Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Bij mijn dierenarts kost de nieuwe inenting tijdens het konijnenspreekuur 20 euro voor het eerste konijn en 12 voor het tweede. Aangezien ik buiten het spreekuur kom betaal ik ook nog 17 euro consult waardoor de totale entprijs per konijn neerkomt op 18,25. En dat valt me heel erg mee eigenlijk :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

net gebeld met een DA in Veendam: 22.97..... Deze DA is alleen niet echt KK en voor behandelingen ga ik er ook nooit meer heen, maar Max en Mini zijn kort geleden nog weer helemaal nagekeken dus een prikje geven moeten ze toch kunnen lijkt mij:p

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn woensdagavond ingeent en ik was 55 euro kwijt, 30 voor het eerste konijn en 25 voor het tweede. Ze knipt dan ook de nagels en voelt ze even helemaal na.

Ze vertelde trouwens dat ze merkt dat steeds meer mensen serieus met konijnen omgaan en dat vindt ze erg leuk om te zien. Ze stuurt mensen ook door naar de opvang voor een maatje voor hun konijn. En ze heeft een poster in de wachtkamer hangen van wat een konijn nodig heeft om gelukkig te zijn. Kortom een hele fijne KK DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, dit had ik niet verwacht, ik was maar 17,85 kwijt voor de enting. Heel netjes. Dat is dan wel zonder gezondheidscheck (alleen de buik gevoeld). Mn nijn was zeer beledigd en bleef de rest van de dag uit mn buurt:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 50 euro, maar dan met huisbezoek en check-up. No way dat ik hem meezeul naar de dierenkliniek, van de stress alleen zou hij al myx krijgen of zo ;-) (voor zo'n grote loubas is het een enorm bang konijntje bij de dierenarts...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heeft Luna ook haar enting gehad, dus zijn ze allemaal ingeënt weer.

Er was een jongen met een flinke hond, en die lag helemaal te trillen van de zenuwen. Hij was vorige week geopereerd en kwam terug voor controle. Maar was wel sneu om te zien. Zo'n joekel, zo nerveus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 voedsters zijn 2 weken geleden ingeënt met het nieuwe vaccin, geen entingsreacties etc. Trouwens de prijs was iets van 23,zoveel en dan het 2de konijn 16 euro zoveel dus viel me reuze mee :) ze is heel goed met konijnen en chincillas dus ik vertrouw er op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy en zijn vriendin zijn hier op 19 april ingeënt geweest met het nieuwe vaccin zoals ik al vermeld heb denk ik...

Nu gisteren merkte ik op dat Fluffy niet echt lekker in zijn vel zat... Hij sliep veel en had ook ietsie verdikte en rodere oorbasissen dan normaal. Ben niet zeker maar ik denk dat er ook een klein bultje aan zijn oor staat, hij liet het me niet zien.

Fluffy heeft in oktober het myxomatose virus gekregen en heeft deze ziekte overleefd, het is volgens mij dus een reactie geweest op de nieuwe enting? Vandaag lijkt de roodheid minder maar zijn neusje is een klein beetje gezwollen. Ook rust hij minder en voelt zich duidelijk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij zijn gisteren langs geweest. Op entdagen kost de vaccinatie, zoals Aniek eerder al zei, 25 euro. Tja, toen was Maaike ziek.

Nu hebben 60 euro totaal betaald voor twee ingeënte konijnen. Viel mij mee, dus ik tevreden. Ze zijn goed gecheckt en er is ook duidelijk rekening gehouden met hun verleden. Maaike is gecheckt op zichtbare symptomen van EC, Milo's gebit heeft een extra aandacht gekregen door z'n tand.

En de DA vindt Milo geweldig (Milo de DA niet. Hij vond dat ik 'm moest redden, zo schattig :love: )

Nu hopen dat ze (en vooral Maaike) nergens last van krijgen. Vooralsnog doen ze het super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn nieuwe konijn is vorige week (25 mei) ingeënt met het oude vaccin tegen myx en ook het oude vaccin tegen VHS.

Beetje jammer natuurlijk dat ze niet gewoon met Nobivac is geënt, ik heb gevraagd waarom niet maar ze hadden dat oude entingsspul nog liggen dus ik snap ook wel dat een opvang dan liever bespaart en dit eerst opmaakt.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat beide entingsstoffen werkzaam zijn en ze weerstand heeft?

Ik wil haar namelijk aan gras, paardebloemen e.d. gaan laten wennen zodat ze ook buiten in de ren kan rondrennen maar ze heeft nog nooit gras op dus dat wil ik eerst opbouwen.

Alleen wil ik haar nog geen gras en ander geplukt groen geven zo lang de enting nog niet werkzaam is omdat hier ook wilde konijnen zitten. Dus ik wil even weten wanneer ik hier langzaamaan mee kan beginnen. (Ja ik weet dat het sowieso een risico blijft maar als ik daar aan toe ga geven kan ze nooit in de ren of anderszins naar buiten.)

En weet iemand of ik in plaats van de myx- enting aan het einde van de zomer ook gewoon met Nobivac kan laten enten? Ik vertrouw die oude enting niet zo. Deze werkt ook maar 1 of 2 maanden dus eigenlijk dek ik haar het het liefste zoveel mogelijk in als maar kan en gaat ze zo spoedig mogelijk Nobivac krijgen. Hoeveel tijd mag er zitten tussen een enting met Lyomyxovax/ Cunical en Nobivac?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ze na een week bescherming bieden, maar weet het niet 100% zeker.

Wat de tijd is die tussen Lyomyxovax/Cunical en Nobivac moet zitten weet ik niet, maar ik denk dat je ze in het najaar wel met Nobivac zult kunnen laten enten. Andere konijnen (ook hier) zijn vorig najaar ook met de oude entstoffen geënt, en nu met de Nobivac. De tijd tussen toen en nu, is vergelijkbaar met de tijd tussen nu en komend najaar. Voor de zekerheid zou ik het gewoon even navragen bij je DA.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, ik bel wel gewoon even van de week met de dierenarts.

Het gaat alleen om haar want hij is in maart geënt met Nobivac.

Als ik haar nu in september of zo met Lyomyxovax laat enten en dan in maart allebei tegelijk met Nobivac zouden ze de rest van hun leven samen kunnen. Dat is wat de opvang aanraadde en wat het makkelijkst is.

Het nadeel is dat ik dus alleen in september nog een keer Lyomyxovax een beetje freaky vind, in principe is ze dan een maand onbeschermd en vorig jaar is hier veel Myxomatose geweest.

Als ik het een maand eerder doe, dus 25 augustus weer, is ze eind oktober begin november niet meer goed beschermd en dat is ook nog myx hoogseizoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nobivac zou na een week bescherming moeten bieden. ik heb gisteren laten enten (Basje woont hier nog maar net, anders was het uiteraard eerder geweest) en dat heeft mijn 30 euro gekost, elk volgende konijn zou 15 euro zijn geweest.

Nee Nobivac werkt na 3 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gek, de dierenarts zei toch echt wel een week. Misschien zijn er verschillende interpretaties mogelijk?

Edit: Dit document van de Europese Unie zegt inderdaad 3 weken: http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/document_library/EPAR_-_Summary_for_the_public/veterinary/002004/WC500112961.pdf

aangepast door Annelies en Basje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wij kregen vanmiddag een brief van onze dierenarts met de volgende mededeling:

_______________________________________________

Nieuw vaccin voor konijnen dat 1 jaar werkt!

Graag willen wij u laten weten dat er een nieuw vaccin op de markt is, die uw konijn 1 jaar lang beschermd tegen myxomatose en RHD. RHD (Rabbit Hemorhagic Desease) en dit word ook wel VHS (Viral Hemorhagic Syndorme) genoemd.

De afgelopen jaren vaccineerden we uw konijn tegen VHS/RHD met Cunical en tegen myxomatose met Lyomyxovac. Deze vaccinatie tegen myxomatose had maar een korte werkzaamheid, daarom was onsadvies om uw konijn 3x per jaar te laten vaccineren. Voor één konijn moeten er 10 doseringen worden aangemaakt en daardoor was het erg duur om individueel mee te vaccineren. Vandaar dat we 3x per jaar een konijnenentspreekuur hebben om alle konijnen gezamenlijk te kunnen vaccineren. Nu met het nieuwe vaccin Nobivac Myxo RHDis dit niet meer nodig, en zullen er geen nieuwe vastgestelde konijnenentspreekuren meer zijn.

Nog even kort de voordelen van Nobivac Myxo-RHD

- Vaccinatie hoeft maar één keer per jaar

- Het is een gecombineerd vaccin tegen myxomatose enRHD/VHS

- Magvanaf 5 weken leeftijd

- Immuniteit binnen 3 weken na toediening

- Geen konijnenentspreekuren meer, het vaccin zit per dosering in de flacon.

Het biedt ons de mogelijkheid om uw konijn het hele jaar door een uitgebreide bescherming te geven tegen myxomatose en RHD/VHS.

____________________________________________

Hebben jullie hier ook al van gehoord? En zo ja is dit wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .