Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Op de brief van de DA die ik had stond erbij met de nieuwe inenting incl. check-up.

Ik laat ze via een andere DA enten via de opvang dus voor mij niet van toepassing verder, maar ik post hier alleen beetje prijzen in omgeving. Ik weet de inkoop ook wel en kan zeggen dat sommige dierenartsen hier echt heel heel hoog zitten, maar 25 euro per konijn is een nette prijs met check-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Trouwens hoe zit het nou met hoeveel entingen er uit één potje komt (of waar het ook maar inzit XD)? Ik dacht dat het nu één enting uit één potje kwam. De DA in Sneek zei via de mail dat er 10 entingen uit één potje komen. Ik dacht dat dit gold voor de oude vaccins. Nu weet ik het even niet meer :/.

Ik zou idd na gaan of het wel het nieuwe vaccin is, maar het nieuwe vaccin wordt ook in grotere potten gemaakt, net als dat het vorige vaccin ook in enkele potjes gemaakt werd. Het enkele potje is natuurlijk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat heel veel mensen h et zo veel duurder vinden dan de oude enting. Maar hou er ook rekeing mee dat het maar 1 keer per jaar hoeft en de oude myx enting moest eigenlijk elke maand! ondanks dat deze maar 2 x per jaar gegeven werd. Het zou dus en maar 1 x per jaar zijn en betere bescherming.

Ik heb altijd 1x per jaar geent, dus als ik nu straks ipv 25 euro in totaald, 50 euro in totaal moet gaan betalen, ben ik alsnog duurder uit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een brief gehad

Ook nieuw vaccin

inenting plus gezondheids-chechk 38 euro

Tweede konijn 20% korting

Dus als ik goed reken 68.40 euro voor mijn koppel

Vindt het ook eng :$:$

Ik vraag wel even welk merk ze geven

Of is er maar een ?

Ik ook en zonder entspreekuur dit keer. Dus wel een afspraak maken dit keer.

Ik ben rond de 180 kwijt voor 6 konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga aanstaande maandag, voor 8 konijnen 184 euro en de nieuwe enting inderdaad,

er hoort een apk bij, dus gewicht, huid, oren, ogen, tandjes nakijken en nagels knippen

dus dan is het voor een jaartje weer klaar en inderdaad met het naderende goede weer

ben ik blij dat ze dadelijk de enting gehad hebben ;)

Ik ook hoor. Ik ga in Puttershoek dadelijk naar een nieuwe KK DA en ben wel benieuwd hoe de prijzen daar liggen tov Dordrecht, maar voor een jaar zijn ze weer gezond en kunnen ze straks lekker rondhupsen in de nieuwe ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mijn zes konijnen vrijdag laten enten waarschijnlijk. Wacht nog even of ik bericht krijg van de dierenarts uit Sneek (al heb ik het over de duivel, krijg net een pop-up dat ik mail heb XD). En anders ga ik weer naar Bolsward dit jaar.

Edit: Het is 23,87 inc btw (wat een bedrag zeg) en met een check-up zo te lezen. Moest wel even hard lachen wat ze op hun website hebben geschreven : http://www.dewaterpoort.nl/942 (als eerste in nederland het nieuwe vaccin XDD)

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

.........ik begin alleen maar meer te twijfelen.

Hoi Sher,

Twijfel je weer over de inentingen? Ik blijf er ook altijd een beetje mee stoeien, met de materie. Heb het tot nu toe niet gedaan en denk dat ik het nu ook weer niet doe. Maar de twijfels blijven altijd, toch wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bende is vrijdag geënt. Ik betaalde 17,83 per konijn. Vond de prijs best meevallen, normaal was ik 60 euro kwijt voor 6 konijnen, dus 20 euro per nijn per jaar. Nu ben ik dus goedkoper uit.

De dierenarts verbaasde zich over mijn senioren, Tobias is al 12 maar nog helemaal fit, Binky en Zwartje zijn 9 en ook helemaal gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word door 2 klinieken terug gebeld voor hun tarieven, maar heb er al van 2 de prijzen en wat een verschil zeg!!

In Alkmaar:

Op dinsdag of woensdag ochtend 67 euro voor 2 konijnen. Buiten deze ochtenden is het 80,40 euro voor 2 konijnen.

In Schagen:

52 euro voor 2 konijnen.

Ik word nog terug gebeld door die in Winkel waar ik voorheen altijd heen ging. Daar ente ik mijn 2 konijnen samen voor 25 euro per jaar. Zij blijven dit handhaven met de oude variant. Als ik de nieuwe variant wil, dan moet ik een duurdere prijs betalen, maar ze zaten in een operatie en bellen me dus terug.

Bij mij gaat mijn hond altijd gelijk met de konijnen omdat ik dan goedkoper uit ben met het consult. Dit jaar moet zij de kleine enting en ik wil beide honden even nagekeken hebben (konijnen natuurlijk ook). Alles totaal kost me dan in Alkmaar 128,11 euro of 153,73 euro. In Schagen kost dit me 67 euro!! Dat scheelt een hoop.. Beiden konijn kundig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eventueel iemand hier die een konijn heeft dat myx overleefd heeft en laat enten met het nieuwe vaccin? Of hier enige info over heeft?

Ik ben namelijk nog erg aan het twijfelen of ik hem laat enten met het oude, of met het nieuwe zonder misschien te weten wat de effecten op hem zullen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .