatje_39 dat het wel even kan duren eer het tij keert en ze weer aan zal komen hiermee maar als het afvallen maar stopt. Ik tilde haar gisteren op om te wassen en ze weegt echt niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn god, Lonja, wat een lijdensweg. Je bent hier nu al een maand druk mee. Arme nijn, natuurlijk, maar heb JIJ nog energie?


Ik wist dat er een paar vreselijke konijnenziektes waren. Maar als ik jouw gevecht lees, dan vind ik het onvoorstelbaar dat een konijn het zo lang volhoudt.


Ik hoop dat hij snel wat aansterkt, en dat je nooit meer een konijn met EC krijgt.


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel :)

EC is gewoon een ziekte van de lange adem, ik wist waar ik aan begon. Of nou ja, ik wist wat het in kon gaan houden toen ik haar voor het eerst door dat pootje zag zakken.

Volgens mij gaat een konijn niet zo snel dood aan EC hoor, ten minste niet als je er goed voor zorgt. Is toch de keuze om in te slapen meestal die zorgt voor de dood.

En Klaver is sowieso een konijn wat niet zomaar omvalt, die heeft al zoveel overleefd, dat is een vechtertje, altijd al geweest. Die had al een paar keer eerder makkelijk dood kunnen zijn. Maar daar is ze ook weer allemaal goed bovenop gekomen. Ook dankzij andere mensen die toen er heel hard voor geknokt hebben van de opvang waar ze met 4 dagen oud kwam. Heeft toen als jong prul al dingen overleefd waarvan ik me eigenlijk afvraag waarom ze in hemelsnaam dachten dat ze dat nog moesten gaan proberen te redden.

Maar zij zeggen dat ze zich er zo stoer doorheen sloeg en later heeft ze bij mij ook nog 2x flink pech gehad en ook dat ik dacht dat komt niet goed en toch weer helemaal van ver weer kerngezond en boordevol energie terug gekomen.

Het is een taai beestje en dat blijkt nu ook wel weer. Als die iets niet wil dan is er geen land mee te bezeilen en als ze iets wil dan geeft ze niet op.

Ja is ja en nee is nee bij Klaver en niet anders. Heeft zo zijn voor-en nadelen. In dit geval werkt het in haar voordeel.

Ik ben zelf inderdaad er enerzijds inderdaad heel erg veel tijd en energie aan kwijt, ik kijk uit naar de tijd dat ik weer de avond voor mezelf heb maar ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben als ik niet zo goed als mogelijk is voor haar zorg. Zij is er nog niet klaar mee, dan ben ik er ook voor haar om haar er zo goed mogelijk doorheen te helpen.

Ze is verder van huis geweest dan dit en daarom weet ik dat het de moeite waard kan zijn als zij het ook nog de moeite waard vindt. Ze zal het zelf aangeven als ze het niet meer ziet zitten.

(Al zou het misschien beter zijn als ze eens niet zo fanatiek doet dan verbrandt ze niet zoveel calorieën :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf inderdaad er enerzijds inderdaad heel erg veel tijd en energie aan kwijt, ik kijk uit naar de tijd dat ik weer de avond voor mezelf heb maar ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben als ik niet zo goed als mogelijk is voor haar zorg.

Dat is waar. Ik weet nog hoe vaak ik mijn hond naar binnen en buiten heb moeten dragen. Helpen drinken. Injecties geven. En toen hij dood ging vond ik nog steeds dat ik niet genoeg geprobeerd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, zo is het. Je doet gewoon je best, het is zoals het is en dan zeg je niet zoek het maar uit, ik heb geen zin vandaag.

Maar gisteravond wilde Klaver bijna niks eten. Blaadje hier, hapje daar maar veel was het niet. Wilde niet onder haar krukje vandaan komen. Haar keutels stinken enorm en zij dus ook.

Ze genoot nog wel van aandacht en heeft mij ook nog wel gewassen maar het ging niet goed naar mijn idee.

Uiteindelijk toch maar weer convalescence support gegeven ook al dacht ik dat het daar misschien mee te maken heeft. Dat wilde ze graag maar met heel weinig critical care erdoor. Ze moest toch iets eten.

Vannacht heeft ze niks gegeten.

Vanmorgen lag ze nog onder haar huisje en wilde ze weer maar heel weinig blaadjes eten. Net genoeg om de darmen op gang te houden.

Toch maar weer convalescence gegeven met heel weinig critical care en het bakje was weer meteen leeg.

Lastige situatie want van convalescence kan ze niet leven en ik heb het idee dat het niet goed valt omdat ze zo stinkt en ook niks anders meer wil.

Ik vind het er momenteel niet goed uitzien. Heb de dierenarts gebeld en als het van het weekend zo blijft wordt ze maandag ingeslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu van de dexamethason af is kun je haar geen metacam/meloxidyl pijnstiller geven? Mijn Hannibal wordt nu ook behandeld voor EC en in de eerste week kreeg hij meloxidyl kat en hij had nog nooit zoveel hooi gegeten. Ik weet niet of het door de pijnstiller kwam maar je zou het kunnen overleggen met je dierenarts.


 


Veel sterkte in ieder geval


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar Lonja.

Ik moet zeggen dat ik je update eigenlijk helemaal niet zo positief vond en het gaat nu nog verder achteruit. Ik hoop natuurlijk op een wonder voor jullie, maar denk eigenlijk dat inslapen wsch de beste optie is zo. Wel heel zuur na alles wat je geprobeerd hebt.

In elk geval veel sterkte en wijsheid!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel.

Ik had tussendoor eerder met het afbouwen van de dexamethason Meloxidyl gegeven en toen voelde ze zich echt beroerd. Maar dat kon ook komen omdat ik toen op een andere manier aan het afbouwen was en dat niet goed ging.

Toch merk ik soms bij mijn konijnen dat pijnstilling geven niet goed werkt met willen eten vandaar dat ik daar erg over twijfel. Nu eet ze ten minste nog al zijn het steeds kleine beetjes.

Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft verder; ze ademt rustig, kijkt normaal, voelt warm aan. Wast mijn hand en zichzelf.

Het zou kunnen natuurlijk dat ze toch last heeft van haar buik maar ik weet het niet zo goed of pijnstiller geven nu handig is. Ik kijk het even aan nog denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat enorm naar dat het niet wil vlotten Lonja, hoe hard je ook je best doet. Haar lijf heeft nog maar weinig reserves als ik het zo hoor. Ik hoop dat er nog een wonder gebeurd, maar na wat je allemaal al hebt gedaan, moet ik heel eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels begin te krijgen. Ik vind het vreselijk voor je :( Heel veel succes!!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie. Het zou inderdaad een wonder zijn als dit nog opeens omslaat. Maar haar reserves zijn op inderdaad en dan maar zo mondjesmaat eten, dat wordt hem niet. Ik wacht ook niet zozeer nog af of er nog iets gaat gebeuren maar het is meer dat ik nu niet met haar naar een nood-dierenarts wil gaan slepen, terwijl maandag de dierenarts hier kan komen.

Dus meer wachten tot de dierenarts komt dan wachten op verbetering, dat zie ik inderdaad ook niet meer gebeuren.

Ik hoop dat ik inderdaad alles gedaan heb wat kon, Klaver is mijn favoriet en heb heel erg een klik met haar. Had graag gezien dat ze oud was geworden, maar zo is ook niks. Ze is nu nog niet doodziek dus we wachten nog even tot maandag zodat ze geen stress hoeft te hebben in haar laatste uren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .