Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Verder niemand nog bijwerkingen gemerkt? Muis eet nog steeds niet normaal. Ben woensdag op mijn verjaardag nog terug naar de DA geweest, maar hij kon niks vinden, dus raadde aan wat darmstimulans te geven tot morgenochtend, want daarna ben ik 2 1/2 dagen weg.

Vind het wel eng om ze zo 2 1/2 dag alleen te laten, maar aan de andere kant; ze was niet afgevallen en de blijft wel keutelen (zij het kleiner dan normaal). En er komt iemand 2 x per dag bij ze kijken...

Weet niet meer of dit nou nog met de enting te maken heeft, want Hobbes heeft hem uiteindelijk afgelopen woensdag alsnog gehad (had de dinsdag ervoor coccidiose, dus toen mocht het nog niet. Muis heeft hem toen wel gekregen, maar is sindsdien slechter gaan eten), maar Hobbes eet nog steeds redelijk normaal.

Is het niet van de stress misschien van naar de dierenarts gaan? Mijn konijn was nog 2 dagen enorm schrikachtig en vloog bij het minste of geringste weg, misschien dat Muis de spanning en angst uit in niet meer eten en vervolgens wordt ie weer naar de dierenarts gesleept...Geen idee hoor, maar aangezien de dierenarts niets kon vinden verder zou het misschien kunnen zijn dat hij de stress niet aankan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hedwig en Koekie doen het prima. Ik denk nu wel aan Jackson en Cleo en aan Maaike, maar daarbij is nooit een verband met de vaccinatie gelegd. Hoeft er natuurlijk niets mee te maken te hebben.

Lijkt me heel vervelend om weg te moeten als het niet helemaal lekker gaat. :s

Maaike (en Milo) zouden komende week gevaccineerd worden, dan is het konijnenweek bij de dierenarts.

Voorlopig even geen entingen hier dus. En zeker geen verband ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike (en Milo) zouden komende week gevaccineerd worden, dan is het konijnenweek bij de dierenarts.

Voorlopig even geen entingen hier dus. En zeker geen verband ;)

Dat is dan duidelijk. Het kwam opeens in me op, maar onterecht dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan duidelijk. Het kwam opeens in me op, maar onterecht dus.

Ach ja, we zijn ook vaak genoeg bij de DA geweest :) Ik had in maart willen enten, maar het was nog niet van gekomen door al die bezoekjes aan de DA, wil wel dat ze fit zijn. En toen kwam er via Aniek achter dat de DA hier een entweek gaat houden en tijdens dat afwachten zaten we er al weer :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hedwig en Koekie doen het prima. Ik denk nu wel aan Jackson en Cleo en aan Maaike, maar daarbij is nooit een verband met de vaccinatie gelegd. Hoeft er natuurlijk niets mee te maken te hebben.

Lijkt me heel vervelend om weg te moeten als het niet helemaal lekker gaat. :s

Cleo en Jackson zijn nog niet geent ik moest eigenlijk komende week komen voor de enting.. maar dat gaan we dus nog even niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cleo en Jackson zijn nog niet geent ik moest eigenlijk komende week komen voor de enting.. maar dat gaan we dus nog even niet doen!

Nou dat was dus mijn laatste optie. Het lijkt er dus op dat er op het forum geen konijntjes ziek zijn geworden na de vaccinatie, behalve misschien Muis van Bianca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA is direct overgestapt op de nieuwe enting en mijn konijnen zijn allemaal al geënt (begin februari) met de nieuwe entstof. Ze waren op dag twee en drie ietsje slomer dan anders (verder geen reden kunnen bedenken), maar verder: helemaal perfect! Geen entbulten en wel vrolijke konijnen.

Omdat Myx hier in de omgeving van Hengelo Ov veel voorkomt, wilde ik ze heel graag geënt hebben. En dat het nu voor een jaar is: helemaal super!!!

Als je DA het nog niet gebruikt: vraag er dan gewoon naar. Er hoeven nu niet meer meerdere konijnen te komen voor één ampul, maar het gaat per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet van de stress misschien van naar de dierenarts gaan? Mijn konijn was nog 2 dagen enorm schrikachtig en vloog bij het minste of geringste weg, misschien dat Muis de spanning en angst uit in niet meer eten en vervolgens wordt ie weer naar de dierenarts gesleept...Geen idee hoor, maar aangezien de dierenarts niets kon vinden verder zou het misschien kunnen zijn dat hij de stress niet aankan?

Ze heeft het nooit eerder gehad. Het is juist een zeer coole dame. Ze werd roo de fokker al half NL afgesleept naar tentoonstellingen voor ze bij mij kwam, dus het is er ook een die autorijden helemaal niet vervelend vind (i.t.t. tot Hobbes en alle andere konijnen die ik heb gehad). Ze is ook al vaker met Hobbes meegeweest naar de DA, is vorig seizoen ook ge-ent en is een maand of wat terug nog gecastreerd. Tussen enten en terug naar de DA zat overigens 8 dagen.

Maar ik denk dat we de enting nu wel uit kunnen sluiten als oorzaak, want dat zou nooit zo lang aangehouden kunnen hebben, zonder dat er meer symptomen bij zouden komen. Hobbes heeft zijn enting alsnog gehad toen ik woensdag met Muis terugging en die heeft ook verder helemaal geen bijwerkingen gehad.

Morgen maar even de Totrazuril herhalen bij allebei tegen de cocc. en als ze dan nog niet meer gaat eten, dan maar eens een actieplan met de DA gaan opstellen (urine-onderzoek? kiezen slijpen? bloedonderzoek?) Maar goed, de enting kan denk ik wel uitgesloten worden, dus het aantal ziek geworden konijnen staat weer op 'nul' hier. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nee, wat vervelend! Aan de ene kant denk je: wás het maar van de enting, dan was het nu wel over idd, aan de andere kant is het echt heel goed natuurlijk dat niemand bijwerkingen merkt van het vaccin.

Veel succes met Muis en hopen dat het medicijn deze keer wel aanslaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb een afspraak op 16 april

Ik laat de dierenarts wel thuis komen

Scheelt de konijnen weer een hoop stress

En nog veeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllllllllll meer voor mezelf :$:$:$:bounce:

Ik lig al 14 dagen van te voren wakker met allemaal ijsberen die oversteken :$:$:$

En ze in het reismandje krijgen :bounce::bounce:

Maar ik ben wel bang voor de enting

Maar de konijnen van floris en stijn mankeren ook niks na de enting

En het is dezelfde da :mdr:

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne hebben ze afgelopen vrijdag gehad! merk er helemaal niets van.

wel is het zo dat het 3 weken duurt eer het goed werkzaam is & dat konijnen die eerder cunical gehad hebben mogelijk minder tot niet reageren daarop ( in de zin dat het niet goed zou werken!!, staat ook in de bijsluiter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne hebben ze afgelopen vrijdag gehad! merk er helemaal niets van.

wel is het zo dat het 3 weken duurt eer het goed werkzaam is & dat konijnen die eerder cunical gehad hebben mogelijk minder tot niet reageren daarop ( in de zin dat het niet goed zou werken!!, staat ook in de bijsluiter)

Dat geldt alleen voor RHD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne hebben ze afgelopen vrijdag gehad! merk er helemaal niets van.

wel is het zo dat het 3 weken duurt eer het goed werkzaam is & dat konijnen die eerder cunical gehad hebben mogelijk minder tot niet reageren daarop ( in de zin dat het niet goed zou werken!!, staat ook in de bijsluiter)

Het gaat niet om konijnen die eerder cunical hebben gehad, maar om een vaccinatie tegen myxomatose of myxomatose hebben gehad (volgens mij was lyomyx de enige vaccin dat bestond) De RHD antistoffen zijn gelinkt aan de verzwakte myx . Wanneer een konijn dus nog antistoffen heeft tegen myx, word de RHD ook weg gevangen.

Aangezien de oude myx vac een maand geldig was, is de kans groot dat dit geen invloed heeft. Dit weten ze dit echter niet zeker. Vandaar dat dit in de bijsluiter staat.

Mijn konijntjes zijn ook vorige week gevaccineerd. Deze hadden er echter geen last van. Op de vaccinatie zelf (dus het moment van injecteren) reageerden ze zelfs niet terwijl ze dit wel deden bij het oude vaccin.

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje is afgelopen vrijdag geënt. Hij heeft er helemaal geen last van gehad en ging toen hij thuis was weer lekker eten en spelen, ik kreeg te horen van de DA dat er bijna geen bijwerkingen bekend waren en dat ze tot 3 weken na het prikken een bultje in de nek kunnen krijgen. Ik merk hier (nog) niks van en het gaat tot nu toe nog helemaal goed met hem en hij is gewoon lekker vrolijk en hij eet en drinkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn monstertjes gaan zo meteen naar de dierenarts.

Ik had altijd een grote binnenkooi, waar ze alle 4 makkelijk in konden. Maar nu heeft mijn lieftallige partner die kooi meegegeven aan de tuinman onder het mom van "het is toch rotzooi".

Mooi... ik had dus een probleem. Gelukkig kon ik van 2 kennissen een katten vervoersbox lenen. Halsoverkop gisteravond nog opgehaald.

De boxen staan nu in het hok. Met wat kruidenhooi er in. Ik hoop dat ze er in gaan zitten, zodat ik zo alleen nog het deurtje hoef dicht te doen XD

Maar goed, mijn konijnen worden over een half uur geënt en dan krijgen ze ook de APK. Ben benieuwd of ze weer net zo goedgekeurd worden als vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep mijn DA doet er ook aan vanaf het najaar! Dan is het weer tijd voor de volgende entingen (heeft normaal vaste inloopdagen voor te enten van konijnen) Dus vanaf het najaar maar 1 keer per jaar. Normaal ben ik 22 euro kwijt voor 2 nijnen en vanaf het najaar 24 voor 2 nijnen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .