Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Dat is zeker een gedoe, alleen al dat vangen idd. Is niet echt mijn hobby, maar gelukkig is het nog maar 1x per jaar.

Kost dat extra als de DA thuis komt? Nu kostte het mij niets, omdat het zijn fout was. Vind het wel een idee voor volgend jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laatst heb ik een DA uit Hilversum het item van de prijsverschillen voorgelegd (bij hem kost de enting 52,35 per konijn, en in Den dolder bijv. 42 euro, met bij elk volgend konijn 5 euro korting) Hij antwoordde mij het volgende:

"Dat klopt, de verschillen in prijzen zijn enorm. Randstad en omgeving zijn voor alle entingen het duurst, ook bij hond en kat… Ik weet niet waar de grote verschillen bijstaan maar 12.50 vragen voor een konijnenenting is behoorlijk toeleggen op de kosten. Iedere dierenarts bepaalt zijn eigen prijs, en laat dat ook afhangen van zijn kennis en kunde, als van huur, nascholing, kosten, etc….

Ik weet wat mensen krijgen als ze hun dier hier laten enten, en daar hangt mijn prijskaartje aan. Ik durf ook te stellen dat als je een dier voor 12.50 laat enten, of dat wel met kennis en kunde gedaan is. Het wordt inderdaad vervelend voor een eigenaar als er entingsprijzen zijn als 42 euro als in Den Dolder, omdat dan kwaliteit inschatten erg moeilijk wordt en vergelijken al helemaal. Nogmaals, de prijs die ik vraag reflecteert mijn kunnen, kennis, service en kwaliteit…

Wat ik belangrijk vind is dat de gecombineerde (nieuwe) enting goedkoper moest zijn dan de twee entingen per jaar voorheen. Met het nieuwe vaccin wordt een konijn ook eindelijk opgenomen als volwaardig huisdier, naast de kat en de hond en die entingsprijzen verschillen niet heel veel elkaar. De advies prijs lag namelijk op bijna 59 euro, daar kies ik dus echt niet voor. Ook heb ik het konijnenconsult qua tijd opgeschroefd zodat ik langer de tijd heb om het diertje uitgebreid(er) te onderzoeken. Dat gebeurde al zorgvuldig en uitgebreid maar nu net dat tikje meer."

Wat vinden jullie er van? Ik vind het nog steeds heel raar, zulke prijsverschillen :aww:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die da in Hilversum zou niet de mijne zijn ,wat een zakkenvuller , ik kom voor de enting en niet voor een check , als hij het konijn wil checken moet het gratis zijn , tenzij ik erom vraag .

Een enting geven is niet zo moeilijk , neem aan dat een da wel een prikje kan geven ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die da in Hilversum zou niet de mijne zijn ,wat een zakkenvuller

De ADVIESprijs is 59 euro, hè? :gasp: Daar zit hij dan nog RUIM onder, RUIMhartig, vind je ook niet??

Tja, ik weet het niet, hoor! Weet iemand een DA in de omgeving van Baarn/Soest die niet zulke idiote bedragen vraagt? Ik heb sowieso mijn twijfels bij dat hele entgebeuren, en dit maakt het er niet beter op, zeg maar.... :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die da in Hilversum zou niet de mijne zijn ,wat een zakkenvuller , ik kom voor de enting en niet voor een check , als hij het konijn wil checken moet het gratis zijn , tenzij ik erom vraag .

Een enting geven is niet zo moeilijk , neem aan dat een da wel een prikje kan geven ,

Nou ja, het schijnt dat daar (met de oude entingen) ook nog wel wat twijfels over waren.. Die moest volgens bepaalde bijsluiters op een bepaalde manier gegeven worden terwijl niet elke DA dat deed. Maar daar weet ik verder ook niet zo veel van.

Die check is wel erg belangrijk en die hoeft van mij zeker niet gratis te zijn, het is immers wel tijd die hij/zij er in steekt. Het is ontzettend belangrijk dat een dier echt gezond is als het gevaccineerd wordt en natuurlijk zie je niet alles wat er van binnen mis is aan de buitenkant, hoe grondig je ook checkt, maar je kunt er wel veel ellende mee voorkomen. Daarbij vind ik het ook een prettig idee dat mijn konijnen even weer goed bekeken zijn, gewogen zijn etc. Mijn dierenarts is niet goedkoop met de inentingen maar ze is zo grondig.. En ze is bijna een uur bezig geweest met mijn vijf konijnen en het konijn van mijn neef, dat ook mee was.

Een konijn (dier) dat niet gezond is kan door een vaccinatie ziek(er) worden en ik vind dat een kundige dierenarts daarom altijd een check up zou moeten doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverschillen horen erbij en idd je betaald ook voor het pand.. Mijn Da zit in het centrum in de randstad.. Ik vind hem kundig en betrokken. Ik weet nog niet wat de entingen kosten maar er word ook altijd uitgebreid een gezondheidscheck gedaan voor ze de enting krijgen.

De vorige keer deed een nieuwe DA het, ook prima hij heeft ook grondig gekeken naar tandjes, oren, ogen buikje en temperatuur.

De nieuwe enting hebben ze hier nog niet gehad, en gezien ze nog ziekjes zijn wacht ik daar ook nog even mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik mijn afspraak van vrijdag naar morgen verschoven omdat dit toch wat beter uitkomt, begint Stamper ineens uit het niets veel last van zijn rechteroog te krijgen. Daarnaast slaapt hij ineens erg veel. Ik weet niet of het nou wel verstandig is om hem in te laten enten. Maar even afwachten hoe het vanavond/ morgen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren geweest en ik woon in Dordrecht. In de omgeving zijn er bijna geen konijnkundige dierenartsen. Dus heb ik zelf ook wel het idee dat ze daarvan profiteren met het feit dat we in de stad wonen. Nu kan ik me voorstellen dat het besmettingsgevaar misschien ook mee telt, maar dat weet ik eigenlijk niet, daarvoor heb ik niet voldoende kennis. Maar als er een zieke kat langs de ren zou lopen en zou niezen in het gezicht van een konijn, zal dat ook niet goed zijn.

Maar tsja...misschien ben ik voor mezelf aan het vergoeilijken dat ik voor 6 konijnen 190€ kwijt ben.....Het was ook weer een heel gedoe. Maar het vijftal was erg blij dat ze weer terug waren. met elkaar in de reisboxen scheelt ook wel. Ze gingen zelfs binkies maken toen ze weer terug in de ren waren, zo blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder niemand nog bijwerkingen gemerkt? Muis eet nog steeds niet normaal. Ben woensdag op mijn verjaardag nog terug naar de DA geweest, maar hij kon niks vinden, dus raadde aan wat darmstimulans te geven tot morgenochtend, want daarna ben ik 2 1/2 dagen weg.

Vind het wel eng om ze zo 2 1/2 dag alleen te laten, maar aan de andere kant; ze was niet afgevallen en de blijft wel keutelen (zij het kleiner dan normaal). En er komt iemand 2 x per dag bij ze kijken...

Weet niet meer of dit nou nog met de enting te maken heeft, want Hobbes heeft hem uiteindelijk afgelopen woensdag alsnog gehad (had de dinsdag ervoor coccidiose, dus toen mocht het nog niet. Muis heeft hem toen wel gekregen, maar is sindsdien slechter gaan eten), maar Hobbes eet nog steeds redelijk normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper en Puk hebben gistermiddag hun enting gehad en zijn toen ook meteen even helemaal nagekeken.

We kregen te horen dat Puk een beginnende vorm van vachtmijt heeft. Dit was ons niet opgevallen.

Ze is hier meteen voor behandeld. Verder waren er gelukkig geen bijzonderheden.

Beide konijnen hebben de enting prima doorstaan en hebben gelukkig nog steeds nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder niemand nog bijwerkingen gemerkt? Muis eet nog steeds niet normaal. Ben woensdag op mijn verjaardag nog terug naar de DA geweest, maar hij kon niks vinden, dus raadde aan wat darmstimulans te geven tot morgenochtend, want daarna ben ik 2 1/2 dagen weg.

Vind het wel eng om ze zo 2 1/2 dag alleen te laten, maar aan de andere kant; ze was niet afgevallen en de blijft wel keutelen (zij het kleiner dan normaal). En er komt iemand 2 x per dag bij ze kijken...

Weet niet meer of dit nou nog met de enting te maken heeft, want Hobbes heeft hem uiteindelijk afgelopen woensdag alsnog gehad (had de dinsdag ervoor coccidiose, dus toen mocht het nog niet. Muis heeft hem toen wel gekregen, maar is sindsdien slechter gaan eten), maar Hobbes eet nog steeds redelijk normaal.

Hedwig en Koekie doen het prima. Ik denk nu wel aan Jackson en Cleo en aan Maaike, maar daarbij is nooit een verband met de vaccinatie gelegd. Hoeft er natuurlijk niets mee te maken te hebben.

Lijkt me heel vervelend om weg te moeten als het niet helemaal lekker gaat. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben is hier een week geleden ingeent voor 43,- of zoiets. Inclusief check. Met de vorige entingen was het €25,- (2x per jaar) dus ben wel iets goedkoper uit. Maar ik heb sowieso geen goedkope DA. En het geeft een fijn idee dat ze even helemaal onderzocht worden..

Was alleen over het hoofd gezien dat Wis zwanger was (die is wel gecheckt maar had haar enting al gehad bij de opvang) maar dat is dus zeer moeilijk te voelen.

Heb aan Ben in ieder geval helemaal niets aan bijwerkingen gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .