Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn nijnen er wel mee laten enten. Vooral voor Muppet want die is altijd een paar dagen helemaal plat van de stress na de dierenarts, en nou hoeft 'ie maar 1x per jaar. Dat is voor hem gewoon veel fijner en ik vertrouw erop dat ze goed hebben uitgezocht of het veilig is voordat ze het uitbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou mijn eigen DA kost 22,50, een redelijke prijs gezien de verdere reacties in dit topic. Maar toch nog vrij prijzig met zes konijnen. Een DA in Sneek (wat 10km verder rijden is) had 12,50 per konijn. Dan wordt het alweer te overzien, en dat is ook een goede dierenarts. Mijn DA in Bolsward gaat nu gewoon werken op afspraak, terwijl die in Sneek wel entdagen blijft houden. Van de andere drie DA's die ik heb gemaild heb ik nog geen antwoord ontvangen.

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. Bij mijn da in Schagen betaal je alleen consult voor het eerste dier, alle volgende dieren die je gelijktijdig mee neemt gaan gratis. Als je meerdere malen om hetzelfde probleem komt en met hetzelfde dier, betaal je ook maar 1x consult kosten. En de consultkosten zijn idd iets van 20 euro. Voor konijnen volgens mij zelfs 16 euro.

Als ik heel veel medicijnen af neem in een periode van ziekte, dan krijg ik ook regelmatig gratis medicijnen.

Maar voor de entingen rekenden ze hier nooit consult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze zeker wel, dat zit bij de entprijs in. Even uitgaande van de oude vaccinaties: Ik meen dat je €10,- per potje betaald. M.a.w. voor €20,- kun je 10 konijnen vaccineren voor beide ziektes, m.a.w.. de werkelijke kosten van de inenting zijn maar €2,- per konijn. En bij wijze van zijn dit oudere prijzen, maar meer dan €5,- kan het (bij de oude vaccinaties) nooit zijn. Terwijl je zelden zo weinig betaald per konijn.

Ik kreeg net (als allereerste hahah) de informatie brief over de vaccinatie overhandigd van mijn DA. Helaas gaat het grapje zo'n €40,- per konijn kosten! Moet nog even vragen of het wat goedkoper kan met vijf konijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog even overleggen met mijn dierenarts over de prijs (we konden wel korting krijgen met vijf konijnen, maar ze heeft niet gezegd hoeveel.. als er maar een paar euro af gaat dan bel ik wel even verder) maar als dat goed zit, worden ze hier waarschijnlijk begin maart ingeënt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het per dosis inenting €14 (en ik denk niet dat de DA hier winst op maakt) en €22 voor een thuisbezoek (wat wel handig is met 7 konijnen en wat vragen over de kippen- ze is hier meer dan een uur geweest dus dat is echt niet veel geld)

Ik was dus 7X €14 + €22 kwijt --> €120. Enorm veel geld! Maar ik denk dat het hier in de buurt nergens goedkoper kan... En ik heb vertrouwen in deze DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het per dosis inenting €14 (en ik denk niet dat de DA hier winst op maakt) en €22 voor een thuisbezoek (wat wel handig is met 7 konijnen en wat vragen over de kippen- ze is hier meer dan een uur geweest dus dat is echt niet veel geld)

Ik was dus 7X €14 + €22 kwijt --> €120. Enorm veel geld! Maar ik denk dat het hier in de buurt nergens goedkoper kan... En ik heb vertrouwen in deze DA

Nou als dat zou kunnen dan hoef ik ook niet met 7 konijnen te slepen ( in etappes ook nog).:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, bij mij zijn de prijzen flink omhoog geschoten. 45 euro voor het 1e konijn (!!!!!!) en dan 20 euro korting per volgend konijn. Kom ik op een grapje van 120 euro uit voor 4 beestjes :-/ Word ik niet echt vrolijk van.Voorheen was het veel goedkoper. Ze hebben het wel over het nieuwe vaccin, met dit als gevolg blijkbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, bij mij zijn de prijzen flink omhoog geschoten. 45 euro voor het 1e konijn (!!!!!!) en dan 20 euro korting per volgend konijn. Kom ik op een grapje van 120 euro uit voor 4 beestjes :-/ Word ik niet echt vrolijk van.Voorheen was het veel goedkoper. Ze hebben het wel over het nieuwe vaccin, met dit als gevolg blijkbaar...

Ik zou eens verder kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens hoe zit het nou met hoeveel entingen er uit één potje komt (of waar het ook maar inzit XD)? Ik dacht dat het nu één enting uit één potje kwam. De DA in Sneek zei via de mail dat er 10 entingen uit één potje komen. Ik dacht dat dit gold voor de oude vaccins. Nu weet ik het even niet meer :/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok nogal van de prijs wat ik moet gaan betalen voor de entingen bij mijn vaste dierenarts. 55 euro per konijn. Ondanks dat dat ook inclusief algehele controle en dergelijke is, vind ik dat toch wel een prijs waar ik van schrik. Dan kom ik gewoon uit op 110 euro voor de enting van mijn nijnen... Ik denk dat ik maar eens effe rond ga bellen om te kijken of het bij een andere kliniek in de buurt goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze kliniek betalen we voor het 1e konijn 44,95 en voor alle daarop volgende konijnen 20 euro korting. In de maand maart is er ook nog eens een actie met 10% korting op de vaccinatie. Met het nieuwe vaccin hoeven ze maar een keer per jaar ingeent te worden, das wel fijn! Hoeven we geen 2x met vijf nijnen te slepen :-D

Vriendin van mij betaalt voor haar 7 konijnen 350 euro hoorde ik vandaag, echt waanzinnig veel! Het is dus zeker de moeite waard om rond te kijken, want ze trekken je gewoon een rib uit je lijf hoor!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .