Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Trouwens hoe zit het nou met hoeveel entingen er uit één potje komt (of waar het ook maar inzit XD)? Ik dacht dat het nu één enting uit één potje kwam. De DA in Sneek zei via de mail dat er 10 entingen uit één potje komen. Ik dacht dat dit gold voor de oude vaccins. Nu weet ik het even niet meer :/.

Gezien de prijs, het feit dat je nog wel naar inentingsdagen moet komen en dit.. Vraag ik mij af of het inderdaad het nieuwe vaccin is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gezien de prijs, het feit dat je nog wel naar inentingsdagen moet komen en dit.. Vraag ik mij af of het inderdaad het nieuwe vaccin is?

Ja ik snap het ook niet helemaal meer. Ik denk dat ik morgen even ga bellen en kijken of ik een dierenarts zelf aan de telefoon kan krijgen. Want in de eerste mail zei ze wel dat ze het nobivac vaccin nu gebruikten. Beetje weird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik had even gebeld, en ze hadden inderdaad nu nog het oude vaccin (hadden ze net weer besteld :s). Maar ja ze zou voor mij even kijke wat de nieuwe enting zou kosten, die zouden ze wel voor mij kunnen bestellen. Ik ben toch wel benieuwd hoe het daar in Sneek aan toe gaat, want ik hoor wel verhalen dat dit wel een goede kliniek is. Heb al wat twijfels bij mijn DA in bolsward, dus als de prijs wat meezit ga ik hier een keer naar toe. Ik vind het wel erg vriendelijk dat ze dit allemaal voor mij willen uitzoeken. Wel positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ene da is het 23,60 voor het eerste konijn en de andere twee 18,60 per konijn inclusief check-up. Bij de da bij mij in de straat wisten ze het nog niet, maar meestal is deze net even duurder. Met het oude vaccin was ik daar vorig jaar voor het eerste konijn 30 euro en het tweede 20 euro kwijt. Ze zijn allebei konijnkundig, alleen moet ik voor de eerste 20 minuten met de bus en bij de tweede kijk ik vanuit mijn huiskamerraam de praktijk binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooo, Nala en Nick zitten bij te komen in hun hok. Baasje is 60 euro lichter (tweede konijn was halve prijs + nog 10% korting in maart) maar de konijntjes zijn van boven en onder nagekeken, oortjes, kiezen, nagels, kontje en alles en kunnen er wbt de vaccinaties een heel jaar tegenaan!

Nu is dat goedkoper volgens mij dan eerst, toen betaalde ik 2 keer per jaar tussen de 30 en 40 euro...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat de prijzen zijn voor particulieren, maar het is me gelukt om alle opvangkonijnen met deze enting te gaan enten. Ik ben daar toch wel een stuk blijer mee zeker nadat er vorig jaar nog zoveel nijntjes aan myx zijn overleden binnen 5 maand na de enting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik een dezer dagen toch maar eens naar de dierenarts ga bellen. Ik blijf het spannend vinden, maar uiteindelijk was die vorige enting ook helemaal niet veilig. En met de weilanden en bos achter ons, neem ik maar geen risico's verder.

Na alle myx. drama's van vorig jaar... brrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg nog niks gehoord van de dierenarts in sneek. Wacht nog even af, maar ik spot steeds wat meer van die steekdingen rondvliegen. Dat warmere weer wat komt met meer zon zal nog wel veel meer vliegen veroorzaken weer. Dan wil ik ze wel snel geent hebben als ik eerlijk ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had zojuist even gekeken bij een dierenwinkel in buurt die jaarlijks inloopavonden heeft om te enten, en daar kost het 22,50 voor het nieuwe vaccin. Denk dat het wel scheelt bij onze eigen dierenarts. Ben vorig jaar ook geweest en de dierenarts kijkt je konijn ook even na. Ga morgen nog wel even de prijs checken bij onze DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gebeld met de dierenarts in Enschede (dierenkliniek Twente).

Hier vragen ze, voor het nieuwe vaccin, 36.50 per konijn.

Ik schrok wel even, vooral omdat ik andere prijzen gewend ben (oude vaccin kostte me 30 euro voor 2 konijnen. Wel bij een andere dierenarts overigens)..

Maar ja, het moet maar. Als de konijnen in goede gezondheid blijven, dan maken we dit jaar verder ook geen kosten bij de dierenarts.

Ik blijf het wel raar vinden dan de prijzen zo mogen variëren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .